zapach materaca

1. Data: 2007-10-05 15:19:54

Temat: zapach materaca
Od: "bartekE320" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam "problem" z materacem 140x200 mk foam (koło) Palmea.

Materac jest wykonany z:
"Sprężyny woreczkowe posiadające certyfikat ISO 9001, obłożone z obu stron
przekładką tapicerską i pianką poliuretanową T20-15 mm oraz lateksowaną
płytą kokosową,
TKANINA
Pokrowiec letnio-zimowy wykonany z materiału obiciowego pikowanego po jednej
stronie antyalergiczną owatą 200 g/m2 i bawełną 200 g/m2, a z drugiej strony
naturalną owczą wełną 250 g/m2 i owatą 200 g/m2 zapewniającą naturalne
ciepło, tkanina obiciowa posiada certyfikat EKO-TEX Standard 100"

Otoz po kilku latach uzywania ma dosc dziwny zapach. Nigdy nie uzywalem
dodatkowego pokrowca - ten jest niezdejmowalmy, wiec nie ma chyba mozliwosci
wyprania. Ostatni rok spalem na nim caly czas bez ramy - lezal na
wykladzinie. Zapach nie jest nieprzyjemny, ale zauwazalny jesli np w pokoju
nie jest uchylone okno, to po kilku godzinach juz czuc ten specyficzny
zapach. Nie pachna boki, tylko gorna i dolna czesc. Czy jest jakas szansa na
wyczyszczenie tego w domu? Najlepiej chyba na sucho... Moze sa jakies firmy,
ktore zajmuja sie czyszczeniem (Krakow)?

2. Data: 2007-10-05 19:58:26

Temat: Re: zapach materaca
Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekE320 wrote:
> Mam "problem" z materacem 140x200 mk foam (koło) Palmea.
[...]

Rozni producenci zalecaja wymiane materacy co 10 lat... :-)

Pozdro

Maseł

3. Data: 2007-10-05 20:54:49

Od: "bartekE320" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:
> Rozni producenci zalecaja wymiane materacy co 10 lat... :-)

Spokojnie, moj ma dopiero 3.

4. Data: 2007-10-05 21:56:58

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekE320 wrote:

> Spokojnie, moj ma dopiero 3.

Z pozostalych zalecen pamietam jeszcze przewiewny stelarz i przekladanie
materaca co pol roku na druga strone...

A moze porzadne wietrzenie wystarczy?

Pozdro

Maseł

5. Data: 2007-10-06 18:35:12

Od: "bartekE320" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:
> A moze porzadne wietrzenie wystarczy?

Dzis powąchałem dwa materace z ekspozycji w sklepie i tez mialy taki zapach.
Moze nie tak mocny, ale mialy. Juz nie wiem co to... szczegolnie, ze nie mam
obecnie mozliwosci przewietrzenia go.

6. Data: 2007-10-06 21:40:49

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekE320 wrote:

> Dzis powąchałem dwa materace z ekspozycji w sklepie i tez mialy taki zapach.
> Moze nie tak mocny, ale mialy. Juz nie wiem co to... szczegolnie, ze nie mam
> obecnie mozliwosci przewietrzenia go.

Z pierwszego mejla:
"...lateksowaną płytą kokosową,..."

To teraz udaj sie do Tesco i powachaj kokosa - na 99% to jest zapach
kokosa, byc moze pod wplywem ciepla i wilgoci zrobil sie bardziej
intensywny (przy okazji - poszukaj na grupach dzieciowych informacji o
praniu materacykow z kokosa/gryki)

Pozdro

Maseł

Pranie w pralce z założonymi zabezpieczeniami
suszarka do ubran - brzydki zapach
jakie podkłady tłumiące pod panele?
Sprzedam domenę WYBORY.waw.pl
odkręcanie filtra w pralce Candy