zapalenie oskrzeli, itp

1. Data: 2010-03-21 20:53:14

Temat: zapalenie oskrzeli, itp
Od: ColdFire <r...@n...gov> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Piszę tutaj, bo mam pewne wątpliwości co do swojej choroby.
Dwa tygodnie temu złapałem jakiegoś wirusa, gorączka, katar, kaszel,
itp. Poszedłem do lekarza, ten zbadał, uznał że może wystarczy jak
poleżę, itp. Utrzymywała mi się gorączka, czułem się coraz gorzej, więc
kilka dni później poszedłem jeszcze raz. Tym razem lekarz usłyszał
jakieś szmery w płucach (jak oddycham, czuję jakby coś z opóźnieniem w
środku wdychało, wydychało powietrze), więc uznał, że trzeba zrobić
fotkę płuc. Zdjęcie nie wykazało zapalenia płuc, ani innych problemów.
Tak czy inaczej, dostałem antybiotyk. Parę dni później przyszedłem do
lekarza na kontrolę. Nie miałem już wtedy gorączki, ani innych
problemów, poza kaszlem z wykasływaniem czegoś z płuc/oskrzeli (nie znam
się). Szmerów wtedy nie było, co lekarz potwierdził. Na wszelki wypadek
dostałem kontynuację antybiotyku. Kończy mi się za 4 dni. Niestety
"szmery" w płucach powróciły. Powinienem się martwić, czy to samo minie?
Rozważam wyprawę do lekarza w piątek, wcześniej niestety nie znajdę czasu.

Pozdrawiam!

2. Data: 2010-03-21 21:29:01

Temat: Re: zapalenie oskrzeli, itp
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "szmery" w płucach powróciły. Powinienem się martwić, czy to samo minie?
> Rozważam wyprawę do lekarza w piątek, wcześniej niestety nie znajdę czasu.

Nie wiem.
Ale, na razie, to wygląda, że ty pszełaziłeś grypę.
Najpierw poszłeś do pacana. Nie dał antybiotyku, a jak widać dalej powinien
(dla mnie gorączka >37,5 jest wystarczającym powodem by wziąść antybiotyk) .
Potem szwędałeś się drugi raz.
Pewnie byłeś u tego samego pacana.
I wysłał cię z gorączką jak rozumiem na psześwietlenie.
To z kolei pewnie załatwiłeś dwiema wizytami w budynku
z kontaktem i innymi pacjentami - prawie zawsze roznoszącymi horoby.
Potem kontrola.
Razem w ciągu nieco ponad tydzień szwędałeś się 5 razy.
Nie licząc wykupywania antybiotyku.
A pszy grypie należy leżeć pod ciepłą pieżyną.
I pić sok malinowy.

Nie napisałeś istotnej informacji: jak długo w końcu zażywasz ten
antybiotyk.
Czytaj dokładnie ulotkę leku, tam może znajdziesz odpowiedź.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2010-03-21 22:21:42

Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotko, gorąca prośba - ustaw poprawnie czytnik, gdyż tylko OE radzi
sobie z brakiem deklaracji charsetu... Inne czytniki kaszanią.
Jak ustawić? http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powinien
> (dla mnie gorączka >37,5 jest wystarczającym powodem by wziąść

Ostatnio przechodziłem grypę z gorączką 39.7 (dla mnie to jak 40.2), z
leków brałem tylko witaminy, oraz paracetamol na zbicie gorączki.
Choroba trwała 3 dni.
Innym razem "na pokładzie" były też antybiotyki, choroba trwała 9 dni, w
tym 5 z gorączką.
Nie zapominajmy, że grypa jest chorobą wirusową i antybiotyk ma tu
jedynie wartość osłonową. Poza tym, "nieautoryzowane" wzięcie
antybiotyku może się niezbyt ciekawie skończyć.

(...)
> A pszy grypie należy leżeć pod ciepłą pieżyną.
> I pić sok malinowy.

Rzecz wskazana.
Przede wszystkim, grypę "wyleżeć do końca", to groźna choroba, może
uszkodzić serce.

> Nie napisałeś istotnej informacji: jak długo w końcu zażywasz ten
> antybiotyk.
> Czytaj dokładnie ulotkę leku, tam może znajdziesz odpowiedź.

Antybiotyk, to domena lekarza, a nie własnego "widzimisię" typu "a wezmę
se jeszcze, bo a no bo przecież chyba na pewno nic mi się nie staanie".
Za poważna sprawa, do samodzielnego, niekontrolowanego stosowania.

> --
> Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
> sz, -ii -> -i)

Dysortografia? To czytnik proszę pani z korektą zainstalować.
"Alternatywna" ortografia? Wystawia świadectwo piszącemu.

Gówno prawda, pierdolenie.

--
Zanim napiszesz posta w Usenecie: http://rtfm.killfile.pl
(Wszelka korespondencja masowa, przesłana na mój adres mailowy,

Psychika - omdlenie - chwilowa utrata pamięci
Seks po alkoholu
lodowate stopy
Bóle miesiączkowe a brak okresu
Morfologia rocznego bobasa