zamachy w stambule :((

1. Data: 2003-11-15 19:34:05

Temat: zamachy w stambule :((
Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie co, to naprawdę okropne, jestem w szoku
dwie synagogi, tyle ofiar, tylu rannych...

do tej pory cała ta wojna z terroryzmem, irak itd
jakoś wszystko to do mnie nie docierało
było jak krwawy film w telewizji
jak jakaś obrzydliwa fikcja
coś co dzieje się daleko ode mnie
co mi bezpośrednio nie zagraża
co napewno w końcu dobrze się skończy...

ale dziś zaczęłam bać się fanatyków
i oczekiwać pierwszego zamachu w polsce ;(
dlaczego?
dlaczego oni to robią??
("do kurwy nędzy!!" chciałoby się dodać...)
co się dzieje w umyśle fanatyka religijnego?
proszę, niech się odezwie ktoś, kto nadal optymistycznie
wierzy, że świat da się na nowo uporządkować
i wydobyć spomiędzy gruzów po terrorystycznych zamachach...

Natalia
zła na wszystko i wszystkich, ponieważ
bliska jej osoba jest chora
a natalia nic poradzić na to nie może

1. Data: 2003-11-15 20:09:10

Temat: Re: zamachy w stambule :((
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Nov 2003 20:34:05 +0100, "Natalia"
<k...@p...onet.pl> wrote:

>co się dzieje w umyśle fanatyka religijnego?

Dobre pytanie.

> ktoś, kto nadal optymistycznie
>wierzy, że świat da się na nowo uporządkować

A oto i odpowiedź. :-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-11-15 21:07:11

Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia
<k...@p...onet.pl>

<snip>
> dlaczego oni to robią??
> ("do kurwy nędzy!!" chciałoby się dodać...)
> co się dzieje w umyśle fanatyka religijnego?
<snip>

a dzieje się coś niezwykłego, niezrozumiałego?

dlaczego religijnego?

p.

1. Data: 2003-11-15 21:32:42

Od: "Ana" <a...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> ale dziś zaczęłam bać się fanatyków
> i oczekiwać pierwszego zamachu w polsce ;(

To jest jeden świat. Polska nie zapiecek. Bez względu na kolor skóry wszędzie
żyją tacy sami ludzie, tacy sami jak my. Każda wojna jest nasza.
Szkoda, że ludzie nie mają kasy na podróże, wtedy staje się to naoczne,
naturalne, kiedy je się obce potrawy, ogląda obce stroje, tonie w
niezrozumiałym języku. Natomiast uśmiech rozumieją wszędzie.
Myślę, że to pierwszy krok do naprawy świata poczucie się jego obywatelem,
nie Polakiem, Francuzem czy Chińczykiem.

> dlaczego?
> dlaczego oni to robią??
> ("do kurwy nędzy!!" chciałoby się dodać...)
> co się dzieje w umyśle fanatyka religijnego?

Tam funkcjonuje jedna myśl,wtłoczona przez manipulatorów. Im więcj jasnego
rozumu, tym mniej fanatyzmu. Samodzielne myślenie skutecznie go przekreśli.
To niezwykle trudne. Starczy się odwołać do przykładu, jak trudno zrozumieć
drugiego człowieka osadzonego w tej samej kulturze, pojąć cudze poglądy.
Otwrte umysły końcem fanatyzmu.

> proszę, niech się odezwie ktoś, kto nadal optymistycznie
> wierzy, że świat da się na nowo uporządkować
> i wydobyć spomiędzy gruzów po terrorystycznych zamachach...

Nie wiem, czy na nowo, bo świat nigdy nie był uporządkowany. Trzeba wierzyć w
drogę ku dobremu, bo pomimo wszystko tak właśnie się dzieje. Nie czyni tego
idea, lecz zwyczajna kasa. Pozostaje ból, że my szarzy ludzie, możemy tak
mało. Poczucie bezsilności. Filantropia.
Efekt przyjdzie, ale nie za życia obecnych pokoleń.
Ana

1. Data: 2003-11-15 21:39:45

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Nov 2003 21:32:42 +0000 (UTC), "Ana"
<a...@g...SKASUJ.TO.pl> wrote:

>Natomiast uśmiech rozumieją wszędzie.

