zaburzenia czucia, emg

1. Data: 2011-07-19 15:04:59

Temat: zaburzenia czucia, emg
Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

witam,
moje dziecko (wiek szkolny) nagle (po latach normalnego
funkcjonowania) zaczęło się brudzić. gastrolog zdiagnozował nawykowe
zaparcia, jednakże długotrwałe leczenie gastrologiczne nic w tej
sytuacji nie zmieniło (mimo, że załatwia się na bieżąco, nadal często
się zanieczyszcza). odnoszę wrażenie, że nie wyczuwa kiedy powinno iść
do toalety. neurolog zlecił badanie emg, które wykazało "dysfunkcję w
górnej części pnia mózgu" "może sugerować problem z mikcją", "sep-y w
normie". wizytę u neurologa mamy dopiero w sierpniu, nie wiem jak mam
rozumieć ten wynik. czy da się coś z tym problemem (brudzeniem)
zrobić??

moje dziecko od lat prezentuje jeszcze szereg innych dziwnych objawów:
zaburzenia integracji sensorycznej (mimo lat terapii przetrwałe
odruchy niemowlęce), obniżone napięcie mięśniowe, problem ze skuteczną
komunikacją (pozawerbalnej w ogóle nie rozumie i nie stosuje) i
relacjami społecznymi. mam też wrażenie, że ma obniżone odczuwanie i
miejscowe "niedoczucia"- np. ma na nogach mnóstwo siniaków, niektóre
są takie, że mnie trudno by było niezauważalnie sobie taki nabić- ale
pochodzenia żadnego z nich nie potrafi wytłumaczyć, nie ogania się od
gryzących owadów- nie czuje, po jedzeniu nie czuje gdzie się ubrudził-
nie umie wyczyścić okolic ust bez lustra, nie umie zastosować
odpowiedniego nacisku- niesione przedmioty często wyślizgują mu się z
rąk, itp. ostatnio odnoszę wrażenie, że funkcjonowanie mojego dziecka
stopniowo się pogarsza- np. przestał zamykać szafki, gdy coś z nich
wyjmuje (choć wcześniej LATAMI robił to automatycznie, bez
upominania), zachowuje się bardzo dziwnie (ostatnio na placu zabaw
pełnym dzieci rzucił kamieniem w górę, jak gdyby zupełnie nie myśląc o
tym, że przecież ten kamień spadnie- wybaczyłabym 3-latkowi, ale nie
uczniowi, który podręczniki fizyki czytuje do poduszki). dodatkowo
ostatnio skarży się na bóle głowy (to mnie najbardziej przeraża,
ponieważ on rzadko komunikuje jakiekolwiek bóle). ostatnio często
miewa też gorsze dni, podczas których komunikacja z nim ulega
znacznemu spowolnieniu- zanim odpowie na zadane (banalne) pytanie mija
czasem parę minut. słyszy, rozumie, odpowiada z sensem, sprawia tylko
wrażenie, jakby usłyszał z opóźnieniem.
czy to może mieć związek z powyższą dysfunkcją pnia mózgu? nasi
lekarze bagatelizują te objawy, ja jako matka mam w sobie wewnętrzny
niepokój, że coś się dzieje. gdzie powinnam pójść, co zbadać/wykluczyć
aby pomóc mojemu dziecku?

2. Data: 2011-07-19 18:29:06

Temat: Re: zaburzenia czucia, emg
Od: "hoja" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
7g2000vby.googlegroups.com...

[...]

_____________
A mnie interesuje jeszcze kilka rzeczy dodatkowo, jeśli możesz rozwinąć.
1. Co to w Twojej nomenklaturze oznacza brudzenie się(syn ma bieliznę lekko
ubrudzoną, czy raczej tak jakby
wycierał się bielizną, lub nawet załatwia się w nią zupełnie)?
2. W jakim wieku jest syn?
3. Ile syn spędza czasu przed komputerem, telewizorem, grami?
4. Ile wypija płynów dziennie.
5. Czy jest otyły?
6. Czy w domu nastąpiły jakieś niecodzienne wydarzenia?

