wyniki sekcji zwlok - pomocy

21. Data: 2006-02-20 16:43:23

Temat: Re: wyniki sekcji zwlok - pomocy
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Feb 2006, Michal Jankowski wrote:

> Nigdy do konca swiata? Nie mozna dostac jakiejs zgody, no bo ja wiem,
> sądowej? Zmarly juz niczego nie podpisze... Albo jak jest przyjety do
> szpitala pacjent nieprzytomny, to co? Tez sie rodzinie nie powie, na
> co jest chory?

jesli chory umrze a przy przyjeciu byl przytomny i podpisal
zgode na leczenie ale nie podal osoby, ktorej mozna udzielic
informacji po jego smierci to te informacje objete sa tajemnica

jesli przyjety do szpitala jest nieprzytomny od samego
poczatku pobytu i nie mogl podpisac zgody na leczenie ale
zdaniem lekarza wymagal leczenia to lekarz moze udzielac
informacji opiekunowi faktycznemu ale po smierci to
przyznam nie wiem czy opiekun faktyczny moze uzyskac jakies
informacje

rodzina otrzymuje zawsze informacje na co pacjent zmarl
w formie trzech rozpoznan na karcie zgonu - bezposredniej
przyczyny wtornej oraz wyjsciowej

w przypadkach uzasadnionych sad moze zwrocic sie o przeslanie
dokumentacji chorego sadowi, prokuraturze lub innym do
tego uprawnionym orgranom

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

22. Data: 2006-02-20 20:24:18

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł W." <a...@s...pl> writes:

> 2) badanie lekarskie zostało przeprowadzone na żądanie
> uprawnionych, na podstawie odrębnych ustaw, organów i instytucji;
> wówczas lekarz jest obowiązany poinformować o stanie zdrowia pacjenta
> wyłącznie te organy i instytucjie,

A pacjenta juz nie?

MJ

23. Data: 2006-02-20 20:36:26

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> A pacjenta juz nie?
>
> MJ
Cytuję ustawę. Też mnie to dziwi, ale pacjenta nie ma tu wymienionego.
Może w domyśle, że chodzi o inne podmioty, które mają prawo do
informacji o stanie zdrowia i wynikach leczenia??? Pytanie do prawnika.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

24. Data: 2006-02-21 05:46:44

Temat: Re: wyniki... to ja się dołączę z pytaniem
Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> On Mon, 20 Feb 2006 09:45:20 +0100, Darek wrote:
>
> Nie paranoja, a obecny stan prawny. Każdy pacjent przy przyjęciu
> podpisuje papier upoważniający do dostępu do dokumentacji chorego w
> wypadku jego śmierci, oraz wskazujący osobę upoważnioną do otrzymywania
> informacji na temat jego stanu zdrowia.

Mam pytanie, czy tak jest w każdym przypadku, czy tylko w tych
'poważniejszych'? Mąż był niedawno w szpitalu, z tego co wiem, nie
podpisywał nic takiego. Fakt, że szedł na 'zabieg kosmetyczny', jak to
nazwał chirurg (?), ale sytuacje są różne, a gdyby nastąpiły powikłania...
(tfu, tfu, na szczęście wszystko poszło ok).
Może po prostu jest tak, że pacjenci są niedoinformowani przez lekarza i
część z nich nie wie, iż może takie upoważnienie wglądu w dokumentację komuś
podpisać?

D.

25. Data: 2006-02-21 12:49:50

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D. napisał(a):

> [...]
> część z nich nie wie, iż może takie upoważnienie wglądu w dokumentację komuś

Nie może, tylko musi, jeśli chce, aby ktoś inny miał wgląd w
dokumentację. Poczytaj uważnie wszystkie posty. Znajdziesz tam odpowiedź
łącznie z aktem prawnym, który wysiliłem się i przepisałem.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

26. Data: 2006-02-22 02:04:21

Od: "marxer" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

nie bierz - nie dawaj!!!!!!

Sami napedzamy ten chory uklad!!!!!!!!!!!!

27. Data: 2006-02-22 08:55:43

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie bierz - nie dawaj!!!!!!
>
> Sami napedzamy ten chory uklad!!!!!!!!!!!!

