zakaz aborcji + kara śmierci?

61. Data: 2008-05-12 21:40:03

Temat: Re: zakaz aborcji + kara śmierci?
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1qq8qtxoxtqw6$.172hll1uu7gpx$.dlg@40tude.net...

> JanB przyjął to kryterium wg oglądu samego siebie w lustrze

To samo podejrzewam.

62. Data: 2008-05-12 21:45:47

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JanB pisze:

> tym
>
> "Nikomu, nawet na żądanie, nie dam śmiercionośnej trucizny, ani nikomu
> nie będę jej doradzał, podobnie też nie dam nigdy niewieście środka
> poronnego. W czystości i niewinności zachowam życie swoje i sztukę
> swoją."
>
> wiesz skąd to?
>
> ----------------------
>
> Nie wiem, ale średnio mnie to obchodzi.

a co cię obchodzi?

> Przypuszczam jednak, że ma to pareset lat i nie widać powodu, dla którego
> miałoby mieć wiecej sensu niż starotestamentowy nakaz kamieniowania
> pracujących w szabat.

jest to przysięga hipokampusa. czy jak mu tam było.

--
http://a.co.po.nas.pozostanie.patrz.pl
http://siodme.niebo.patrz.pl

63. Data: 2008-05-12 21:45:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 May 2008 23:45:47 +0200, tren R napisał(a):

> a co cię obchodzi?

Walenie i sranie.
//to takie zwierzątka, no co, waleń i srań, nie słyszałeś? Jeden pływa, a
drugi... średnio JanaB obchodzi.
;-P

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

64. Data: 2008-05-12 21:47:59

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JanB pisze:

> Ale uważam, że np. płód w pierwszych 10 tygodniach to NA PEWNO nie człowiek.
> Natomiast możemy uznać, że płód w 8 miesiacu to NA PEWNO człowiek.
> Wtedy, bez ustalania granicy, możemy spokojnie dopuścić aborcję do 10
> tygodnia.

uważam że pierwsze 10 słów jana b to gówno.
natomiast możemy uznać, że od 11 słowa to na pewno mocz.
wtedy, bez ustalania granicy, możemy spokojnie dopuścić spuszczenie wody.

tak właśnie wyglądają twoje argumenty.

65. Data: 2008-05-12 21:48:59

Od: "JanB" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "JanB" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ostatecznie i odwaznie - az sie cisnie pewien cytat z "czterech pokoi"
(?):
> "jesli nie chcesz by Cie uznano za glupca - unikaj wyglaszania
ostatecznych
> osadow" (czy jakos tak).

Powiem tak:
Zdaję sobie sprawę, że to nie jest sprawa oczywista.
Natomiast uważam, że takie rozwiazanie jest lepsze od aktualnego.
Granica 10 tygodni jest z księżyca: wybrałem czas, kiedy nie ma wątpliwości,
że płód nie ma szans przeżycia poza organizmem matki (a taka potencjalna
szansa jest także wyznacznikiem życia). Poza tym, wtedy jeszcze (ale tego
nie jestem pewien - możecie mnie poprawiac) nie ma żadnych czynności
życiowych w stylu bicia serca.

> DLACZEGO?

Można jeżeli się chce.
Jeszcze raz: to nieistotne.

> A czemu nie do 11 albo 9? A moze 15 lub 5?

Bo ustaliliśmy ('wtedy'), że do 10 tygodnia jest to płód a nie człowiek.
Wtedy nie 11 ani 15, bo może to już człowiek (a tego nie wiemy)
Także nie 9 albo 5, bo do 10 tygodnia nie ma człowieka a wiec można go
usunąć.

Chciałbym, żebyśmy się dobrze zrozumieli:
Uważam, że założenie jakoby zarodek (tj. jedna komórka) był człowiekiem jest
absurdalne.
Chcę je wyeliminować, ale nie podejmuję sie podać granicy (o którą tak
usilnie pytasz).
Dlatego też podaję rozwiązanie, w którym 10 tygodni jest z grubsza losowe,
ale nie łamie istotnych argumentów za życiem ('a to może przeżyć po
poronieniu!' 'a temu bije serduszko' 'a ono kopie').

66. Data: 2008-05-12 21:52:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 May 2008 23:48:59 +0200, JanB napisał(a):

> [...]
> Wtedy nie 11 ani 15, bo może to już człowiek (a tego nie wiemy)
> Także nie 9 albo 5, bo do 10 tygodnia nie ma człowieka a wiec można go

Skoro dla Ciebie ważne są te kolejne tygodnie, to wystarczy przesunąć
umowną granicę "człowieczeństwa" na termin ukończenia 18 lat na przykład...
i mamy mordowanie niepełnoletnich dzieci w obliczu prawa.

Po czym, jak się nam znudzi lub będzie potrzebne wytłumaczenie, przesuniemy
tę granicę na 80 lat - i oto możemy zamordować staruszka w wieku 79 lat i
11 miesięcy (najlepiej przez wywiezienie do lasu zimą).

Czy Ty widzisz, do czego prowadzą takie argumenty, jak Twoje?

67. Data: 2008-05-12 22:08:12

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szansa jest także wyznacznikiem życia). Poza tym, wtedy jeszcze (ale tego
> nie jestem pewien - możecie mnie poprawiac) nie ma żadnych czynności

Tego sie obawialem - za dwiescie (piecset?) lat, jak juz beda techniczne
mozliwosci podtrzymania takiego zycia, aborcje bedzie trzeba uznac za
niegodna? Bo wiesz, trzysta lat temu dzisiejsze wczesniaki by ginely - a wot
tiechnika, i dzisius jest!

BTW. bicie serca to ponoc 6-ty tydzien na bank.

> Można jeżeli się chce.
> Jeszcze raz: to nieistotne.

Ja Ci powiem, ze akurat to jest bardzo istotne. Dlaczego nie dopuszczac
aborcji w 8 miesiacu?

> [...]
> jest
> absurdalne.
> Chcę je wyeliminować, ale nie podejmuję sie podać granicy (o którą tak

Ok, rozumiem nie naciskam - ale wazna jest odpowiedz na pytanie dlaczego nie
dopuszczac aborcji w 8 miesiacu? Jesli masz z tym klopot to znaczy, ze byc
moze warte jest zastanowienia.

68. Data: 2008-05-12 22:11:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 May 2008 00:08:12 +0200, Ghost napisał(a):

> BTW. bicie serca to ponoc 6-ty tydzien na bank.

21 doba.
!!!

69. Data: 2008-05-12 22:20:41

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 12 Maj, 14:28, "JanB" <j...@g...pl> wrote:

> [...]
> nie będę jej doradzał, podobnie też nie dam nigdy niewieście środka
> poronnego. W czystości i niewinności zachowam życie swoje i sztukę

Nie będę operował chorych na kamicę, pozostawiając to ludziom zawodowo
stosującym ten zabieg.

A to... ;o)

Pzdr

Paweł

70. Data: 2008-05-12 22:35:55

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał:

> Hmm, nie kumam. :)

Już kiedyś czytałam wasze przekomarzanki. Znaczy, weteranka jestem ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

więzienie dla niedoszłych samobójców
dominacja charakterów
Psychologia, strona poświęcona pomocy osobom dotkniętym chorobami psychiki
Petro się zintensyfikował
Zastanawiam się...