--
hoja
"Nigdy! Przenigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do

3. Data: 2011-07-20 06:24:33

Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za odpowiedź, już odpowiadam:

> [...]
> ubrudzoną, czy raczej tak jakby
> wycierał się bielizną, lub nawet załatwia się w nią zupełnie)?

załatwia się zupełnie, choć nie jest tego wiele, bo nauczyliśmy go, że
ma się załatwiać raz na dobę i raz dziennie o stałej porze korzysta z
sedesu. ale jeśli zmienia się dieta, aktywność fizyczna, sposób
odżywiania (zmiana pory roku, wyjazd) i pojawi się konieczność
dodatkowej wizyty w toalecie wówczas po prostu nie idzie tam sam z
siebie. zdarza mu się to w różnych okolicznościach, czasem w domu,
czasem na podwórku, czasem w szkole- wówczas izoluje się od grupy,
zaprzecza faktom (uczuliłam nauczycieli, by go zachęcali do przebrania
się w zapasowe ubranie, które ma w szatni, nie chcielibyśmy, żeby
sytuacja stała się przyczyną nieprzyjemności ze strony szkolnych
kolegów) i unika ludzi aż do czasu, gdy go odbierzemy

> 2. W jakim wieku jest syn?

8 lat

> 3. Ile syn spędza czasu przed komputerem, telewizorem, grami?

zależnie od okoliczności. teraz (latem) ogląda bajki ok. godz raz w
tygodniu, zimą pozwalamy mu na pół godz komputera dziennie- ale nie
codziennie, pozwalamy mu też grać na konsoli w drodze do szkoły. syn
zdecydowanie nie jest typem sportowca, najchętniej dzień spędziłby z
nosem w książkach lub rysując. sama więc pilnuję, aby otrzymał
odpowiednią dawkę ruchu.
mam też inne dzieci (przepraszam, piszę enigmatycznie, nie chciałabym
być rozpoznana przez przypadkowych czytelników;> ). i żadne z
pozostałych nie ma tego typu problemów.

> 4. Ile wypija płynów dziennie.

pije ok. litra niegazowanej wody (nosi ze sobą butelkę, bo pije
często) + inne płyny w jedzeniu i przy okazji jedzenia.

> 5. Czy jest otyły?

nie. wagę ma w normie, wzrost i wagę ma na tych samych centylach

> 6. Czy w domu nastąpiły jakieś niecodzienne wydarzenia?

niecodzienne wydarzenia zdarzają się- w tym czasie ot, choćby
rozpoczęcie szkoły. ale z drugiej strony - parę lat wcześniej
rozpoczynał przedszkole, potem je zmieniał i mimo, że wówczas- w mojej
ocenie miałby powody do takiej reakcji- wtedy było ok.
żadnych traum (problemów rodzinnych, śmierci, rozwodów) nie było. ten
problem mamy już od ponad 2 lat. najpierw zdarzało się to sporadycznie
(wtedy zrzucaliśmy to na karb dziecięcych stresów i zbagatelizowaliśmy
sprawę), potem się nasiliło do stanu, że zdarzało się codziennie. od
przeszło roku dziecko jest leczone gastrologicznie-skutecznie, zaparć
obecnie nie ma, schodzimy z dawek leków. regularnie się wypróżnia.
dziecko jest pod opieką terapeuty (jak pisałam wcześniej ma problem z
komunikacją, staramy się nadrabiać jego deficyty), zdaniem
specjalistów nie jest ani zastraszony, ani zestresowany.

lekarz, który przez telefon czytał mi opis wyniku emg i potencjałów
stwierdził, że przyczyna problemów mojego dziecka "jest na szczeblu
centralnym". że nie załatwia się sam z siebie z powodu wspomnianych
wyżej dysfunkcji pnia mózgu. ten problem uważam już więc za
zdiagnozowany. bardzo interesuje mnie jednak czy:
1. z takich dysfunkcjami się coś robi? (czy można naprawić taki
problem)?
2. czy pozostałe objawy które prezentuje moje dziecko (a których do
tej pory nie wiązaliśmy zupełnie z problemem nietrzymania stolca,
opisałam te objawy wyżej) również mogą wynikać z tych samych
(stwierdzonych już) dysfunkcji pnia mózgu?
3. a jeśli nie, to czy powinniśmy je diagnozować (i jak?)
bo może moje dziecko ma też dysfunkcje w innych częściach mózgu?
nie ukrywam, że moja wyobraźnia zadziałała i obawiam się, że tych
dysfunkcji jest więcej, w dodatku ich ilość z roku na rok wzrasta

