zapalenie tęczówki

1. Data: 2004-03-08 22:19:59

Temat: zapalenie tęczówki
Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co przynosi ulgę w cierpieniach przy zapaleniu tęczówki? To trwa u mnie 12
dzień. Biorę kilka leków od okulistki, mam drugi ostry rzut choroby. Dziś rano
w desperacji pojechałam do szpitala, gdzie zrobili mi zastrzyk pod oko...
brrrrr. Teraz jest lepiej, mniej boli, ale KIEDY TO SIE SKONCZY??

Pozdrawiam wszystkich cierpiących na oczy...

MArzena

2. Data: 2004-03-09 11:14:58

Temat: Re: zapalenie tęczówki
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:7425.0000033d.404cf18e@newsgate.onet.pl tako rzecze Marzena

> [...]
> rzut choroby. Dziś rano w desperacji pojechałam do szpitala, gdzie
> zrobili mi zastrzyk pod oko... brrrrr. Teraz jest lepiej, mniej

Bywa, że i miesiąc do zniknięcia wysięku. W ostrych przypadkach dostaje
się sterydy (w zastrzyku lokalnie lub ogólnie np. doustnie)
Ale dokuczliwy jest tylko ten ostry okres, potem to jest "tylko"
niedogodność łażenia z atropiną (czy tropicamidem) i źrenicą jak 10
groszy. Zastrzyk zwykle "popycha" sprawy we właściwym kierunku.
3maj się, Reumatyk, co już miał tych zapaleń chyba tuzin :-(
P.S. i nie siedź przed kompem

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

3. Data: 2004-03-09 17:55:34

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel wrote:

> 3maj się, Reumatyk, co już miał tych zapaleń chyba tuzin :-(

Zaciekawilo mnie to, co napisales. Ja wlasnie przechodze drugie z kolei
zapalenie oka (nie wiem, czy to teczowka czy cos innego) w ciagu
niecalego roku. Za pierwszym razem kurowalam sie 6 tygodni, teraz idzie
juz lepiej, bo przezornie zglosilam sie szybko do okulisty (biore
prednisol i pomaga).
Chodzi o to, ze nie za bardzo wiem (a i okulistka nie moze mi wyjasnic)
skad cos takiego sie bierze. Za pierwszym razem bylo podejrzenie, ze to
powiklania po ekstrakcji osemki, ale tym razem to na pewno nie to.
Reumatyzm ? To ma cos wspolnego z takimi zapaleniami ? Jak to przebadac,
jakies badania krwi ? Niedlugo bede u lekarza rodzinnego, to moze cos
zasugeruje, bo bardzo mnie to martwi (ponad 25 lat bez problemow tego
typu, a teraz sie wikla).

Bede wdzieczna za wskazowki,
Dunia
--
All science is either physics or stamp collecting.
Ernest Rutherford

4. Data: 2004-03-09 23:35:13

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:404E0516.7010008@nielubiespamu.o2.pl tako rzecze Dunia

> [...]
> to na pewno nie to. Reumatyzm ? To ma cos wspolnego z takimi
> zapaleniami ? Jak to przebadac, jakies badania krwi ?
Jest to częste powikłanie przy ZZSK (Zesztywniającym Zapaleniu Stawów
Kręgosłupa). Badania na ZZSK: OB, CRP, zdjęcia RTG stawów krzyżowo-
biodrowych no i trzeba mieć zmiany w stawach, bóle itd.
Zwykle pierw się ma ZZSK (czyli rożne stawowe perypetie) a potem
zapalenie tęczówki.
Ale zapalenia tęczówki można dostać z innych powodów, może Casus to
przeczyta i Ci napisze

5. Data: 2004-03-10 07:52:51

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel wrote:

> Zwykle pierw się ma ZZSK (czyli rożne stawowe perypetie) a potem
> zapalenie tęczówki.

No wlasnie, jakies 2 lata temu mialam straszne problemy z noga, w ogole
nie moglam zwlec sie rano z loznka etc. Chodzilam po lekarzach, ktos
stwierdzil, ze to rwa kulszowa, inny, ze zapalenie nerwu, jeszcze inny -
ze zwyrodnienie kregoslupa. Mialam RTG, ktore wykazalo cos, co zostalo
zinterpretowane jako zmiany zwyrodnieniowe kregow ledzwiowycb (chyba),
ale z kolei lekarz z fizykoterapii stwierdzil, ze wcale mu to na to nie
wyglada etc.
Bralam zastrzyki przeciwbolowe i mialam fizykoterapie, troche pomagalo,
ale kiedy przeprowadzilam sie w gory - wszystko minelo jak reka odjal (w
dwa miesiace). teraz czasem poboli raz do roku, ale to wszystko.
I dlatego zastanawiam sie, czy nie da sie tych dwoch niewyjasnionych
chorob jakos powiazac.

> Ale zapalenia tęczówki można dostać z innych powodów

No wlasnie podawno mi np. mozliwosc zakazenia od zeba.

, może Casus to
> przeczyta i Ci napisze

Mam nadzieje, bo chcialabym to lepiej zrozumiec i wiedziec, jak sie
bronic w przyszlosci przed tymi zapaleniami.

