zapalenie tęczówki

1. Data: 2004-11-10 15:25:00

Temat: zapalenie tęczówki
Od: "Szaki" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 23 lata.Studentka farmacji. Od trzech lat miewam zapal.tęczówki.4 razy
leżałam w szpitalu(na okulistyce),Przy okazji leczenia "uveitu" zrobili mi
wszystkie możliwe badania,wykluczyli: toksopazmoze,stany zapalne
zębow,zapal.migdałków,zapal,zatok,infekcje ginekologiczne.Badania krwi tez
ok.Rtg kregosłupa ok.Byłam na konsultacji w poradni reumatologicz-nie
chcieli mi robić zadnych badań,bo "skoro stawy mnie nie bolą,nie ma podstaw
do badania."
Byłam u wielu okulistów,wszyscy pytaja o to samo(głownie o stawy).Wszyscy
leczą tak samo.Wszyscy mówią ze to grożna choroba.No i wszyscy nie wiedza
jak temu zapobiec.Super.
Jedna bezradna okulistka powiedziała,ze musze cos ztym zrobic,bo nie mogę
wiecznie przyjmowac kropli,bo w końcu dostane jaskrę.Kilka razy leczyłam sie
sama.Wkraplałam sterydy i coś na rozszerzenie źrenicy.Brałam na
wstrzymanie.I po jakis 2 tygodniach ustępowało.U mnie tekie samoleczenie
jest dość ryzykowne,bo mam tendencje bo moje oczy mają tendencje do
zrostów,no a wtedy to tylko szpital i zastzyki podspojówkowe.
Zauwazyłam ,ze zawsze gdy sie przeziębie to od razu pojawia sie to glupie
zapalenie.Acha najcześciej jest to lewe oko.Oczywiście bez przezię bienia
tez sie pojawia.Najpierw ból głowy,dzień później zaczerwienienie
gałki,nastepnie bolesny światłowstręt,no i wysięk do komory, a co za tym
idzie gesta mgła.

W szpitalu(w Skierniewicach) ,w którym własnie lezałam te 4 razy,pani
ordynator oddziału okulistycznego,mówiła za każdym moim pobytem ze ma jedną
pacjentke,ktora leczy sie na Uveitis rec.oc.sc. od przeszło 20 lat, i od
jakiegoś czsu ma reumatyzm.
Czytałam tu na stronie wypowiedzi moich poprzedników,jako że przyczyną
mogłoby byc ZZSK. Jak to się objawia??? Moze ja to mam i o tym nie
wiem???Choć reumatolodzy twierdzą że nic mi nie dolega.
Wiem jedno.NIE CHCĘ DO KONCA ŻYCIA BRAC TYCH GŁUPICH KROPLI.!!!!!!!
Jeśli czyta to jakiś lekarz ,który ma mi coś nowego do powiedzenia,to niech
napisze.

Pozdrawiam Justyna

Mój email: g...@o...pl

2. Data: 2004-11-11 08:38:29

Temat: Re: zapalenie tęczówki
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wiem jedno.NIE CHCĘ DO KONCA ŻYCIA BRAC TYCH GŁUPICH KROPLI.!!!!!!!
> Jeśli czyta to jakiś lekarz ,który ma mi coś nowego do powiedzenia,to
Pozdrawiam Justyna

Witam
Niestety, generalnie jest tak jak piszesz. Pisalem o zapaleniach teczowki na
grupie niejednokrotnie, jak poszukasz w archiwum powinnas cos znalezc.
Prawda jest, ze istnieje dosc duzy procent chorych, u ktorych nie
zdiagnozuje sie przyczyny zapalenia. Sklonnosc do powstawania uveitu przy
przeziebieniach jest tez typowa. Co do ZZSK - tylko cykliczne badania
reumatologiczne sa w stanie odpowiednio wczesniej zdiagnozowac powstanie
tego schorzenia - uveitis bywa czesto znacznie wczesniejszym objawem, niz
"widoczne" schorzenia stawow.
Cop do leczenia zapalenia blony naczyniowej oka - sterydy sa
najskuteczniejsze. Zastanawiam sie tylko, czy jesli masz nawrotowe czeste
zapalenia nie byloby wskazane podac Ci sterydy ogolnie przez dluzszy okres -
wiem, skutki uboczne sa dosc duze, ale....jesli miejscowo podawane leki sa
niewystarczajace....to...czy to nie byloby lepsze? I druga rzecz- pisalas o
iniekcjach podspojowkowych, co mniemam dotyczylo podawania Atropiny z lub
bez Adrenaliny w celu rozerwania zrostow. A czy podawano Ci poza lub
okologalkowo depo sterydow? Np. DepoMedrol? Jego dzialanie jest przez 2-3
miesiace i pozwala chronic oko przed nawrotami ( a ryzyko powstania jaskry
jest wtedy mniejsze ).
Zdaje sobie sprawe, ze to co napisalem nie jest generalnie dla Ciebie
podnoszace na duchu, ale uwierz, ze kazdy okulista ma tak samo dreczace
sumienie, ze chcialby cos zrobic a nie zawsze efekty przyniosa to, co sie
oczekuje.
Na marginesie - laryngolog, ginekolog, gastrolog, stomatolog, nefrolog tez
prosza sie o konsultacje.
I jeszcze jedno - najlepszym w Polsce specjalista od leczenia zapalen blony
naczyniowej jest dr n. med. Turno - Krecicka w Klinice Okulistycznej AM we
Wroclawiu - przesympatyczna i znakomita okulistka- goraco polecam
konsultacje u Niej.

pozdr.

casus
spec. ch. oczu