wysypka-niemowlę

1. Data: 2004-02-21 12:48:21

Temat: wysypka-niemowlę
Od: "hasenka" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Prosze o rade. Moj 7-tygodniowy synek ma wysypke na skorze brzuszka, klatki
piersiowej i szyjki. Nie uzywamy mydla, kapie dziecko w Oilatum, nie uzywam
oliwki. Dziecko jest niespokojne, mysle ze to mocno swedzi. Prosze o pomoc.
Czy moze to byc uczulenie? Czym to zwalczyć.

2. Data: 2004-02-21 13:02:07

Temat: Re: wysypka-niemowlę
Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

SUDOCREM - dziala cuda ale tylko do 1 roku zycia. Moze to sa potowki ? Albo
uczulenie na proszek w ktorym pierzesz pieluszki ? A moze i skaza mleczna.
Ewentualnie jakas inna masc z cynkiem

Simonto

3. Data: 2004-02-21 13:34:57

Od: "kffiat" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pomoc.
> Czy moze to byc uczulenie? Czym to zwalczyć.

A moze ciuszki dziecka, bądź pościel, w której śpi maluch pierze pani w
nieodpowiednim proszku?
A oliwke ejdnak warto używac, ale najlepiej jakeigos polskeigo producenta.
zadnych jonson's baby. Polecałabym też udanie sie z dzieckiem do lekarza -
on najlepiej oceni, czy jest to na tle alergicznym, czy tez nie. Niestety w
dzisiejszych czasach alergie wystepują b. czesto.
Pozdrawiam panią i maluszka

4. Data: 2004-02-21 13:39:13

Od: "hasenka" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za wszystkie rady
ale czy jest mozliwe aby uczulenie na proszek ujawnilo sie dopiero teraz
stosowalismy oliwke bambino a teraz smaruje zmiany kremem balneum ale nie
pomaga
slyszalam ze najlepszy domowy sposob to kapiel w krochmalu???????

5. Data: 2004-02-21 14:13:36

Od: "kffiat" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomaga
> slyszalam ze najlepszy domowy sposob to kapiel w krochmalu???????

Rzeczywiście rada o zastosowanie SUDOKREMU to dobra rada. Myśle, ze warto
spróbowac.Uzywamy sudokremu do skory mojej bratanicy od dnia jej urodzenia i
nigdy nie bylo wiekszych problemów. Nie jest to az tak drogi specyfik. a
pomaga na wiele schorzen skórnych - chociazby na popularne odlezyny.Nie daje
uczuleń. Natomaist jesli chodzi o krochamal, to ja po prostu zamiast pudru
używałam maki ziemniaczanej i nią "pudrowałam" małą.

6. Data: 2004-02-21 16:57:52

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend hasenka ( h...@p...onet.pl ) wrote :
> [...]
> nie uzywam oliwki. Dziecko jest niespokojne, mysle ze to mocno swedzi.
> Prosze o pomoc. Czy moze to byc uczulenie? Czym to zwalczyć.

IMHO:
1. Zastanów się co dziecko jadło/piło zanim wysypka się pojawiła (do
ok.24godz. wstecz). Spisz to na kartce/notesie koniecznie z datą. Ułatwi ci
to zapewne analizę ewentualnych późniejszych problemów tego typu, także w
rozmowie z lekarzem.

2. Czy dostało wcześniej jakiś lek?(takie rzeczy tez spisuj).

3. Sprawdź czy nie gorączkuje (może się rozwijać jakaś choroba) i wówczas
szybko do lekarza/pogotowie.

4. Czy prane rzeczy były dokładnie/wielokrotnie wypłukane? [chociaż z tego
co piszesz wnioskuję, że nie o to chodzi].

Od czasu do czasu dobrze jest wykąpać dziecko w lekkim/b.rzadkim krochmalu
(łagodzi wszelkie podrażnienia wygładza skórę), zamiast pudru równie dobrze
(a może lepiej) stosuj mąkę ziemniaczaną(nie dopuszcza do odparzeń, jak i
leczy). No i taniej jakby co. Wiem, że nie pytasz o to, ale tak przy
okazji...
Pozdrawiam
Iwona
P.s.
swoim dzieciom założyłam specjalne zeszyty, w których wszystko notuję
(pamięć ludzka bywa zawodna, szczególnie w stresie, gdy dziecku coś dolega -
lekarz zadaje nam różne pytania, a my nie możemy sobie przypomnieć
najprostszych wydawałoby się faktów z życia dziecka), np.
szczepienia-reakcję po, wszystkie przebyte choroby, urazy, podawane leki,
uczulenia, objawy, itd.

7. Data: 2004-02-21 17:09:53

Od: "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zamiast proszku - stosowac platki mydlane

Simonto

Użytkownik "Simonto" <simonto(usunto)@(usunto)poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:c17ksi$7lj$1@news.onet.pl...

8. Data: 2004-02-21 18:35:19

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ci
> to zapewne analizę ewentualnych późniejszych problemów tego typu, także w

Dodam tylko tyle, że jeżeli karmisz dziecko piersią nie bez znaczenia jest
twoje dieta - być może należałoby zrezygnowć z produktów zawierajęcych
białka mleka krowiego, jaja, kakao, orzechy, cytrusy....

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

I tak kaleka i tak kaleka
jak się dopalić
stan zapalny po wyrwaniu 8-ki - Czy to normalne - !! Dość pilne !!
gdzie we Wroclawiu USG w 3D?
narkoza