zakupy a zdrowy rozsądek

261. Data: 2007-11-13 08:22:31

Temat: Re: zakupy a zdrowy rozsądek
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Nov 2007 19:47:51 +0100, Księżniczka Telimena (gsk).
<c...@W...pl> wrote:

> To zależy, bo moja pierwsza cesarka zaczęła się po 18 godzinach prób
> Nie było różowo.

Chodzilo mi o sam zabieg :) U mojej siostry byla cesarka po 16 godzinach.
I 5-kilowy bachorek :)
W moim przypadku lekarze chca ciac, kiedy jeszcze nie zaczna sie skurcze
- tak bedzie najbezpieczniej dla mnie i dla juniora. Teraz pileczka jest
po mojej stronie - im dluzej wytrzymam, tym lepiej. Woleliby nie ciac
przed 34. tygodniem, zeby juniora nie pakowac do inkubatora, a ja zrobie
wszystko, zeby tego uniknac. Cale szczescie problem jest tylko ze mna.
Dzieciowy silny i zdrowy (przynajmniej na takiego wyglada).
Uff, ale OT sie zrobil :) Zeby zalagodzic: nie mam zadnych rozstepow (2.
pol. 6-go miesiaca) ani na cyckach, ani na brzuchu. Moge juz sie cieszyc
czy za wczesnie? :)

Krusz.
--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

262. Data: 2007-11-13 08:27:32

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna pisze:

> Uff, ale OT sie zrobil :) Zeby zalagodzic: nie mam zadnych rozstepow (2.
> pol. 6-go miesiaca) ani na cyckach, ani na brzuchu. Moge juz sie cieszyc
> czy za wczesnie? :)

Z wcześnie. Najwięcej rozstępów się robi wtedy, kiedy dziecko
najbardziej przybiera na wadze i się intensywnie rusza, czyli ostatnie 2
miesiące ciąży. Dbaj więc o nawilżenie i uelastycznienie skóry. Do 6
miesiąca to u mnie nawet nie było widać, że jestem w ciąży, śladowe
ilości rozstępów zrobiły mi się pod koniec ciąży, i w czasie porodu przy
silnym parciu (no, ale to Cię ominie).

Pozdrawiam
Ewa

263. Data: 2007-11-13 08:47:57

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Nov 2007 09:27:32 +0100, medea <e...@p...fm> wrote:

> Z wcześnie. Najwięcej rozstępów się robi wtedy, kiedy dziecko
> najbardziej przybiera na wadze i się intensywnie rusza, czyli ostatnie 2
> miesiące ciąży. Dbaj więc o nawilżenie i uelastycznienie skóry.

Ueeee.. :) Dbam, dbam. Dostalam od siostry zestaw Mustela: balsam do
ciala, preparat na rozstepy i preparat do smarowania nog, zeby nie puchly.
Nawilzaja fantastycznie, a nogi faktycznie nie puchna, choc raczej nie
uwazam, ze to zasluga kremu. Drogie to cholerstwo strasznie, sama bym nie
kupila. Ale siostra przywiozla z zagramanicy, a tam u nich to nie dosc, ze
tansze niz w Polsce (w przeliczeniu na zlotowki), to jeszcze w stosunku do
zarabianych pieniedzy relacja cenowa przedstawia sie znacznie lepiej niz u
nas. To niesprawiedliwe :)

Krusz.
--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

264. Data: 2007-11-13 09:18:58

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna pisze:

> to nie dosc, ze tansze niz w Polsce (w przeliczeniu na zlotowki), to
> jeszcze w stosunku do zarabianych pieniedzy relacja cenowa przedstawia
> sie znacznie lepiej niz u nas. To niesprawiedliwe :)

To niestety prawda :-(. Ale tak naprawdę IMO wystarczają porządne
balsamy nawilżające, żeby tylko nie miały za dużo chemii typu perfumy i
konserwanty. Najlepiej sprawdzonych pewnych firm. Regularnie stosowane.

Pozdrawiam
Ewa

265. Data: 2007-11-13 09:45:20

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
> Ale tak naprawdę IMO wystarczają porządne
> balsamy nawilżające (...) Regularnie stosowane.

