z cyklu"Nauka gotowania" odcinek 2..please help ;(

11. Data: 2005-08-24 11:43:35

Temat: Re: z cyklu"Nauka gotowania" odcinek 2..please help ;(
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24.08.2005, o godzinie 13.26.55, na pl.rec.kuchnia, ilka napisał(a):

> jak mam kuchenke na prad to najpierd daje moc na 4-5 zeby skwierczalo a potem
> zmniejszam na 3, robie plaskie kotlety...no i oleju tak z 3 lyzki moze...
> mieso wieprzowo-wolowe...tylko czemu takie to wtwarde ;(, na patelni mojej
> mamy takiej zwyklej wychodza surowe w srodku, na mojej teflonowej juz lepiej
> ale zeby to jeszcze jedzenie przyponimalo ;(

3 łyżki? Znaczy chochle, tak? ;)
Ja leję tak mniej więcej żeby przynajmniej 1/3 kotleta była zalana olejem w
trakcie smażenia, a najlepiej to 1/2. I na dużym ogniu. Wrzucam na
rozgrzany olej. Potem jeszcze krótko duszę na maśle, żeby skórka była
miękka (przy czym wcześniej wylewam większość oleju - zostawiam ledwo... 3
łyżki, a masełko kładę na kotleta i patelnię przykrywam). Jeżeli chodzi o
to co pakujesz do mielonego, to ja wrzucam to samo... tylko cebulki nie
szklę, ale to nie ma wpływu na to, że kotlet Ci nie wychodzi. :)
BTW rozumiem, że mielone wołowo-wieprzowe robisz?

*Habeck*
- Schutzbach

12. Data: 2005-08-24 11:53:56

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-24 13:43:35 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Habeck Colibretto* skreślił te oto słowa:

> 3 łyżki? Znaczy chochle, tak? ;)
> Ja leję tak mniej więcej żeby przynajmniej 1/3 kotleta była zalana olejem w
> trakcie smażenia, a najlepiej to 1/2.

Ale po co ma to się pławić w tłuszczu skoro można usmażyć na małej ilości o
też wychodzi?

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

13. Data: 2005-08-24 12:21:57

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> CO ROBIE NIE TAK? ;( bardzo prosze o razy ;( mysle ze 4x juz wyjda takie
> jak
> trzeba a przynajmniej miekkie ale jak to zrobic ;(

Wiesz co, ja nigdy nie umiałam usmażyć mielonych. Odkąd piekę je w
piekarniku, wychodzą zawsze (45 minut do godziny, na blachę daję folię,
którą smaruję olejem, dodatkowa zaleta, że nie trzeba tego obtaczać w bułce
tartej, choć można, jak ktoś lubi)

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

14. Data: 2005-08-24 12:25:34

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):

> [...]
> którą smaruję olejem, dodatkowa zaleta, że nie trzeba tego obtaczać w
> bułce tartej, choć można, jak ktoś lubi)

Do smażenia na patelni też nie ma konieczności obtaczania w bułce.

--
Ania
http://aniared.blog.onet.pl/

15. Data: 2005-08-24 12:25:56

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak za male, to tylko zostaje wyrabiac wieksze, to juz tylko od
> ciebie zalezy :)
> Czerwone w srodku - za krotko smazone?

A to nie zależy przypadkiem od rodzaju mięsa?
Kiedys robiłam kotlety mielone z mięsa indyczego i wychodziły takie
czerwone w srodku, z wieprza nie są czerwone. Po za tym ja je na
patelni tak jakby dodatkowo rozpłaszczam widelcem i w trakcie smażenia
ugniatam - wtedy wylata z nich woda i nie są w środku niedosmażone.
Żeby nie były za twarde smaż dłużej na trochę mniejszym ogniu - to tak
IHMO :)
Jesli chodzi o mięso, to ja robię ze świniny - kupuję mieloną szynkę
lub łopatkę świńską.
Udanych mielonych życzę :))
Ania
--
~*~*~*~*~* Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw *~*~*~*~*~
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*

16. Data: 2005-08-24 12:28:26

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> 4. zrob wieksze i bardziej plaskie (np wielkosci dloni i grube na 2
> cm).

2 cm grubości, to w/g Ciebiesą takie bardziej płaskie? Az boję się
spytać jakie robisz gdy nie mają być płaskie.... <strach w oczach> :))

Ania

17. Data: 2005-08-24 12:34:11

Od: i...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> 3 łyżki? Znaczy chochle, tak? ;)

to nie wychodza ci zbyt tluste? daje ok 3 duzych lyzek oleju, (takich do zupy)
moj chlopak nie lubi tlustego..na szczescie narazie trenuje u mamy i nie jadl
tego paskudztwa ktore mi wyszlo..;)
> BTW rozumiem, że mielone wołowo-wieprzowe robisz?

tak ;)
a z maslem musze wyprobowac ;)

18. Data: 2005-08-24 12:34:17

Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2005-08-24 12:46:11

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <jurek@post> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> 2 cm grubości, to w/g Ciebiesą takie bardziej płaskie? Az boję się
> spytać jakie robisz gdy nie mają być płaskie.... <strach w oczach> :))

ilka pisala, ze jej wychodza kuliste i male. przypuszczam, ze formuje je w
takie ksztalty jakie chcialaby, zeby mialy gotowe kotlety, a ze w smazeniu
sie kurcza, to juz wiemy jak wygladaja po...
z wymiarow jakie podalam wychodza mi sliczne proporcjonalne. moze maja 1,5
cm grubosci, nie wiem, z linijka ich nie robie... a jaki jest twoj kanon
urody mielonego, to nie mam pojecia..... ja w kazdym razie nie wyduszam z
moich calej wilgoci

pzdr
marta
http://lilypie.com/baby3/030327/3/4/1/+0

20. Data: 2005-08-24 12:54:52

Od: "plitkin" <NICK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

:-)

Proba 1: ZAMALE
Proba 2: Zamale
Proba 3: ZAMALE!

Wyjscie: ZROB WIEKSZE!!! ;-)

Smaz na slabszym ogniu. Smaz pod przykrywka przez jakis czas.

Mielone powinno byc z tlusczykiem (naljepiej kupic w kawalku szynke/lopatke
+ boczku troche i zmielic).

pulpety w sosie ?
Tarta cebulowa - jak było
Co to za sztuciec?