wypryski a pigułki

1. Data: 2003-10-10 22:55:56

Temat: wypryski a pigułki
Od: "Elvira" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam, że pigułki antykoncepcyjne poprawiają cerę. Natomiast czytam
właśnie w najnowszym numerze "Elle", że pryszcze mogą być spowodowane
nadmierną pracą, stresem, złym sypianiemi własnie tabletkami
antykoncepcyjnymi. Teraz to ja już nie wiem? Jak to w końcu jest? :-)

--
Elvira

1. Data: 2003-10-10 23:21:56

Temat: Re: wypryski a pigułki
Od: "Blancanieves" <N...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

Z "bardzo grubsza" lekarz wyjaśnił mi to w następujący sposób:
wypryski na twarzy pojawiają się jeżeli w organizmie kobiety jest
przewaga hormonów męskich tj. androgenów. Tabletki antykoncepcyjne
zawierają dawkę estrogenów (hormonów żeńskich), tak więc podczas ich
przyjmowania, zwiększa się ich ilość w organizmie kobiety i
powstawanie wypryskow powinno byc mniejsze.
Nie czytalam artykułu w Elle, więc nic nie chcę podważać ani
negować...

Pozdrawiam serdecznie,

--
Blancanieves (Kasia)

FAQ grupy pl.rec.uroda
http://uroda.imhbl.net/pru-faq.html

1. Data: 2003-10-11 05:48:12

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elvira <e...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> nadmierną pracą, stresem, złym sypianiemi własnie tabletkami
> antykoncepcyjnymi. Teraz to ja już nie wiem? Jak to w końcu jest? :-)

I tak, i tak - w zależności od indywidualnych skłonności tego, jakie to są
pigułki.

JoP

1. Data: 2003-10-11 06:58:12

Od: "madzia" <m...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

> I tak, i tak - w zależności od indywidualnych skłonności tego, jakie to są
> pigułki.

ja używam od paru lat Diane 35 i jestem zadowolona ze stanu mojej skóry,
kiedyś zrobilam sobie przerwe w przyjmowaniu i od razu wszystko wruciło.
Tabletki sa indywidualnie dobierane , chyba ze tak jak ja podczas wizyty
spytałam lekarza czy mogła bym przyjmowac własnie takie tabletki które
poprawiaja cere, i nie było żadnych przeciwskazań

pozdrawiam Madzia

1. Data: 2003-10-11 07:12:14

Od: "ANDZIA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja osobiście stosowałam tabletki Dianę 35 -faktycznie po ok miesiącu skóra
znacznie mniej się przetłuszczała, wykwity skórne bardzo szybko goiły się.
Dianę brałam przez 3-4 lata z przerwami i na chwilę obecna nie mam większych
problemów ze skóra(wcześniej dużo okropnych i bolących krost)
Z tego co wiem to te tabletki hamowały wydzielanie androgenów endogennych,
wpływały na metabolizm węglowodanów i jak powiedział mi kiedyś ginekolog
bardziej leczą skórę niż maja działanie antykoncepcyjne(z tym , że nie
działają antykoncepcyjnie to chyba mu się coś pomyliło).
To , że jedne tabletki działają pozytywnie na skórę a inne nie, pewnie
zależy od zawartości hormonów w tych tabletkach np. przedawkowanie
progesteronu może powodować trądzik.
Ania

1. Data: 2003-10-11 08:55:40

Temat: Odp: wypryski a pigułki
Od: "checosa" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z doswiadczenia moge powiedziec , ze pigulki zdecydowanie poprawiaja
kondycje skory.Moja siostra i jej kolezanka przyjmuja diane 35, od kilku lat
i...zniknely wszystkie wypryski, przebarwienia itd.Ja osobiscie uzywam
slabszych tabletek (celeste), i chociaz nigdy nie mialam specjalnych
problemow z cera, teraz juz w ogole nie musze sie o to martwic, aha - no i
zdecydowanie rosna po nich piersi;)))))
Pozdrawiam
Checosa
Użytkownik Elvira <e...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bm7d56$15rn$...@f...acn.pl...

1. Data: 2003-10-11 12:15:42

Od: "Elvira" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves wrote:
> [...]
> ich ilość w organizmie kobiety i
> powstawanie wypryskow powinno byc mniejsze.
> Nie czytalam artykułu w Elle, więc nic nie chcę podważać ani

Dzięki za odpowiedź. Też słyszałam taką wersję, że pigułki pomagają na
problemy z cerą, ale ten artykuł zbił mnie z tropu.

--
Elvira

1. Data: 2003-10-11 12:17:52

Od: "Elvira" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

madzia wrote:

> [...]
> jak ja podczas wizyty spytałam lekarza czy mogła bym przyjmowac
> własnie takie tabletki które poprawiaja cere, i nie było żadnych

Ja przez parę lat stosowałam Mercilon i Cilest, ale ani mi się cera nie
pogorszyła, ani nie poprawiła. Po odstawieniu też nie zauważyłam żadnych
zmian. Natomiast wypryski co jakiś czas się pojawiają, ale to chyba "urok"
cery mieszanej, a nie wpływ pigułek, czy też ich braku. Natomiast słyszałam
jeszcze inną ciekawostkę, a mianowicie, że pigułki mogą przyczynić się do
powstawania cellulitu. Nie wiem, czy to tylko plotki, czy jakoś zostało to
potwierdzone?

--
Elvira

1. Data: 2003-10-11 13:21:40

Temat: Re: Odp: wypryski a pigułki
Od: Kacper Perschke <p...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <bm8gmu$l97$1@atlantis.news.tpi.pl> checosa napisał(a):
> [...]
> i...zniknely wszystkie wypryski, przebarwienia itd.Ja osobiscie uzywam

Dziewczyna po dwu latach brania diane 35 dostala bardzo brzydkich
przebarwien na twarzy. Brala jeszcze rok, a nastepnie przez kolejny rok
cilest. Przebarwienia na razie nie znikły.

KAcper

1. Data: 2003-10-11 13:29:19

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kacper Perschke <p...@c...com.pl> napisał(a):

> Dziewczyna po dwu latach brania diane 35 dostala bardzo brzydkich
> przebarwien na twarzy. Brala jeszcze rok, a nastepnie przez kolejny rok
> cilest.

Podobno Diane nie wolno stosować więcej niż 1,5 roku.

>Przebarwienia na razie nie znikły.

Nie ma szans, żeby znikły same.

JoP

opłaca się ?