zanaleziono "butsektor" w zarodku :)

1. Data: 2005-11-08 18:26:15

Temat: zanaleziono "butsektor" w zarodku :)
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gen, który decyduje o pierwszych 15 minutach życia

(pod adresem: www.dzieci.org.pl/sdsinew/news/news.php?
subaction=showfull&id=1131009728&archive=&start_from
=&ucat=5&&alone=)
:

Gen, który kontroluje pierwsze 15 minut rozwoju zarodka z zapłodnionej komórki
jajowej - zidentyfikowali naukowcy z Wielkiej Brytanii i Francji.

Odkrycia, które opisuje najnowszy numer tygodnika "Nature", dokonano na
muszkach owocowych. Autorzy pracy podkreślają jednak, że procesy zachodzące na
początku rozwoju zarodka sa bardzo podobne u wszystkich zwierząt rozmnażających
się płciowo, jak również u ludzi.

"U wszystkich zwierząt obserwujemy ten sam taniec DNA matki z DNA ojca podczas
ich pierwszego spotkania, tj. po wniknięciu plemnika do jaja" - wyjaśnia
prowadzący badania dr Tim Karr z Uniwersytetu w Bath, który współpracował z
badaczami z francuskiego Centrum Genetyki Molekularnej i Komórkowej.

Wtedy to jądro komórkowe z DNA ojca przekształca się w tzw. przedjądrze męskie,
które zbliża się do jądra z DNA matki (tworzącego przedjądrze żeńskie). Wtedy
dochodzi do zlania obydwu struktur w jedno jądro komórkowe z kompletem
chromosomów i obecnych na nich genach. Dopiero wtedy DNA męskie może się w
pełni angażować w ważne procesy życiowe nowego organizmu.

Jednak aby do tego doszło, najpierw musi przejść całkowitą transformację,
zaznacza dr Karr. Ojcowskie DNA jest w plemniku ciasno upakowane przy pomocy
różnych białek - gł. protamin. Aby po zapłodnieniu mogło utworzyć przedjądrze
męskie musi zostać przepakowane na nowo z użyciem innych białek - histonów,
których dostarcza komórka matczyna.

Zespół kierowany przez Karra zaobserwował, że w procesem przepakowania męskiego
DNA zarządza matczyny gen HIRA.

Swojego odkrycia dokonali badając zmutowane muszki ze szczepu "sezam", u
których nie dochodzi do rozwoju męskiego przedjądrza. Zamiast tego DNA ojca
trwa w postaci zbitej kuli, która nie tworzy pary z przedjądrzem żeńskim. Można
powiedzieć, że DNA ojcowskie nie reaguje na zaproszenie do tańca.

Najnowsze badania ujawniły, że to dziwne zachowanie jest wynikiem zaburzeń
procesu przepakowania DNA. Przyczyną okazała się być drobna, tzw. punktowa
mutacja, czyli zmiana jednej cegiełki w sekwencji DNA genu HIRA.

"Ta mała mutacja w HIRA powoduje, że nowy organizm właściwie nie może rozpocząć
życia" - komentuje dr Karr. Jego zdaniem, dowodzi to, że gen HIRA sprawuje
opiekę nad procesem przebudowy DNA ojca i w ten sposób słowy decyduje o losie
zarodka w pierwszych 15 minutach jego istnienia.

Obecność mutacji w genie HIRA u matki może wyjaśniać niektóre z tych
przypadków, w których nie dochodzi do rozwoju zarodka i ciąży, mimo że plemniki
są zupełnie zdrowe, uważają badacze.

2. Data: 2005-11-08 22:52:50

Temat: Re: zanaleziono "butsektor" w zarodku :)
Od: Krzysztoff <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:
Strasznie to wszystko madre co piszesz. Szkoda ze nic z tego nie rozumie. Mnie
interesuje tylko jedna sprawa. Powiedz prosze, beda kobiety dalej chetnie uprawiac
seks czy teraz dadza sobie rade bezemnie?

3. Data: 2005-11-09 13:42:35

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztoff" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
uprawiac
> seks czy teraz dadza sobie rade bezemnie?

Bez ciebie to na pewno, pa

4. Data: 2005-11-09 19:24:30

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> stokrotka wrote:
> Strasznie to wszystko madre co piszesz.
(w nowej ortografii: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż; w starej zresztą też)
To nie ja piszę. To była kopia z pod podanego adresu.
Ja tylko dodałam tytuł wątku o "butsektorze" :).
--
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

5. Data: 2005-11-10 22:03:48

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:1717.00000206.43724cee@newsgate.onet.pl...
> To nie ja piszę. To była kopia z pod podanego adresu.
^^^^^^
\<cut>

"z pod"? po jakiemu to jest, ty beznadziejo narodowa?

boze, i takie gnioty beda kiedys uzurpowaly sobie prawo do leczenia sie
w cetnrum zdrowia matki polki ...

--
pozdro
ape

6. Data: 2005-11-11 02:13:14

Od: Krzysztoff <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ape wrote:

> boze, i takie gnioty beda kiedys uzurpowaly sobie prawo do leczenia sie
> w cetnrum zdrowia matki polki ...

Jak to starozytni mawiali : wart Pac palaca, a palac Paca czyli: jakie
dohtory i slorzba zdrowia takie i pacjenty.

7. Data: 2005-11-11 07:37:42

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztoff napisał/a:
>Jak to starozytni mawiali : wart Pac palaca, a palac Paca czyli: jakie
>dohtory i slorzba zdrowia takie i pacjenty.
Na szczęście są tutaj dla takich ciołków KF-y.
Jakbyś nie rozumiał, właśnie tam trafiłeś.

8. Data: 2005-11-11 09:37:33

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka wrote:

> [...]
> z kompletem chromosomów i obecnych na nich genach. Dopiero wtedy DNA
> męskie może się w pełni angażować w ważne procesy życiowe nowego

To nie jest bootsector - to jest modul ladujacy nowy system operacyjny
w miejsce starego, stanowi wiec czesc starego (matczynego) systemu
i pelni raczej odwrotna role - jest to ostatnie 15 minut samodzielnej
pracy rodzicielskiego genomu (taki shutdown/reboot).
;)))

--
Krzysiek Rudnik

most zamiast 6? jak to bedzie wygladalo?
skierowanie do szpitala-jak to jest?
operacja żylaków
Re: Pryszcze - jak je wygenerowac?
oczyszczanie organizmu - głodówka - co o tym sądzicie, jakieś rady, własne odczucia itp?