zapalenie tęczówki

11. Data: 2004-03-11 09:00:18

Temat: Re: zapalenie tęczówki
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:404EC953.5070405@nielubiespamu.o2.pl tako rzecze Dunia

> No wlasnie, jakies 2 lata temu mialam straszne problemy z noga, w
> ogole nie moglam zwlec sie rano z loznka etc. Chodzilam po
> lekarzach, ktos stwierdzil, ze to rwa kulszowa, inny, ze zapalenie
> nerwu, jeszcze inny - ze zwyrodnienie kregoslupa.
Diagnoza ZZSK trudna (niektórym udaje się ją postawić dopiero po kilku
rzutach choroby). Nikt Ci żadnym badaniem jednoznacznie nie potwierdzi,
ani nie wykluczy. Lepiej, żebyś tego nie miała, więc szukaj innych
przyczyn ;-)

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

12. Data: 2004-03-11 10:20:24

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:c2p9gb$5m$1@news.onet.pl tako rzecze Marzena

> Czy powinnam zrobić jakieś badania na te
> stawy????
Pilnuj, skonsultuj ale nie obiecaj sobie zbyt wiele. Rób to zgodnie z
procedurą, przez lekarza pierwszego kontaktu i nie wydawaj zaraz
pieniędzy na prywatne wizyty. Nawet jak się nałykasz rentgenów i
będziesz miała komplet fotek kręgosłupa, to interpretacja zmian zwykle
jest niejednoznaczna (mój znajomy leczył się u prof. ortopedii na bóle
kręgosłupa, nawet tomografie kręgosłupa mu zrobili, parę lat to trwało,
dopiero jak robił badania okresowe w pracy i internista zobaczył
trzycyfrowe OB to trafił do reumatologa i go zdiagnozowali ZZSK).

A co do zapalenia tęczówki, to jak już będziesz blisko końca, poproś o
dodatkową receptę na Tropicamid (bo pewnie to bierzesz). Trzymasz
sterylny, zapieczętowany w apteczce, bierzesz na urlop. W razie
podejrzenia zapalenia tęczówki, rozszerz się i goń na ostry dyżur
okulistyczny lub do przychodni na kontrolę. Lepiej parę razy zrobić
fałszywy alarm (nikt Cię nie wyśmieje) niż raz przeoczyć.

13. Data: 2004-03-11 12:13:38

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel wrote:

> ani nie wykluczy. Lepiej, żebyś tego nie miała, więc szukaj innych
> przyczyn ;-)

Mam nadzieje, ze to nie to, ale po odpowiedzi casusa (ze zwyrodnienia
kregoslupa itp. tez moga miec cos do rzeczy), czuje ze moge byc na
wlasciwym tropie. Zwroce na to uwage lekarzowi rodzinnemu przy
najblizszej wizycie, jako ze i tak zblizaja sie co dwuletnie badania
przegladowe.
Nie wiem, czy to sie w jakis sposob dziedziczy, ale w rodzinie mojej
mamy problemy ze stawami i kregolsupem maja prawie wszyscy :(

Dunia
--
All science is either physics or stamp collecting.
Ernest Rutherford

14. Data: 2004-03-11 22:33:16

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaciekawilo mnie to, co napisales. Ja wlasnie przechodze drugie z kolei
> zapalenie oka (nie wiem, czy to teczowka czy cos innego) w ciagu
> niecalego roku.

Ale to jest najistotniejsze czy to jest zapalenie teczowki czy czegos
innego...
Nie ma jednego ogolnego "zapalenia oka". Sa zapalenia blony naczyniowej (m.
in. teczowki), twardowki, nerwu wzrokowego, rogowki, spojowki i wielu
jeszcze innych czesci oka. I od ustalenia czego dotyczy zapalenie trzeba
zaczac, bo kazde z powyzszych ma zupelnie inne przyczyny...

Pozdrawiam
Robert

co wykryli u mojej córki?
Okulary - długa praca przy komputerze