4. Data: 2011-07-20 06:45:51

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys spotkalem sie z tym problemem na slasku, gdzie byl dosc liczny.
U dzieci w wieku szkolnym pomagal jakis srodek do kapieli.
Z tego co pamietam to glowna przyczyna byla niska samoocena dzieci i to
nie wsrod rodzicow, ale wsrod ich otoczenia (szkoly, kolegow z podworka
itp).

5. Data: 2011-07-20 06:47:44

Od: "hoja" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
g2000vbv.googlegroups.com...

dziękuję za odpowiedź, już odpowiadam:

(...)
_______________
Czy syna diagnozowano pod kątem SM?
Czy byliście z nim u proktologa, wykluczył problem z mięśniem zwieracza?

6. Data: 2011-07-20 07:34:30

Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lip, 08:47, "hoja" <j...@k...pl> wrote:
> Użytkownik  napisał w wiadomości grup
g2000vbv.googlegroups.com...

> dziękuję za odpowiedź, już odpowiadam:
>

> Czy syna diagnozowano pod kątem SM?
> Czy byliście z nim u proktologa, wykluczył problem z mięśniem zwieracza?

u proktologa nigdy nie byliśmy- nikt nas nie kierował. gastrolog by
ustalić kondycję zwieracza zrobił dziecku manometrię. o ile
zrozumiałam jego tłumaczenie zwieracz działa poprawnie, ale dopiero
przy większym nacisku, co -zdaniem lekarza- jest typowe przy
nawykowych zaparciach. samo badanie udało się wykonać dopiero przy 3
podejściu, po tygodniu lewatyw, tyle dziecko miało złogów (mimo, że i
wcześniej załatwiało się 3 razy w tygodniu!). gastrolog stwierdził, że
zwieracz będzie wracał do normy, jeśli nie będzie nacisku złogów. od
roku jest na forlaxie, zaparć, złogów, nacisku nie ma. manometrii
kontrolnej nie było, więc nie wiem jak w tej chwili z tym zwieraczem
(po roku leczenia).

kiedyś (w wieku 4 lat) dziecko miał robiony RM. wówczas opis był
prawidłowy. badanie było jednak wykonane w prywatnej placówce, której
wiarygodność (w moich oczach) życie zweryfikowało dość boleśnie.
osoba, która sporządzała opis, przeoczyła później wiele problemów (np.
nie zauważyła u dziecka obniżonego napięcia mięśniowego, a zauważyły
to panie w przedszkolu!!! inni lekarze potwierdzili i zlecili
rehabilitację dziecka).
RM był robiony, gdy diagnozowaliśmy problemy komunikacyjne dziecka.

na podstawie obserwacji kilku specjalistów rozpoznano u dziecka ZA.
odpuściliśmy dalszą diagnostykę i skupiliśmy się na usuwaniu deficytów
i psychoterapii.
dziś jednak- w świetle faktów, których wciąż przybywa- zastanawiam
się, czy przyczyna tych wszystkich objawów nie jest stricte medyczna.
psychiatra twierdzi, że pewne objawy (okresowe spowolnienie
komunikacji, nie zamykanie szafek, bóle głowy, czy choćby te
niekontrolowanie potrzeb) trudno wytłumaczyć ZA.

dziecko miało też robione kilkakrotnie eeg (zaburzenia komunikacji
staraliśmy się rehabilitować biofeedbackiem), były tam jakieś
nieprawidłowe fale, ale nikt nam nie zlecał dodatkowej diagnostyki.

