zamachy w stambule :((

1. Data: 2003-11-15 22:45:35

Temat: Re: zamachy w stambule :((
Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w wiadomości
news:bp661q$nlp$1@inews.gazeta.pl...

> To jest jeden świat. Polska nie zapiecek. Bez względu na kolor skóry
wszędzie
> żyją tacy sami ludzie, tacy sami jak my. Każda wojna jest nasza.
> Szkoda, że ludzie nie mają kasy na podróże, wtedy staje się to naoczne,
> naturalne, kiedy je się obce potrawy, ogląda obce stroje, tonie w
> niezrozumiałym języku.

no właśnie, może te zamachy w stambule tak mnie przestraszyły
bo niedawno tam byłam, spacerowałam po ulicach
odwiedzałam meczety itd
i inne święte miejsca
byłam też świadkiem wybuchu bomby przy polach elizejskich w paryżu
w 1995 roku
stałam daleko, ale jednak na tej samej ulicy i widziałam co się działo
ta panika, chaos na ulicach
a to nie był aż taki duży wybuch
zaraz potem potrącił mnie zresztą samochód
i wybuch bomby w moim własnym świecie zszedł na plan drugi
nie mogłam opanować trzęsienia rąk
to było zupełne roztrzęsienie
a mimo to dopiero dziś tak naprawdę przestraszyłam się terrorystów
po tych atakach w stambule

Natomiast uśmiech rozumieją wszędzie.
> Myślę, że to pierwszy krok do naprawy świata poczucie się jego obywatelem,
> nie Polakiem, Francuzem czy Chińczykiem.

tak, dużo się o tym mówi ostatnio
ale jednak mało polaków do końca w to wierzy

> Tam funkcjonuje jedna myśl,wtłoczona przez manipulatorów. Im więcj jasnego
> rozumu, tym mniej fanatyzmu. Samodzielne myślenie skutecznie go
przekreśli.
> To niezwykle trudne. Starczy się odwołać do przykładu, jak trudno
zrozumieć
> drugiego człowieka osadzonego w tej samej kulturze, pojąć cudze poglądy.
> Otwrte umysły końcem fanatyzmu.

no tak, właśnie mnie interesuje
jak oni przechodzą ze stanu jasnego umysłu do umysłu fanatycznego

> Nie wiem, czy na nowo, bo świat nigdy nie był uporządkowany. Trzeba
wierzyć w
> drogę ku dobremu, bo pomimo wszystko tak właśnie się dzieje. Nie czyni
tego
> idea, lecz zwyczajna kasa. Pozostaje ból, że my szarzy ludzie, możemy tak
> mało. Poczucie bezsilności. Filantropia.

chciałabym wierzyć w drogę ku dobremu

pozdrowienia

Natalia
jak na razie głównie bezsilna jeśli chodzi o udar mózgu
bliskiej osoby

1. Data: 2003-11-15 22:48:25

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Nov 2003 23:29:30 +0100, "Natalia"
<k...@p...onet.pl> wrote:

>nie pojmuję ogromu tego zła
>jak np.taki członek alkaidy może spojrzeć w oczy swoich rodziców
>albo innych bliskich mu osób
>przecież ludzie którzy zabijają innych w tych atakach
>mają też swoje rodziny,

Niektórzy z nich zapewne nie pojmują ogromu zła, jakiego my się
dopuszczamy: jak taki Polak/Europejczyk/Amerykanin będzie mógł
spojrzeć w oczy Bogu, skoro nie zwalcza czynnie sił podstępnego i
wzbudzającego fałszywą litość szatana?

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-11-15 22:54:41

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dopuszczamy: jak taki Polak/Europejczyk/Amerykanin będzie mógł
> spojrzeć w oczy Bogu, skoro nie zwalcza czynnie sił podstępnego i

O! :))
Czyżbyś uważał, żę szatan wzbudza litość? ;)
I w dodatku fałszywą? :)))

E.

1. Data: 2003-11-15 23:00:32

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Nov 2003 23:45:35 +0100, "Natalia"
<k...@p...onet.pl> wrote:

>no tak, właśnie mnie interesuje
>jak oni przechodzą ze stanu jasnego umysłu do umysłu fanatycznego

Nikt się nie rodzi z "jasnym umysłem". Ten "jasny umysł" trzeba
wypracować. Ludzie, o których piszesz, zapewne nigdy tego stanu nie
osiągnęli.

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-11-15 23:02:53

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dopuszczamy: jak taki Polak/Europejczyk/Amerykanin będzie mógł
> spojrzeć w oczy Bogu, skoro nie zwalcza czynnie sił podstępnego i

czyli jednak religia
gotowa jestem uznać, że religia czyni więcej zła niż dobra
najłatwiej manipulować umysłem ludzi właśnie przez religię
niestety

Natalia
chyba jednak nie idę dziś spać ;) no trudno, przynajmniej jutro niedziela
ale tym, którzy idą spać miłych snów zycze :)

1. Data: 2003-11-15 23:03:06

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 15 Nov 2003 23:54:41 +0100, "EvaTM" <e...@i...pl>
wrote:

>O! :))
>Czyżbyś uważał, żę szatan wzbudza litość? ;)
>I w dodatku fałszywą? :)))

Oczywiście, że wzbudza. ;-) Co prawda nie do siebie, ale za to zgubną.
;-)))
Fałszywą - w znaczeniu sprowadzania na manowce. :-)

--
Amnesiak
------

1. Data: 2003-11-15 23:07:55

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:csbdrv8742lglncr7ame6f0gmoloc5jiqq@4ax.com...

