z kim powinno zostać dziecko?

1. Data: 2002-01-20 12:23:03

Temat: z kim powinno zostać dziecko?
Od: "misiczka - Lesława Ignaszewska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam poruszyć dość kontrowersyjny temat. Z kim powinno zostać dziecko po
rozwodzie? Czy powinien kierować się Sąd przyznając opiekę nad nieletnim?
Dlaczego częściej opieka przypada matce, choć wszyscy wiedzą, że pije, pali
i p..., a ojciec jest OK?
Nie umiem sobie odpowiedzieć na te pytania. Pomóżcie :-))

--
misiczka (Lesława Ignaszewska)
www.misiczka.republika.pl

2. Data: 2002-01-20 12:25:06

Temat: Re: z kim powinno zostać dziecko?
Od: "misiczka - Lesława Ignaszewska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A przy okazji, jeszcze jeden link na ten temat...
http://republika.pl/wilk25ad/

3. Data: 2002-01-20 13:07:15

Od: "Marek W." <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"misiczka - Lesława Ignaszewska" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
pali
> i p..., a ojciec jest OK?
> Nie umiem sobie odpowiedzieć na te pytania. Pomóżcie :-))

Sąd w 99.9% wypadków kieruj się przsądem ze z matką dziecku bedzie lepiej bo
to matka i niczym poza tym.
Praktycznie nie zdarza sie zeby dziecko dostał ojciec
Matka może być q,,, alkoholiczką i narkomanką a dziecko i tak dostanie
Argumenty fianansowe nic nie znaczą - masz więcej to płąć więcej zeby mamusi
na wódkę i prochy nie zabrakło
A przyczyna,,,, 100% sędzin to kobiety dla których facet jest wrogiem
którego trzeba zniszczyć i nie ma żadnych powodów dla których można by było
inaczej
I doiki w ustawie nie bedą wyraźnie zapisane warunki podziału dzieci - to
niestety w tym bagnie jakie stanowią sądy rodzinne nic się nie zmieni.

Pozdrawiam
Marek

4. Data: 2002-01-20 19:55:33

Od: Lek <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !
Niestety tylko "grecka Temida" ma opaskę na oczach.
Polska temida to często "b. zaangażowana" paragrafowo sędzina, dla której
rozwodzący się facet jest na starcie sprawy już winien rozpadu stadła, a zatem
niestety nie powinien dalej zajmować się dziećmi (wszak to jeszcze "sowiecka
nauka" tu się odzywa - zorientuj się jak kształcono naszych prawników do lat
dziewięćdziesiątych, które tendencje dominowały, z której strony wiał "wiatr
nauki").
Tak , wg mnie Marek W. ma rację.
A Lesława się z tym teraz styka (choć chyba nie w swojej sprawie.
Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2002-01-20 23:43:55

Od: "Trol" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka - Lesława Ignaszewska" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:a2egbo.3vvnll7.1@misica.org.invalid...
> [...]
pali
> i p..., a ojciec jest OK?
> Nie umiem sobie odpowiedzieć na te pytania. Pomóżcie :-))

Ja tez nie umiem na to sobie odpowiedziec ;-(
Sam wychowuje wlasnie corke (dzieki postanowieniu tymczasowemu), a sprawa w
toku -ciagnie sie juz 3 rok :-o
Zbyt wiele by tutaj pisac ile przeszedlem ....
Jedno wiem, temat wart jest poruszenia,
kobiety domagaja sie rownouprawnienia - dlaczego ono nie dotyczy takze tego
tematu ?

Serdecznie pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2002-01-21 08:10:48

Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik misiczka - Lesława Ignaszewska <m...@w...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:a...@m...org.invalid...
> Chciałam poruszyć dość kontrowersyjny temat. Z kim powinno zostać dziecko
po
> rozwodzie? Czy powinien kierować się Sąd przyznając opiekę nad nieletnim?

Powinno zostać z tym z rodziców, z którym jest bardziej związane
emocjonalnie - bez względu na płeć. Oczywiście pod warunkiem, że ten rodzic
jest w stanie zagwarantować dziecku właściwą opiekę (czyli nie chleje, nie
ćpa itd.). Nie powinny mieć tu znaczenia czynniki ekonomiczne - dziecka się
nie kupuje, a lepiej sytuowane z rodziców może po prostu płacić większe
alimenty.
To jest moje zdanie, ale ja mogę sobie na nie pozwolić, bo nawet gdyby sądy
zaczęły stosować się do takich zasad, to nie byłoby szansy na to, że ktoś
zabierze mi synka (jego tatuś przestał się nim interesować gdy mały miał 4
miesiące i nie zmieniło się to przez ostatnie 2 lata). Dlatego nie muszę
krzyczeć, że dzieckiem powinna się zajmować matka - sama znam kilka
przypadków, gdzie ojcowie są w tej roli lepsi i dla tych przypadków warto by
było, aby sądy zachowywały rozsądek....