Dunia

6. Data: 2004-03-10 12:10:40

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@n...o2.pl,
Dunia <d...@n...o2.pl>:

> , może Casus to
>>
> Mam nadzieje, bo chcialabym to lepiej zrozumiec i wiedziec, jak sie
> bronic w przyszlosci przed tymi zapaleniami.

Jesli zapalenie teczowki istotnie jest wtorne, to nalezaloby zdiagnozowac i
leczyc przyczyne pierwotna, a tego okulista nie zrobi. Tych przyczyn moze
byc troche.

Pogoogluj sobie po angielsku o -> uveitis

--
Robert

7. Data: 2004-03-10 20:39:31

Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiec dodaje swoje trzy grosze, bo z okiem coraz lepiej.
Zeby bylo smiesznie, pediatra moich dzieci poradzila mi wizyte u
laryngologa, bo z. teczowki to czesto wynik zapalenia zatok (oprocz
nieleczonych zebow, stawow, migdalow i ... przydatkow). Moja wiedza wraz z
kolejnymi wizytami u lekarzy sie poglebia :-) Laryngolog stwierdzil, ze mam
kompletnie zatkany nos (miewam go takim czesto, wiec chyba przestalam
zauwazac), dal leki obkurczajace sluzowke i zlecil rentgen. Jutro odbieram.
Ale kobieta powiedziala, ze przy takim nosie, to prawie pewne, ze zapalenie
przeszlo na oko. No i sama sobie jestem winna, bo nie nosze czapki ((((((
Uwazajcie wiec na glowe!

PS. Skad sie bierze to zesztywniajace zapalenie stawow kregoslupa????

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:c2n0kp$ks7$1@topaz.icpnet.pl...

8. Data: 2004-03-10 23:16:54

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:c2nued$53r$1@news.onet.pl tako rzecze Marzena

> PS. Skad sie bierze to zesztywniajace zapalenie stawow kregoslupa????
Odpowiedź na to pytanie gwarantuje sławę i uznanie świata medycyny i
wdzięcznych pacjentów, ale nikt nie wie :-(
To jedna z tych chorób, gdzie system immunologiczny z niewiadomych
powodów zwalcza nie to, co powinień.

9. Data: 2004-03-11 00:50:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> , może Casus to

Przeczytal:-)
Zapalenie teczowki, ciala rzeskowego i naczyniowki wchodza w sklad grupy
zapalen blony naczyniowej. W olbrzymim procencie przyczyna jest po stronie
ukladu immunologicznego - traktuje sie te choroby jako stany zapalne
autoimmunologiczne. Tak wiec przyczyn moze byc bardzo duzo. Zarowno zmiany
ostre, jak i przewlekle narzadu ruchu ( a wiec i zwyrodnienia kregoslupa i
ostry ischias, mlodziencze zapalenia stawow, zesztywniajace zapalenia
kregoslupa i wiele innych), a takze inne stany chorobowe
laryngologiczne(zatoki), stomatologiczne(pozostawiony korzen zeba, inne
stany zapalne), ukladu trawiennego(rzadziej), spotykane byly rowniez jako
nastepstwa zapalen przydatkow. Jezeli pierwszy rzut zapalenia blony
naczyniowej nastapil bez konkretnej przyczyny ( czyli nie bylo innego stanu
zapalnego ), nalezy oczekiwac, ze jego nawrot nastapi podczas zaostrzenia
innego schorzenia, powyzej wymienionego. Prawdopodobnie wtedy diagnostyka
przyczyny bedzie latwiejsza.
Prawda jest rowniez to, ze zdarzaja sie zapalenia teczowki izolowane, 1x w
zyciu i nie maja zadnego polaczenia z innymi chorobami.
Obecnie leczenie zapalenia blony naczyniowej nie zmusza do podawania
antybiotykow miejscowo lub ogolnie ( aczkolwiek, wg starej zasady wielu
okulistow jeszcze to stosuje ), leczenie polega na podawaniu kropli
poszerzajacych zrenice, lekow przeciwzapalnych sterydowych i niesterydowych.
Diagnostyke przeprowadza lekarz rodzinny, konsultujac reumatologa, ortopede,
neurologa, stomatologa, laryngologa - oni wykonuja swoje badania i po
zebraniu wszystkiego mozna dojsc do przyczyny stanow zapalnych teczowki. Jak
juz bylo wspomniane leczy sie schorzenie podstawowe, okulisci lecza objawowo
w przypadku nawrotow zapalenia blony naczyniowej.

pozdr.

casus

10. Data: 2004-03-11 08:54:33

Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uff, dzieki bardzo za wyczerpującą odpowiedź. Mój rentgen zatok jest ok,
żadnych zmian. A więc to stawy, bo o niczym innym nie wiem. Dobry miesiąc
temu potwornie zesztywniał mi kark i górna część kręgosłupa. Chodziłam z tym
parę dni i przeszło. Byłam pewna, że mnie przewiało. Co mam teraz robić?
Kręgosłup nie boli, oko zdrowieje. Czy powinnam zrobić jakieś badania na te
stawy????
Marzena

co wykryli u mojej córki?
Okulary - długa praca przy komputerze