paciorkowiec beta hemolizujący gr b - w gardle

1. Data: 2011-07-20 19:31:39

Temat: paciorkowiec beta hemolizujący gr b - w gardle
Od: j...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Zaczęło się jakies 7 tyg. temu od drobnego swędzenia w gardle co mi
początkowo nie przeszkadzało.
Później prawy migdał powiększył się znacznie wtedy udałem się do
lekarza ogólnego i dostałem 26 czerwca
antybiotyk: SUMAMED 500 - 3 tabletki. Po trzech dniach antybiotyk
troche zmniejszył prawy migdał ale pojawił
się w okolicy pęcherzyk powietrza co mnie zaniepokoiło i ponownie się
udałem do lekarza. Lekarz stwierdzil,
ze tak moze juz zostac powiekszone ale dla wszystkiego dal mi
skierowanie do laryngologa.

Niepotrzebnie zwlekalem z wizytą u laryngologa bo po dwóch tyg. od
wypisania skierowania stan gardła i migdałów pogarszał się z dnia na
dzień
(zaczerwienione, bez nalotów, uczucie połkniętej piłki) , dodatkowo
mocno powiększył się języczek gardłowy.
Zacząłem odczuwać ogólne osłabienie organizmu , lekki ból stawów ( cos
jak by mnie przeziębienie brało), czasami bóle w górnej części klatki
piersiowej , duszność , lekki problem z oddychaniem, powiększony prawy
węzeł chłonny. Wtedy udałem się
ze skierowaniem do laryngologa (12 lipca). Laryngolog skiererował mnie
na wymaz gardła. Między czasie dostałem EURESPAL (który nadal biore),
ENGYSTOL (nie biore), LUIVAC (nie biore). Temperatura czasami spadała
na 35.0 , 35.5 , 36.0

15 lipca - wynik wymazu gardła:

STREPTOCOCCUS AGALACTIAE GR B - liczebność ++
NAZWA LEKU:
PENICILLIN G - MIC 0.25 wrazliwy
CLINDAMYCIN - MIC 0.1 wrażliwy
ERYTHROMYCIN - MIC 0.14 wrażliwy
TETRACYCLINE - MIC > 3 odporny

dostałem CLINDAMYCIN MIP 600 - 12 tabletek co 12 godzin. (6 dni)

Dziś została mi ostatnia CLINDAMYCIN , ogólny stan poprawił się lecz
gardło, migdały i języczek dalej są powiekszone i zaczerwienione (bez
nalotów) oraz uczucie jak bym połknął piłkę. Czuje też na górze klatki
lekkie ból czasami, generalnie jak by ciężej mi się oddycha. Nie mam
temperatury. Prawy węzeł lekko powiększony.

Niezadowolony z rezultatu udałem się też dzis do lekarza ogólnego,
który sprawdził gardło i EKG (jest ok) .
Przepisał mi znów CLINDAMYCIN MIP 600 - 12 tabletek co 12 godzin. (6
dni) , oraz FLUCOFAST 150 - 1 tab co 3 dni.

Nie wiem czy to nie błędne koło z tym antybiotykiem... Co sugierujecie
abym mogl zrobic ?
Dodam że cały czas stosuje płukanki z szałwi, soli, tantum verde (w
areozolu)

2. Data: 2011-07-21 12:45:23

Temat: Re: paciorkowiec beta hemolizujący gr b - w gardle
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@i...pl> wrote in message
g.googlegroups.com...
> [...]
> abym mogl zrobic ?
> Dodam że cały czas stosuje płukanki z szałwi, soli, tantum verde (w

rece opadaja. Po co Ty w ogole chodzisz do lekarzy......

i.

3. Data: 2011-07-21 13:39:35

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

czosnek i leżenie do góra fają

4. Data: 2011-07-22 19:10:00

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja biorę żadko antybiotyki, ale jak już biorę, to zawsze 5-7 dni to dla mnie
za mało.
Poprawa jest widoczna, ale daleko mi wtedy do zdrowia, a odstawienie
antybiotyku powoduje szybki ponowny rozwuj horoby.

Tak więc wydaje mi się naturalne pszedłużenie antybiotyku, tyle, że ja
zwykle w dalszej części biorę go powoli coraz mniej (coraz żadziej),
postępuj zgodnie z własnym uznaniem, ale uparte tszymanie się wytycznej 1
tabletka co 12 h, a potem nic, nie wydaje mi się logiczne.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

zaburzenia czucia, emg
Zakładanie jednej soczewki kontaktowej?..
Murdoch, Hedge-Funds and 3 Credit Rating Agencies are fabricating chaos in EU financial markets to distract from hacking scandal , Neocons push to install their own in EU posts
Za niska temperatura
Choroba refluksowa