Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Radek Zwolski" <z...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: wyzsza szkola -> co sadzicie o?
Date: Thu, 8 Jul 2004 02:48:29 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 71
Message-ID: <cci5lt$ejo$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <ccdqd9$d9m$1@achot.icm.edu.pl> <ccg85q$bp9$1@atlantis.news.tpi.pl>
<cchiva$5bq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: pa148.czestochowa.sdi.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1089247741 14968 213.76.193.148 (8 Jul 2004 00:49:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jul 2004 00:49:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2739.300
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:277946
Ukryj nagłówki
> > to co w szkole się naprawde liczy to wykładowcy
>
> Odważne stwierdzenie. Znam wielu, którzy mieli okazję korzystać (i robili
to)
> z wiedzy najlepszych specjalistów i pozostali, powiedzmy, przecietni
Kto ma wieksze szanse zostać nieprzęcietnym? ktoś kto korzysta z wiedzy
średnich czy najlpeszych specjalistów?
> > (prowadzenie ćwiczeń też, ale trudno stwierdzić jaki jest ich poziom nie
> > chodząc na nie),
>
> Jesli już na coś się nie chodzi, to raczej na wykłady.
Chodziło mi o to że pytajacy nie bedzie miał okazji być na ćwiczeniach, a
trudno znać ćwiczacych z nazwiska
Nie wiem, jak to wygląda na SWPS.
No właśnie. Moja szkoła dobra, inna jest be, z psychologii powinieneś
wiedzieć że człowiek ma tendencję do podwyższania wartości żeczy które
wybrał (a wszystko po to by pomasować swoje ego:) i brać na to poprawke.
> Przejrzałem. Zacząłem od samego Strelaua - Wydział Psychologii UW (chyba,
że
> ostatno coś się zmieniło).
Zmieniło się Jego Magnificencja Strelau - jest jakimś tam głównym bossem w
SWPS (tylko co z tego jak nigdy go nie widziałem na uczelni).
Do autora wątku - miałem na myśli że sprawdzi sobie z jakimi wykładowcami
może mieć wykłady i sprawdzi kim oni są w światku psychologii.
> Nie traktuj życia zbyt poważnie.
A wszyscy mi mówią żebym traktował poważniej :)
> Ale najważniejszy w każdej szkole jest UCZEŃ ito od niego zależy większość
> efektów nauki. Ucznia zaś tworzy wiele czynników, m.in. środowisko.
Element
> bardzo niewymierny, jednak w znacznej mierze zalezny od rzeczy dość mocno
> niedocenianej - tradycji szkoły.
Czym jest tradycja szkoły, datą założenia wpisaną w jej herb? Dziś trudno
mówić o przekazywanie wiedzy "z profesora na studenta" który to student
zostanie na uczelni i zrobi profesure - profesor pójdzie tam gdzie jest
hajs.
Inna sprawa w tradycyjnych szkołach, to np.tradycyjne polskie ściąganie, nie
wiem jak jest na UW - (zapytam ciebie, ściagałeś kiedyś? bo ja na studiach
nigdy) ale SWPS ze ściągactwem stara się walczyć.
> ale nie można nie zauważyć, że Wydz. Psychol. na UW jest na 1. poz. w
każdym.
Racja dla pracodawcy rankingi mają znaczenie, ale przeglądałem kiedyś
procent absolwentów zatrudnionych w dobrych firmach i tam swps prowadził
jeśli chodzi o psycholgie (na wszelkie rankingi patrze z dystansem)
Jeśli bym miał porównywać uczelnie to postawił bym znak równości pomiedzy UW
i SWPS z jednym wielkim plusem dla UW, na dziennych sie nie płaci
|