żadnych innych neurologicznych diagnostyk nie było. nie ukrywam, że
mam poczucie "niedobadania", ale nie trafiliśmy dotąd na dobrego,
dociekliwego neurologa.

samoocena mojego dziecka myślę, że jest wyższa niż powinna ;)))
natomiast opinią w oczach innych zupełnie się nie przejmuje. nie ma w
nim ducha rywalizacji, nie porównuje się, nie wartościuje. czemu
sprzyja szkoła, do której chodzi.
wynika to w dużej mierze z jego zaburzeń z komunikacją i
funkcjonowaniem społeczny- jego to po prostu nie obchodzi i chyba
nawet nie wie, jak jest postrzegany.

7. Data: 2011-07-20 08:14:52

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-20 09:34, z...@g...pl pisze:

> [...]
> wynika to w dużej mierze z jego zaburzeń z komunikacją i
> funkcjonowaniem społeczny- jego to po prostu nie obchodzi i chyba

Znowu analfabetka wtorna?
Nie przejmowanie sie opinia i niechec do rywalizacji wynika wprost z
niskiej samooceny, podobnie jak zaburzenia z komunikacja i
funkcjonowaniem spolecznym.
Chyba juz jasne z jakiego powodu te problemy, choc watpie, zebys
kiedykolwiek to zrozumiala.

8. Data: 2011-07-20 08:23:36

Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lip, 10:14, Lebowski <lebowski@*****.net> wrote:

> [...]
> funkcjonowaniem spolecznym.
> Chyba juz jasne z jakiego powodu te problemy, choc watpie, zebys

sądzę, że to raczej ty nie wiesz co to jest ZA. oszczędź więc sobie
dalszych analiz.
no chyba, że uważasz, iż na podstawie kilku postów postawiłeś
trafniejszą diagnozę, niż kilku specjalistów po godzinach obserwacji
dziecka (nie postów).

9. Data: 2011-07-20 08:55:21

Od: "hoja" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]

komunikacji, nie zamykanie szafek, bóle głowy, czy choćby te
niekontrolowanie potrzeb) trudno wytłumaczyć ZA.
Cztery lata od RM to sporo, warto więc powtórzyć to badanie w możliwie jak
najlepiej opiniowanej klinice/szpitalu. Szukaj specjalistów w rankingach z
ocenami pacjentów. Może również podać tu, ze szpitala w jakim mieście możesz
skorzystać, być może, ktoś mógłby udzielić Ci konkretnych wiadomości.
ADHD, Zespół Kannera?

Mam jeszcze pytanie. Czy Twój syn(w twoim pojęciu) nie przejmuje sie ocenami
innych, ponieważ ma az tak wysoka samoaceptacje, czy jest az tak zaburzony
umysłowo. Pytam, bo raz piszesz o nim jak o geniuszu czytającym w wieku
ośmiu lat książki do fizyki a raz jak o upośledzonym umysłowo w stopniu
ciężkim.

10. Data: 2011-07-20 09:53:27

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-20 10:23, z...@g...pl pisze:

> [...]
> no chyba, że uważasz, iż na podstawie kilku postów postawiłeś
> trafniejszą diagnozę, niż kilku specjalistów po godzinach obserwacji

Tak jak juz wspomnialem, znalem kilka takich przypadkow, co prawda
wszystkie w obrebie znajomych rodzin gornikow, ale dotyczly chlopcow
mniej wiecej w tym wieku co twoj i zostaly wyleczone.
Natomiast ty ze spacjalistami kontaktujesz sie od lat i jestes
praktycznie w punkcie wyjscia, wiec jaka miara i czego sa ci twoi
specjalisci i ich godziny obserwacji?
Poza tym prosze bardzo, spinaj sie, jednak tym pomozesz chyba tylko
swojemu ego, o ile wgole.

Zakładanie jednej soczewki kontaktowej?..
Murdoch, Hedge-Funds and 3 Credit Rating Agencies are fabricating chaos in EU financial markets to distract from hacking scandal , Neocons push to install their own in EU posts
Za niska temperatura
Choroba refluksowa
Przewlekle zapalenie zatok...czy tylko?