Re: zapchał się odpływ w wannie

11. Data: 2010-07-17 19:10:00

Temat: Re: zapchał się odpływ w wannie
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Iwona pisze:

> [...]
> ciśnieniem, woda wypływa w wannie przez sitko, a wraz z nią... jakieś
> kawałeczki czegoś, co wygląda jak rozmiękczony tynk / małe kawałki zmurszałej
> szmaty...
> Nie zdziwiłabym się, gdyby się okazalo, że ekipa budowlana spartaczyła pracę i
> zostawiła jakieś kawałki tynku / zaprawy, która raz na jakiś czas odrywa się
> (od rurociągu?) i spada do rur zatykając przepływ...
> Coś podobnego zostawili mi w kanale doprowadzającym do komina. To było jednak
> łatwe do zidentyfikowania i deweloper oczyszczał na swój koszt.
> W przypadku kanalizacji jest trochę trudniej...

Taki stan oznacza, że zapchane jest za odpływem z umywalki mocno i nieco
słabiej od połączenia odpływu umywalki. Skoro to wygląda na tynk /
zaprawę, to może coś takiego by pomogło http://tinyurl.com/3xqnft2 choć
osobiście uważam, że do rozpuszczania takich rzeczy lepszy byłby kwas,
tylko nie pamiętam, solny czy siarkowy. Nie wiem też jak taki kwas
podziała na resztę rur. Plastikowych nie ruszy, lecz inne - żeliwne, to
pewnie zje bez problemu. Albo może coś takiego:
http://www.mident.pl/czyszczace.html
W google wpisałem: środek rozpuszczający gips
Bardzo możliwe, że ekipa po skończonej robocie wylała resztki do
kanalizacji i się gdzieś to utwardziło. Teraz jak woda płynie, to od rur
się odrywa i zapycha. Ja bym spróbował z kwasem najpierw, a potem do
tego sprężyną po jakimś czasie kilkukrotnie, aby z rur pozdrapywać
resztki, choć nie wiem, czy nie prościej by było wymienić tych rur.
A i jeszcze sprawdź czy nie wybija Ci w toalecie, jak pod ciśnieniem
puszczasz tą wodę.

12. Data: 2010-07-17 19:50:59

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łatwe do zidentyfikowania i deweloper oczyszczał na swój koszt.
> W przypadku kanalizacji jest trochę trudniej...

To mogą być wypełniacze ze zwykłego proszku do prania, kupuj SA8 Amwaya.
:-)))))))

13. Data: 2010-07-18 17:27:25

Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> resztki, choć nie wiem, czy nie prościej by było wymienić tych rur.
> A i jeszcze sprawdź czy nie wybija Ci w toalecie, jak pod ciśnieniem

Rury są z PVC, więc pewnie przetrwałyby taki zabieg...
Nie, w toalecie nie wybija.

14. Data: 2010-07-18 17:30:01

Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Iwona" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> To mogą być wypełniacze ze zwykłego proszku do prania, kupuj SA8 Amwaya.
> :-)))))))

Kiedy ja od lat używam płynu do prania, gdyż po proszku zawsze coś białego
(wypełniacze?) osadzało się na ubraniach.

15. Data: 2010-07-18 18:08:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rury są z PVC, więc pewnie przetrwałyby taki zabieg...
> Nie, w toalecie nie wybija.

Przetrwają - wlewam gorący roztwór sody (można kupić groszkowaną w
sklepach z chemią gospodarczą) soda zamienia tłuszcze w mydła więc czyści,
co nie oznacza, że korek musi zejść. Najczęściej przetrawi się po linii
najmiejszego oporu a korek może pozostać. Dlatego po spłynięciu roztworu
sody trzeba jednak pokręcić sprężyną przelewając wodą wtedy większość osadów
spłynie, częśc nawinie się na sprężynę i da się wyciągniąć.

16. Data: 2010-07-18 18:09:02

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy ja od lat używam płynu do prania, gdyż po proszku zawsze coś białego
> (wypełniacze?) osadzało się na ubraniach.

Twarda woda.

17. Data: 2010-07-18 20:16:51

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> [...]
>
> Przetrwają - wlewam gorący roztwór sody (można kupić groszkowaną w
> sklepach z chemią gospodarczą) soda zamienia tłuszcze w mydła więc czyści,

Skoro to wygląda na tynk, to soda tego nie zje - na to potrzebny jest
kwas, ten można dostać w sklepach z akumulatorami, bądź u osób je
sprzedających. Najlepiej o odpowiedni środek by było zapytać na grupie
chemicznej. Pewnie podpowiedzą, gdzie można by go dostać. bo może jednak
kwas azotowy byłby lepszy - jak kiedyś pracowałem w mleczarni, to
właśnie azotowego używano do czyszczenia rur z pozostałości, tyle, że
organicznych.

18. Data: 2010-07-18 20:32:18

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

Na kamień wystarczy kwas solny. Także na tynk. Albo grubsza sprężyna z
głowicą do kruszenia.

19. Data: 2010-09-07 13:18:52

Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista, BQB - Panowie

początkowo napędziliście mi stracha z tymi produktami rozpuszczającymi kamień.
Potem przyszło mi do głowy, że przecież kamień rozpuszczają też tak proste
produkty jak ocet czy zwykła soda spozywcza.
Po wlaniu do umywalki i wanny kilku litrów octu woda zaczęła powolutku
spływać.
Po kilku tygodniach do obu otworów wsypałam po opakowaniu sody (po 80 g), a po
kilku godzinach - wlałam po 1/2 l octu. Wszystko zaczęło syczeć, piana
wylewała się przez oba sitka, buzowało w rurach prawie godzinę (pewnie tak
standardowo się dzieje po wsypaniu kreta).
Po dwóch takich zabiegach wszystko zaczęło spływac jakby nigdy nic.

Nie wiem, czy tylko dzięki temu.
Może po prostu część kamienia rozpuściła się, w związku z czym zrobiła się
większa średnica wolnego odpływu i reszta po prostu spłynęła?

W każdym razie bardzo dziękuję za Wasze rady.

Pozdrawiam serdecznie
Iwona.

20. Data: 2010-09-07 13:39:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona" <i...@p...onet.pl> wrote in message

Zapewne soda zmydliła część tłuszczów, stąd ruszyło się. Zazwyczaj lepiej
zacząć od oczyszczenia syfonów np. w umywalce - często na osadach mydła są
naklejone włosy i to one powodują powstanie korka zatykającego odpływ z
syfonu. Ja sobie wymieniłem syfony na proste plastikowe, ale czyszczone od
góry. Wyjmuję tylko sitko w umywalce czy zlewozmywaku i przepłukuję syfon -
wszystko spływa. Mam tez zamontowaną tzw. rewizję czyli rodzaj trójnika,
którego boczne ramię jest zakręcone zakrętką (jak słoik twist), gdy
odkręcę - mogę bezproblemowo wsunąć sprężynę hydrauliczną i wyczyścić
odpływy, aż do pionu do którego wpadnie to, co nie nawinie się na sprężynę.
Rurki kanalizacyjne są średnicy 50 mm, pion 100 - więc wszystko runie w
dół...
Na drugi raz, gdy się zatka weź sobie kup sodę w perełkach jest znacznie
skuteczniejsza niż kwaśny węglan sodowy, nasyp trochę (łyżkę) do syfonu i
wlej gorącej wody, gdy nie pomoże a woda zejdzie wolno to powtórz tę
czynność.

Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
Klej przenika przez wykladzine PCV?
Jajowar...?
Kajak z winylu i połamane wiosło
rozwiercanie wkładki