> Nikt się nie rodzi z "jasnym umysłem". Ten "jasny umysł" trzeba
> wypracować. Ludzie, o których piszesz, zapewne nigdy tego stanu nie
> osiągnęli.

boję się ich
pewnie, że od zawsze byli tacy ludzie
podręczniki historii wystukałam :)
ale to co się dzieje teraz
te zamachy
ich częstotliwość
nieprzewidywalność
brutalność...
to chyba jakaś nowość
nowa forma zła, nowy wynalazek (sic) ;(
napełnia mnie pesymizm
mam nadzieję, że to tylko dziś, chwilowo :))

Natalia

1. Data: 2003-11-15 23:08:15

Od: Paweł Niezbecki <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia
<k...@p...onet.pl>

> nie pojmuję ogromu tego zła
> jak np.taki członek alkaidy może spojrzeć w oczy swoich rodziców
> albo innych bliskich mu osób

inne bliskie mu osoby są częścią jego wspólnoty religijno-narodowej, to jego
bracia i siostry; cele ataków - nie

> przecież ludzie którzy zabijają innych w tych atakach
> mają też swoje rodziny,
> dla rodzin znajdują napewno pozytywne uczucia itd
> a jednocześnie w imię jakichś (no właśnie, jakich?)
> przekonań religijnych? ideologicznych?...?

zabijani to wrogowie, członkowie obcej wspólnoty - z jego rodziną nie mają
NIC wspólnego

> wierzą w osamę i zabijają
> to mi się właśnie w pale nie mieści
> oglądałam program o rodzinach zamachowców z 11 września
> to nie były fanatyczne religijnie rodziny, część ojców była liberalna itd
> sami się dziwili, dlaczego ich synowie uczestniczyli w atakach

ich ojcami, matkami, braćmi i siostrami stali się podobnie do nich myślący
(wyzwolenie się z więzów rodzinnych, zalecane również przez Chrystusa,
znajduje także takie zastosowanie)

<snip>

p.

1. Data: 2003-11-15 23:14:39

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> no tak, właśnie mnie interesuje
> jak oni przechodzą ze stanu jasnego umysłu do umysłu fanatycznego

Najzupełniej normalnie, jak myślę..
Wtłacza się im w głowy, że należy zabijać "w imię.."
robi regularne pranie mózgu i już.
Wspólne wiece, okrzyki, wspólny wróg, wspólna idea.
Polityka, polityka.. pieniądze, rządza władzy i bogactw
zdzieranych z ciemnego tłumu.
Dziel i rządź - to chyba starorzymskie ? ;)

Oglądałaś "Kabaret"? :)
Widziałaś jak rodził się faszyzm?

A teraz? Czy nie skłóca się specjalnie społeczeństwa,
czy nie podzieliło się go na pariasów i elytę..
w sejmie choćby naszym, w tv, w innych mediach ;)?
W tych tysiącach debat, które do niczego nie prowadzą,
a ile w nich tematów zastępczych?
Po co? Jak myślisz? ;).
Ogłupianie trwa non stop i ciągle dla tych samych celów
- gdy nie wiesz o co chodzi, chodzi o pieniądze lub..? ;)
Lub o jedno i drugie.

E.

Myślę, że nie bardzo się da.
Zbyt wielu jest tych, którym zależy na tym, oczym pisałam wyżej. Za Wszelką Cenę.

> wierzyć w

A tego zdania nie rozumiem... ?

Czyni to Właśnie Idea.
I Dobro i Zło.
Czy może źle zrozumiałam Anę?

Pozostaje ból, że my szarzy ludzie, możemy tak

Filantropia..
Śmieszne, choć sama pomagam.
To powinna być Dobra_Organizacja państw
i wychowywanie świadomych Ludzi, nie zaś filantropia.
Cofnęliśmy się do czasów "Lalki" Prusa i innych tam..
ciemnogrodzkich czasów, prawda? ;)

> chciałabym wierzyć w drogę ku dobremu

No, ja też.
Ale mamy coraz więcej durnowatej młodzieży ;).
No niestety ;).

E.

> pozdrowienia
>
> Natalia
> jak na razie głównie bezsilna jeśli chodzi o udar mózgu
> bliskiej osoby

Współczuję..
czasem się z tego wychodzi i funkcjonuje.
Bardzo dużo ćwiczeń i rehabilitacji.
No ale nie zawsze się udaje..

1. Data: 2003-11-15 23:16:24

Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Nov 2003 00:02:53 +0100, "Natalia"
<k...@p...onet.pl> wrote:

>czyli jednak religia

Nie religia, ale zupełnie odmienny od naszego system wartości. Religia
jest tu w gruncie rzeczy okolicznością przygodną.

>gotowa jestem uznać, że religia czyni więcej zła niż dobra

Gotów jestem nie podzielić tej opinii.

>najłatwiej manipulować umysłem ludzi właśnie przez religię
>niestety

Gdyby potraktować "religię" odpowiednio szeroko, to i Ty okazałabyś
się głęboko religijną osobą (zmanipulowaną?).

--
Amnesiak
------
"Wszelka prawda jest prosta.
- Czy nie jest to złożonym kłamstwem?"
F. Nietzsche

Przekleństwo !
Test MMPI - WISKAD
Kłaniam sie!
zastanawia mnie
"Nie ma nic niebezpieczniejszego od porzuconej kobiety..."