Monika

7. Data: 2002-01-21 10:48:12

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lek" <l...@i...pl> napisał

> [...]
zatem
> niestety nie powinien dalej zajmować się dziećmi

A nie uważasz, że jednak coś w tym jest ? I z czegoś (pewnie z
doświadczenia) bierze się to zdanie sędzin ?

Ja oczywiście nie twierdzę, że tylko kobieta powinna zajmować się dzieckiem.
Wiem, że jest tysiące ojców, którzy byliby o niebo lepsi od matek. I w nich
tak naprawdę uderza taka ... maniera sędzin. Ale wiem też, że z czegoś się
to wzięło.

Jest mnóstwo ojców, którzy tylko w sądzie mówą, że oni chcą opieki nad
dzieckiem bo wiedzą, że w ten sposób mogą "mocno dowalić" swoim byłym.
I mnóstwo takich, którzy rzeczywiście te dzieci bardzo kochają ale nigdy nie
zajmowali się nimi (raczej zarabiali pieniądze i byli niedzielnymi
tatusiami) i gdyby zostawić im dzieci to by się w tym nie odnaleźli.

Podałam te dwa przykłady .... bo to znam z autopsji (moje bliskie koleżanki
się rozwodziły) i wiem jak reagowali ich mężowie.

Pozdrawiam
MOLNARka

8. Data: 2002-01-21 13:44:29

Od: "Kania" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazda sprawa w sadzie rodzinnym jest inna. Mnie to dopiero czeka.

Patrzac na to wszystko troche subiektywnie uwazam, ze sady powinny sie
kieriowac szeroko rozumianym dobrem dziecka, czyli nie tylko pieniadze, czy
warunki mieszkaniowe, ale rowniez dojrzalosc i odpowiedzialnosc.

Wiem, ze jako kobieta mam w 90% sprawe juz wygrana, co wcale nie oznacza, ze
jestem wolna od niepewnosci czy to co robie jest na pewno OK.

9. Data: 2002-01-21 16:34:19

Od: "Marek W." <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest mnóstwo ojców, którzy tylko w sądzie mówą, że oni chcą opieki nad
> dzieckiem bo wiedzą, że w ten sposób mogą "mocno dowalić" swoim byłym.

ojj a ja myślę że dokładnie odwrotnie.
To w 90% włąsnie kobieta wykorzystuje swoją przewage żeby dowalic byłemu,
odcinając go od dzieci
Wie że i tak dostanie wszytsko co chce więc nie liczy się z niczym
Skąd biorę sie potem cyrki z ustaleniem widzeń z dziećmi, Tak na dobrą
sprawe nawet nie ma potem środków na wyegzekwowanie nakazu sądu
Mozę jakby w tym kraju było normalne prawodawstwo to i rozwodów było o
połowę mniej. Gdyby kobieta nia miała pewności że dostanie co zechce to by
sie pare razy zastanowiła zanim wystapi o rozwód. Mniej było by rozstań "bo
mąż mi się znudził" a jest ich masa

> [...]
> zajmowali się nimi (raczej zarabiali pieniądze i byli niedzielnymi
> tatusiami) i gdyby zostawić im dzieci to by się w tym nie odnaleźli.

A co z facetami których życie zmusiło do bycia jak to piszesz niedzielnym
tatusiem. A niepracująca mamusia wykorzystała ten czas do znalalezienia
dzieciom "wujka". Wtedy też lepsza taka mamusia z wujkiem niż harujący od
rana do wieczora ojciec który chciał dać dzieiciom jeść???
A zazwyczaj Ci niedzielni tatusiowie, gdy życie ich zmusza do zajęcia się
dziećmi okazuję się że znakomicie sobie z tym radzą - bo tak jak kierował
nimi obowiązek w pracy dla domu, teraz kieruje obowiązek w zajęciu sie jak
należy dziećmi

> Podałam te dwa przykłady .... bo to znam z autopsji (moje bliskie
koleżanki
> się rozwodziły) i wiem jak reagowali ich mężowie.

Ja znam z autopsji, znajomych, lektóry wielu artykułów itp

> Pozdrawiam
> MOLNARka

Pozdrawiam
Marek

10. Data: 2002-01-21 16:37:42

Od: "Marek W." <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kania" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
czy
> warunki mieszkaniowe, ale rowniez dojrzalosc i odpowiedzialnosc.

Sąd się kieruje "dobrem" dziecka wg sądu czyli daje matce zawsze

> Wiem, ze jako kobieta mam w 90% sprawe juz wygrana, co wcale nie oznacza,
ze
> jestem wolna od niepewnosci czy to co robie jest na pewno OK.

właśnie - od tego pytania powinna zacząc każda wystepująca o rozwód
kobieta - kogo tym krzywdzi tak naprawde i ile w ty wiimaginowanych jej
krzywd

Pozdrawiam
Marek

polecam strone kobietom :))