Tylko nie wszędzie w ten sam sposób. Uśmiechnij się do BMW-owca. ;-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-11-15 21:54:58

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> <snip>
>
> a dzieje się coś niezwykłego, niezrozumiałego?

gdybym to uważała za zwykłe i zrozumiałe
nie stawiałabym tu tego pytania :))

> dlaczego religijnego?

a alkaida, czy inna terrorystyczna organizacja odpowiedzialna
za dzisiejsze zamachy w stambule, nie opiera się przypadkiem
na fanatyzmie religijnym swoich członków?

Natalia
niedawno byłam w stambule,
urzeczona tym miastem i tamtejszą kulturą

1. Data: 2003-11-15 21:57:28

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Amnesiak" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> wrote in message

> Dobre pytanie.

> A oto i odpowiedź. :-)
>
> --
> Amnesiak

Jestes strrrrrasznie.......................................
.celny. Az mi
mrowki po plecach przelecialy...
Kaska

1. Data: 2003-11-15 22:17:03

Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia
<k...@p...onet.pl>

> Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@a...waw.pl> napisał w
> wiadomości news:bp647l$sdp$1@foka1.acn.pl...

> gdybym to uważała za zwykłe i zrozumiałe
> nie stawiałabym tu tego pytania :))

czego dokładnie nie rozumiesz?

> a alkaida, czy inna terrorystyczna organizacja odpowiedzialna
> za dzisiejsze zamachy w stambule, nie opiera się przypadkiem
> na fanatyzmie religijnym swoich członków?

antysemityzm/antyizraelizm/antyamerykanizm jest tylko religijny?

p.

1. Data: 2003-11-15 22:29:30

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czego dokładnie nie rozumiesz?

nie pojmuję ogromu tego zła
jak np.taki członek alkaidy może spojrzeć w oczy swoich rodziców
albo innych bliskich mu osób
przecież ludzie którzy zabijają innych w tych atakach
mają też swoje rodziny,
dla rodzin znajdują napewno pozytywne uczucia itd
a jednocześnie w imię jakichś (no właśnie, jakich?)
przekonań religijnych? ideologicznych?...?
wierzą w osamę i zabijają
to mi się właśnie w pale nie mieści
oglądałam program o rodzinach zamachowców z 11 września
to nie były fanatyczne religijnie rodziny, część ojców była liberalna itd
sami się dziwili, dlaczego ich synowie uczestniczyli w atakach

> antysemityzm/antyizraelizm/antyamerykanizm jest tylko religijny?
>
> p.

tak mi się wydaje, że chodzi tu głównie o przekonania religijne
religia jest potężna, niestety też w złą stronę
w antysemityzmie i antyizrealizmie chodzi głownie o religię
że tak powiem nieściśle i pokrótce
bo późno już :))
może się w łózku zastanowię nad określeniem tego ściślej
choć może nie, jeszcze spać nie będę mogła... ;))

pozdrowienia

Natalia

1. Data: 2003-11-15 22:38:36

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia:
> a alkaida, czy inna terrorystyczna organizacja odpowiedzialna
> za dzisiejsze zamachy w stambule, nie opiera się przypadkiem
> na fanatyzmie religijnym swoich członków?

Fanatyzmie i religijnym - dokladnie.

Skrytobojcy zarowno w islamie jak judaizmie maja formalny status
przekletych przez Boga, ale fanatykom religijnym nie przeszkadza
to wykorzystywac skrytobojstwo (czyli zabojstwo z ukrycia,
zaskoczenia - nie w otwartej walce... itp) jako zasadnicza 'bron'
w 'swietej' wojnie z 'poganami', zas skrytobojcom wmawia sie
ze za swe czyny trafia bezposrednio do raju.

Kazda religia to obrzydliwe i zwykle niezrozumiale wypaczenie
elementarnych ogolnoludzkich norm moralnych - tutaj masz tego
zywy przyklad.

Glupota ludzka nawet jesli nie jest nieskonczona, to przynajmniej
musi byc nieograniczona. ;)

Czarek

Przekleństwo !
Test MMPI - WISKAD
Kłaniam sie!
zastanawia mnie
"Nie ma nic niebezpieczniejszego od porzuconej kobiety..."