yucca

21. Data: 2002-07-17 11:28:44

Temat: Re: yucca
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
news:3D3553B1.21D6061C@people.pl...

> Te kije to może dadzą się użyć jako paliki do wiotkich kwiatów?

Próbowałam, nie są zbyt dobre.

A poważnie, jak Wam się udaje owoce uzyskać? W literwaturze rozwodzą się coś
na temat, że zapylać te kwiaty, to tylko jakieś ćmy amerykańskie potrafią. I
jak te owoce wyglądają?

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2002-07-17 11:41:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisala:
(...)

> A poważnie, jak Wam się udaje owoce uzyskać? W literwaturze rozwodzą się coś
> na temat, że zapylać te kwiaty, to tylko jakieś ćmy amerykańskie potrafią.

Chyba nie tylko, chociaż na całej pale owocek jest jeden :-)

> I jak te owoce wyglądają?

Spróbuję mu zrobić zdjęcie :-)

Krycha&Co(ty)

23. Data: 2002-07-17 11:48:41

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie tracę - codziennie jeżdżę do pracy, tyle że bez kija.

ALe sama mowisz, ze bez kija ! Z kijem jest inaczej ;-)))
Wzbudzilabys napewno jakis zaiteresowanie :-)))

Asia

24. Data: 2002-07-17 11:55:32

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> na temat, że zapylać te kwiaty, to tylko jakieś ćmy amerykańskie potrafią. I

http://helios.bto.ed.ac.uk/bto/desertecology/yuccas.
htm

Pozdrowienia, Jan_jr

25. Data: 2002-07-17 12:00:35

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Huzarska napisala:

> ALe sama mowisz, ze bez kija ! Z kijem jest inaczej ;-)))
> Wzbudzilabys napewno jakis zaiteresowanie :-)))

I na pewno taniej niż przy pomocy ciuchów i makijażu. To ja się
jeszcze zastanowię, na razie niech ten owocek spokojnie dojrzewa :-))

Krycha&Co(ty)

26. Data: 2002-07-17 12:59:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> http://helios.bto.ed.ac.uk/bto/desertecology/yuccas.
htm

E, prawie jak u ostróżki. A jak się wykłada 'Yucca moth' po polsku? Nie ma
jakichś podobnych ciem u nas?

Pozdrawiam, Basia.

27. Data: 2002-07-17 13:31:23

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
htm

> E, prawie jak u ostróżki. A jak się wykłada 'Yucca moth' po polsku?

No, może nie po polsku - Tegeticula maculata

> Nie ma jakichś podobnych ciem u nas?

http://www.biology.vanderbilt.edu/BIO/ToLProdox/tege
ticula.html

[...]The range of Tegeticula closely matches the extant distribution of their
yucca hosts. This includes the extended ranges of yuccas in interior eastern
North America, where European settlers introduced yuccas over the last 150
years. The northern limit of the genus is now in southern Alberta and Ontario
in Canada. The southernmost records are from Tehuacan in Puebla, Mexico (Davis
1967).
Riley shipped larvae to Europe in an attempt to introduce yucca moths, but
there is no report of success. :(((

Pozdrowienia, Jan_jr

28. Data: 2002-07-17 15:13:51

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

htm
> No, może nie po polsku - Tegeticula maculata

[...]
Many Lepidoptera occur in isolated colonies as relict (remnant)
populations, cut off from relatives elsewhere by geologic or climatic
changes. Australia and New Zealand have unusually diverse relict
populations of the primitive Micropterigidae and Hepialidae. In North
America, Europe, and Asia many relict species have survived since the
Pleistocene glaciations on isolated southern mountaintops. They include
members of such genera as Oeneis and Erebia (Satyridae), Boloria
(Argynnidae), Parnassius (Papilionidae), Anarta (Noctuidae), and Pediasia
(Pyralidae).
http://members.tripod.com/entlep/Lepidoptera.htm

> http://www.biology.vanderbilt.edu/BIO/ToLProdox/tege
ticula.html

A to:
Parategeticula pollenifera
http://www.biology.vanderbilt.edu/BIO/ToLProdox/para
tegeticula_pollenifera
.html
http://www.biology.vanderbilt.edu/BIO/ToLProdox/prod
oxidae.html

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

29. Data: 2002-07-17 20:17:57

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Generalnie ta roślina, która kwitła, zamiera, a od korzeni wyrastają nowe.

Moje obserwacje Yucca filamentosa tego nie potwierdzaja.
Moze to inna jukka?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

30. Data: 2002-07-18 08:41:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Moje obserwacje Yucca filamentosa tego nie potwierdzaja.
> Moze to inna jukka?

Filamentosa, czyli karolińska. Innej nie mam:(

Pozdrawiam, Basia.

Piwonia krzaczasta....
Nietypowa cebula (czosnek)
szybko rosnący krzew