Nie rozumiem, jak wszelkie balsamy itp. mogą zabezpieczyć skórę przed
rozstępami? Przecież ich działanie nie dotyczy głębszych warstw - skóry
właściwej, gdzie właśnie rozstępy się tworzą... Kremy i balsamy
nawilżają raczej tylko zewnętrzną warstwę skóry, pomagają w osiągnięciu
komfortu - znosząc uczucie suchości na zewnątrz, uelastyczniając naskórek.
Skłonność do rozstępów jest genetyczna, i nie pomoże na to najlepszy
krem, niestety :-(

http://www.forumdermatologiczne.pl/txt/a,4497,0,61,R
ozst%C4%99py%20sk%C3%B3rne%20ci%C4%99%C5%BCarnych.
http://www.bio-med.pl/rozstepy.html

--
XL wiosenna //jak to dobrze, że genetyka była dla mnie łaskawa w
powyższym temacie :-)

266. Data: 2007-11-13 09:48:55

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Nov 2007 10:18:58 +0100, medea <e...@p...fm> wrote:

> Ale tak naprawdę IMO wystarczają porządne balsamy nawilżające, żeby
> tylko nie miały za dużo chemii typu perfumy i konserwanty. Najlepiej
> sprawdzonych pewnych firm. Regularnie stosowane.

Tez tak mysle. Ale skoro juz mam, to uzywam, ile wlezie :)

Krusz.
--
Kruszyna
"Primum non stresere..."

267. Data: 2007-11-13 10:16:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Skłonność do rozstępów jest genetyczna, i nie pomoże na to najlepszy
> krem, niestety :-(

Powiem tak - ja mam genetyczną skłonność do rozstępów ogromną, mama
miała, siostra ma. Mam do tego przeraźliwie suchą skórę, nie znam osoby,
która miałby tak suchą skórę jak ja (może poza moją córką :-( ). Udało
mi się uniknąć rozstępów prawie w ogóle. Więcej mi się ich porobiło w
czasie dojrzewania niż w ciąży. Stosowałam kremy na rozstępy najczęściej
Vichy, ale też Mustela, jakieś nasze polskie i dużo balsamów
nawilżających. I naprawdę pomogło, bo nie przybyło mi ich prawie wcale a
spodziewałam się koszmaru.

Pozdrawiam
Ewa

268. Data: 2007-11-13 12:24:47

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna <k...@g...pl> napisał(a):

> No wlasnie o to chodzi. Bo belkotu w sieci i poza jest od piernika i
> troche. Brakuje mi takich wypowiedzi jak Chylinskiej,

szczerze mnie i pozytywnie zaskoczyła. Miałam ją za rycząceo wytatuowane
indywiduum, a tu - na taką prawdę nie każdy potrafi się zdobyć. A oburzonych
dosadnością odsyłam do Dulskiej właśnie, ewentualnie do partii ĄĘ.

h.

269. Data: 2007-11-13 12:26:33

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@u...com.pl> napisał(a):

> Między praniem brudów we własnych 4 ścianach a wylewaniem zawartości
nocnika na głowę wszystkim, którzy mieli pecha znaleźć się pod oknem, jest
jeszcze cały
> wachlarz innych zachowań.

wiesz, ten pierwszy post miszki chyba tego nie zawierał?

> Między narzekaniem na złe samopoczucie młodej matki, a nazywaniem dwulatka
> "oprawcą," jest jeszcze cały wachlarz innych zachowań.

a mi sie wydaje, ze tam zabraklo emotikona i tyle ;-)
h.

270. Data: 2007-11-13 12:41:50

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania pisze:

> szczerze mnie i pozytywnie zaskoczyła. Miałam ją za rycząceo wytatuowane
> indywiduum, a tu - na taką prawdę nie każdy potrafi się zdobyć. A oburzonych
> dosadnością odsyłam do Dulskiej właśnie, ewentualnie do partii ĄĘ.

Domyslam sie, ze do mnie pijesz z tymi oburzonymi. Nie oburza mnie
jezyk, nie o to chodzi. Jak ktos woli czytac takie wynurzenia,
przypominajace
jezyk dresiary spod bloku, to trudno, niech tak bedzie. Ja zamiast
,,kurwa, myslalam, ze pekne, a gdy parlam, to sie zesralam'', wole
normalny jezyk. Jestem w stanie go zrozumiec.

th

The Body Shop we Wroclawiu
Gdzie w Warszawie - 65E?
olejki na cellulit