wysokie okna - wymysł projektanta

1. Data: 2008-06-03 15:07:04

Temat: wysokie okna - wymysł projektanta
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku dostalismy projekt domy wykonywany na zamówienie ponieważ ze
względu na działkę i przeznaczenie żaden z gotowych nie pasował.
Zapłaciliśmy za projekt jak za zboże :)
Jako że to nasz pierwszy budowany dom to jasne jest że na wszystkim się nie
znamy.
Właśnie układają więźbę dachową i przyszedł czas na okna. Jeździmy po
firmach a tu wszędzie sie okazuje że jest mozliwe wykonanie okna PCV na
wysokość 260cm. Takie okna mamy w całym salonie bo tak sobie wymyslił
projektant. I co teraz mamy zrobić? Obniżać wszystkie nadproża? Czy
projektant nie bierze odpowiedzialności za swoje pomysły? To chyba on ma się
znac a nie my, my nie jestesmy jako laicy w stanie przewidzieć takich
problemów.

2. Data: 2008-06-03 18:35:25

Temat: Re: wysokie okna - wymysł projektanta
Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> firmach a tu wszędzie sie okazuje że jest mozliwe wykonanie okna PCV na
> wysokość 260cm. Takie okna mamy w całym salonie bo tak sobie wymyslił

Skoro jest możliwe to w czym problem ;)

Pozdrawiam emarcin

3. Data: 2008-06-03 19:32:46

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> projektant nie bierze odpowiedzialności za swoje pomysły? To chyba on ma
> się znac a nie my, my nie jestesmy jako laicy w stanie przewidzieć

rozumiem, ze stwierdzili ze nie jest możliwe aby zrobić takie okna z PCV.
Jesli nie jest możlwe z PCV to zamów ramy z aluminium lub z drewna. Nie
widze problemow. I jeszcze jedno: czy projektant zaprojektował Ci, że okna
muszą być z PCV - nie sądzę abym przypuszczał;-)

4. Data: 2008-06-03 20:13:55

Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
> [...]
> się znac a nie my, my nie jestesmy jako laicy w stanie przewidzieć takich
Tak naprawde to moze Ci "Dobrze" architekt zrobil, zamow sobie ladne okna
drewniane - drewno to zawsze drewno a plastik no coz wg. mnie sie nie umywa.
Nie wiem skad jestes ale moge Ci dac namiar na firme z wielkopolski ktora
robi naprawde solidne okna drewniane w przyzwoitej cenie. Do tego stopnia
przyzwoitej ze do mojego domu widzialem na forum muratora ze w wiekszych
miastach ludzie placili wiecej za plastiki. A okna naprawde I klasa -
tesciowa ma juz ok 7 lat i cacy- mucha nie siada. A za jakas mala oplata to
i na 2 koniec Polski dowioza. Jakbys byl zainteresowany daj nzac na priv
zeby nie bylo ze na grupie okmus reklame robie.
lukas3339

5. Data: 2008-06-04 09:28:55

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

padł pomysł na rolety nad oknami i wtedy okna będa 240cm
nie wiem czy to dobry pomysł

6. Data: 2008-06-04 10:23:28

Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> padł pomysł na rolety nad oknami i wtedy okna będa 240cm
> nie wiem czy to dobry pomysł

a nie wiesz czy masz w projekcie okna z roletami czy bez???

Kurde ja rozumiem ze sie nie trzeba znac, ale chyba jakas podstawowa wiedze
i wyobrazenie swojego domu trzeba miec!!
Czytam ten watek rowniez na grupie budonictwo i powiem Ci, ze ja rowniez
mialem projekt indywidualny, jednak podczas jego sporzadzania przez
architekta sam probowalem dojsc do tego co bedzie tanszym co drozszym
rozwiazaniem, oczywiscie nie wszystko udalo sie zaprojektowac tak by wyszlo
najtaniej, ale w jakas wiedze podczas samego projektowania zdobylem - co
Tobie rowniez polecam.

BTW Okno z roleta jest jak najbardziej dobrym rozwiazaniem, tymze zapewne
nie wiesz czy otwor ma 260 cm czy okno ma 260 cm? ;)

pozdrawiam

mar
ps. ciezkie czasy cie czekaja ;)

7. Data: 2008-06-04 10:27:00

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

narazie otwór ma 260cm bo takie miały być okna
rolety mocuje sie na rózne sposoby i myślałem o mocowaniu nad oknem ale na
ścianie a i tak idzie 16cm steropianu to by sie rolety schowały pod tynk
ale że okien 260cm nie ma wiec wymyslilismy 240cm plus rolety nad samym
oknem

8. Data: 2008-06-04 11:12:47

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> projektant nie bierze odpowiedzialności za swoje pomysły? To chyba on ma
> się znac a nie my, my nie jestesmy jako laicy w stanie przewidzieć

Problemem nie są okna jako okna tylko okucia do nich a dokłądnie ich długość
po obwodzie. Trzeba znaleść intelignetnego sprzedawce który podpowie jak
rozwiązać problem. Sokółka sprzedeje okna z okuciami skandynawskimi-bardzo
sympatyczne rozwiązanie do domów parterowych.
Można też wydzielić z okna jedno pole, np u góry, nieotwierane i z tych
260cm otwierać tylko 200.
260cm to np nie jest nic nadzwyczajnego-trzeba tylko pomyśleć, a sprzedawcy
okien... hmm... nie zawsze mają doktoraty.

--
__________________________________________MAT_______

9. Data: 2008-06-04 11:38:17

Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

tzn otwór robi się pod okna, które stara się dopasowac do jakiś 'normalnych
wymiarow'
rolety mocuje sie razem z oknem tzn jest puszka roletowa nad oknem do ktorej
dostep jest np z dolu.
rolete starsz sie licowac z murem w srodku, od zewnatrz naklejasz styropian
troche grubszy anizeli na calej elewacji by wyeliminowac mostek termiczny.
Sprawdz czy skrzynka roletowa aby na pewno ma 20 cm byc moze w sytuacji
kiedy roleta ma zakryc okno o dlugosci 240 cm musi byc wieksza.
A inne okna masz z roletami czy bez?

mar

10. Data: 2008-06-04 19:20:31

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Jun 2008 17:07:04 +0200, Rafał napisał(a):

> [...]
> znac a nie my, my nie jestesmy jako laicy w stanie przewidzieć takich

Pewnie cchciałeś napisać "niemożliwe".
To zróbcie drewniane - w samym salonie chyba Was nie zrujnują, a ładniej
będzie... i lepiej. Generalnie też namawiam na drewniane. PCV to cholerstwo
jest...

schody - Katowice - ktokolwiek wie...
Program do projektowania szaf
Czym malowac trapezówke ocynk na dachu, nie wiadomo czym pomalowana wcześniej??
Mycie paneli podlogowych
Problem ze zgłoszeniem końca budowy