Różnicy między odpowiedzialnością tego, kto łapówkę wyłudza, a tym, kto daje,
kiedy na szali jest zdrowie lub życie bliskiej osoby, jak widzę, nie
dostrzegasz. Życzę ci, żebyś nigdy nie musiał jej doświadczyć na własnej skórze.
Moja mama (76) została przyjęta do szpitala z operacyjnym guzem tarczycy.
Następnego dnia stanęliśmy przed alternatywą: łapówka, albo wypis. Zapłaciliśmy.
Mama została zoperowana i wyszła ze szpitala żywa. Chory układ? Niewątpliwie.
Ale jeśli chesz go uzdrowić, proponuję nie zaczynać od wrzucania do jednego
worka szantażysty i jego ofiary.

MD

28. Data: 2006-02-22 08:59:18

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

marxer napisał(a):
> nie bierz - nie dawaj!!!!!!
>
> Sami napedzamy ten chory uklad!!!!!!!!!!!!

Ten kto proponuje, wie, że ten któremu proponuje ma bardzo dużo do
stracenia w przypadku odmowy tego co proponuje. Choroba jest gdzie
indziej - w nieprzejrzystości i uznaniowości decyzji urzędników. A w
słuzbie zdrowia - pewnie z powodu limitów.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

29. Data: 2006-02-22 13:01:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Feb 2006, Lama wrote:

> Moja mama (76) została przyjęta do szpitala z operacyjnym guzem tarczycy.
> Następnego dnia stanęliśmy przed alternatywą: łapówka, albo wypis. Zapłaciliśmy.

jest jeszcze trzecie wyjscie - operowac w szpitalu, gdzie nie
biora lapowek, bo operacja tarczycy to jest operacja wykonywana
w bardzo wielu szpitalach i bardzo wielu chirurgow wykonuje ja
dobrze i sprawnie
jest tez czwarte rozwiazanie - zaplacic ale legalnie za operacje
w prywatnym szpitalu.

Nie sadze, zeby ilosc lekarzy, ktorzy zadaja lapowek zwlaszcza
przed operacja byla az tak duza. W zwiazku z tym nie do konca
rozumiem, dlaczego pacjenci wybieraja akurat takie szpitale?
Chorzy i rodziny chorych bardzo lubia podkreslac to ile i jak
waznemu lekarzowi musieli dac aby ich zoperowal natomiast
bardzo rzadko mowia ze gdzies tam jest bardzo dobry chirurg,
ktory zadowala sie tym, co placi mu jego dyrektor szpitala
(choc to na ogol na prawde jalmuzna) i nic nie bierze.

Czyzby bylo tak, ze pokutuje jakies dziwne przekonanie, ze jak
dam to uwazam, ze chirurg zoperuje lepiej albo ten co bierze,
to jest lepszy. Cos w tym jest, poniewaz czasami widze
pacjentow, ktorzy za wszelka cene chca lekarzowi wciskac
koperte, choc on tego nie chce myslac sobie, ta koperta
ma dzialanie magiczne i spowoduje lepsze rokowanie

P.

30. Data: 2006-02-22 21:43:07

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> [...]
> koperte, choc on tego nie chce myslac sobie, ta koperta
> ma dzialanie magiczne i spowoduje lepsze rokowanie

No właśnie. Spotkałem się z tym jako lekarz STAŻYSTA. Prowadziłem kilku
pacjentów. Kobieta, która próbowała mi wręczyć kopertę była święcie
przekonana, że jak mi da pieniądzy, to się zajmę lub lepiej zajmę tą
osobą. Żeby było śmieszniej, to chodziło o zwykłe wyrównanie cukrzycy.
Nie było żadnego zagrożenia życia, czy innych komplikacji.
Za to tabliczka czekolady przy wyjściu, to było dla mnie baaardzo
przyjemne podziękowanie za moją pomoc.

--
_ _ _ _

Ptasia grypa - szanse zejścia w razie zarażenia
Ciśnieniomierz AEG 4907
Żółty tydzień
Wzrok.....
Pytanie o zespół Downa