wyniki sekcji zwlok - pomocy

41. Data: 2006-02-28 21:06:52

Temat: Re: wyniki sekcji zwlok - pomocy
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Feb 2006, ika wrote:

> Tak. Ale zazwyczaj jest tak (nie wiem czy to wszędzie, czy zależy od
> szpitala), że każdy zgon w szpitalu może się 'automatycznie' wiązać z
> sekcją zwłok. Jeśli rodzina sobie tego nie życzy, składa odpowiednie

nie, rodzina nie moze zabronic. Moze zlozyc podanie o odstapienie.
Przepis mowi wyraznie, ze kazdy pacjent umierajacy w szpitalu
podlega sekcji zwlok. Od sekcji mozna odstapic gdy rozpoznanie
postawione za zycia nie budzi watpliwosci, ze doprowadzilo
do zgonu. Decyzje o odstapieniu od sekcji podejmuje dyrektor
szpitala (a gdy dyrektor naczelny nie jest lekarzem zastepca
dyrektora ds. leczniczych-lekarz) na wniosek ordynatora, na ktorego
oddziale zmarl pacjent. O odstapienie tez moze zwrocic sie rodzina
ale jej wniosek nie musi byc rozpatrywany

Wiele zalezy takze faktycznie od zwyczajow obowiazujacych w danym
szpitalu.

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

42. Data: 2006-03-27 20:17:05

Od: viola <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazik Kazimierczak napisał:

> A czy była wyrażona zgoda na sekcję? Jeśli nie, to postrasz sądem za
> bezprawne działania.

> Kazik
witam
wyniki sekcji mojego taty wykazaly iz zmarl na niewydolnosc
aortowo-plucna.Chcialabym dowiedziec sie cos wiecej na ten temat.

43. Data: 2006-03-28 08:54:21

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

viola napisał:
> wyniki sekcji mojego taty wykazaly iz zmarl na niewydolnosc
> aortowo-plucna.
Chyba coś wyrwane z kontekstu albo przekręcone. Znasz *rozpoznanie*
sekcyjne? Jak się krępujesz, pisz na priv.

--
Krzysiek, EBP
Każdy trudny problem ma proste błędne rozwiązanie

Ptasia grypa - szanse zejścia w razie zarażenia
Ciśnieniomierz AEG 4907
Żółty tydzień
Wzrok.....
Pytanie o zespół Downa