yucca

1. Data: 2002-07-16 10:42:50

Temat: yucca
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku pierwszy raz kwitła mi yucca, przekwitła i został
badyl z jednym owockiem. Czy warto czekać aż owoc dojrzeje
i będą nasiona? Czy po prostu ściąć badyl, bo z nasion i tak
yucci nie wyhoduję?

Krycha&Co(ty)

2. Data: 2002-07-16 11:06:06

Temat: Re: yucca
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym roku pierwszy raz kwitła mi yucca, przekwitła i został
> badyl z jednym owockiem. Czy warto czekać aż owoc dojrzeje
> i będą nasiona? Czy po prostu ściąć badyl, bo z nasion i tak
> yucci nie wyhoduję?

Nie prosciej przez przyrosty ?
Zaraz po przekwitnieciu usuwam badyl, jednak zauwazylam, ze wowczas dana
roslina kwitnie co drugi rok. I w zasadzie nie kwitnie to ta sama czesc
rosliny - mam juz kilku letnie i kazda rozlina sklada sie z 3-4 mniejszych.
To normalne, czy moj blad ?
Ile lat moze roznac bez dzielenia i 'odswiezenia' ?

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2002-07-16 13:40:58

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message
> W tym roku pierwszy raz kwitła mi yucca, przekwitła i został
> badyl z jednym owockiem. Czy warto czekać aż owoc dojrzeje
> i będą nasiona? Czy po prostu ściąć badyl, bo z nasion i tak
> yucci nie wyhoduję?

Warto czekac. Jukka wyrasta z nasion zupelnie dobrze (tylko
trzeba troche cierpliwosci, jesli dobrze pamietam, to moze
trzeba bedzie rok poczekac az wykielkuja). Natomiast male
jukki trzeba chronic przed krolikami :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-07-16 13:45:39

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Huzarska" <a...@...pl> wrote in message news:ah0unr$mi7$1@news.tpi.pl...

> [...]
> rosliny - mam juz kilku letnie i kazda rozlina sklada sie z 3-4 mniejszych.

To normalne, ze wyrasta jakby nowa czesc rosliny i stamtad badyl. Ale badyle
z owocami tez sa ozdobne.

> Ile lat moze roznac bez dzielenia i 'odswiezenia' ?

Ja zastalem 7 lat temu duze jukki, ktore spokojnie rosly do tegorocznej wiosny,
kiedy padly (przez silne przymrozki pozna wiosna?). Ale odrastaja od korzenia bez
problemu.

Dla ustalenia uwagi, pisze o Yucca filamentosa.

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2002-07-16 15:01:32

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości

> Natomiast male > jukki trzeba chronic przed krolikami :-(

A po co wypuszczasz króliki z klatki????? (a może z kapelusza?)
Pozdrawiam :-)))
Janusz

6. Data: 2002-07-16 16:43:12

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message

> A po co wypuszczasz króliki z klatki????? (a może z kapelusza?)

Gdybym to ja mogl je zlapac do klatki, lub chocby do kapelusza ...

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2002-07-16 17:42:36

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybym to ja mogl je zlapac do klatki, lub chocby do kapelusza ...

A dlaczego nie możesz????
Podchodzi się do takiego królika, spokojnie chwyta sie go za uszy
(słuchy????) albo za skórę na grzbiecie i... do wora, albo do klatki,
albo... do kapelusza...
Pozdrawiam ;-)))
Janusz

8. Data: 2002-07-16 20:14:22

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> writes:

> A dlaczego nie możesz????
> Podchodzi się do takiego królika, spokojnie chwyta sie go za uszy
> (słuchy????) albo za skórę na grzbiecie i... do wora, albo do
> klatki, albo... do kapelusza...

Ba, a później jaki pasztet dobry można przyrządzić... Palce lizać...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna Lila co żyła w Wałbrzychu
Dorabiała do pensji na strychu.

9. Data: 2002-07-17 07:11:02

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisal:

> Warto czekac. Jukka wyrasta z nasion zupelnie dobrze (tylko
> trzeba troche cierpliwosci, jesli dobrze pamietam, to moze
> trzeba bedzie rok poczekac az wykielkuja). Natomiast male
> jukki trzeba chronic przed krolikami :-(

No to poczekam, niech sobie długo kiełkują. Królików nie mam.
Dziekuję.

Krycha&Co(ty)

10. Data: 2002-07-17 07:16:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Huzarska" <a...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
mniejszych.
> To normalne, czy moj blad ?
> Ile lat moze roznac bez dzielenia i 'odswiezenia' ?

Generalnie ta roślina, która kwitła, zamiera, a od korzeni wyrastają nowe.
Dlatego zaleca się wycinanie starej rozety włącznie z badylem. Wyjątkowo
niewdzięczne zajęcie, bo całość kłująca, zdrewniała, a pod spodem masy tych
w muszlach:). Jak się nie wytnie, to zaschenie i tak, ale wyrastające młode
mają utrudniony start życiowy. A co robicie z obciętymi badylami, bo
kompostować to one się nie chcą?

Pozdrawiam, Basia.

Piwonia krzaczasta....
Nietypowa cebula (czosnek)