zapiekanie ziemniakow

1. Data: 2000-10-26 14:12:23

Temat: zapiekanie ziemniakow
Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ktoryms z wisenno/letnich numerow bodajze ELLE byly prepisy kuchni
prowansalskiej, m.in. zapiekane ziemniaki.
W tym przepisie wygladalo to tak, ze w naczyniu zaroodpornym ukladalo sie na
przemian cienkie plsterki surowych ziemniakow i pomidorow oraz gdzieniegdzie
plasterki cytryny (oczywiscie do tego ząbki czosnku, ziola, oliwa) i ciach
do piekarnika.

I tu moj problem: raz mi to wyszlo (choc trzeba bylo piec o godzine dluzej
niz w przepisie (chyba 2 lub3 kwadranse), zeby sie ziemniaczki upiekly razem
to chyba byly prawie 2 godz.!), ale wariant z cytryna nie byl rewelacyjny.
Nastepnym razem zastapilam wiec cytryne cukinia. To polaczenie bylo znacznie
lepsze smakowo, ale czas pieczenia rownie dlugi.. Ba!!.. Po wyciagnieciu z
piekarnika , gdy po 2 godz. goscie padali z glodu czujac boski aromat
unoszacy sie z kuchni, ziemniaczki byly wciaz nie-za-bardzo....

Ile czasu zapieka sie takie pokrojone ziemniaczki? Co zrobic, zeby to mi sie
nie "porozdziamdziwalo", ale ladnie zapieklo?

Bo w niedziele albo bede serwowac pseudo-paelle albo te "zapiekanke" +
eskalopki w sosie cytrynowym....

Mniam mniam... :-) Monika

1. Data: 2000-10-26 15:09:17

Temat: Re: zapiekanie ziemniakow
Od: "Aga" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Bacińska <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8t9ebe$ngl$...@n...tpi.pl...
> [...]
sie
> nie "porozdziamdziwalo", ale ladnie zapieklo?

ja osobiscie przed pieczeniem ziemniakow obgotowuje je przez 3-5 min i jest
ok. surowe faktycznie pieeeeeeeka sie i pieeeeeka.
atakie obgotowane szybko sie robia a nic nie traca na smaku
powodzenia aga

1. Data: 2000-10-27 06:43:30

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok. surowe faktycznie pieeeeeeeka sie i pieeeeeka.
> atakie obgotowane szybko sie robia a nic nie traca na smaku

W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej chyba pokrojone w plastry ziemniaki
przesmażyć ok 10. min na patelni - najlepiej na wędzonym boczku

ostry

1. Data: 2000-10-27 07:37:06

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga wrote:

> ja osobiscie przed pieczeniem ziemniakow obgotowuje je przez 3-5 min i jest
> ok. surowe faktycznie pieeeeeeeka sie i pieeeeeka.
> atakie obgotowane szybko sie robia a nic nie traca na smaku

... a po obgotowaniu warto je obsuszyć
ładnie się wówczas obsmażą

sadyl

1. Data: 2000-10-27 10:20:45

Od: "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile czasu zapieka sie takie pokrojone ziemniaczki? Co zrobic, zeby to mi
sie
> nie "porozdziamdziwalo", ale ladnie zapieklo?
>
> Mniam mniam... :-) Monika

Robie czasem zapiekanke z ziemniakow z boczkiem, pomidorami i cebula.
Boczek jest na wierzchu, wiec pod nim robi sie calkiem dobry klimat do
zapiekania. Nie podam Ci czasu bo go teraz nie pamietam, ale w przypadku
wkladania surowych ziemniakow wystarczylo je raczej cienko pokroic i pare
minut dluzej pogotowac. Jezeli troche obgotowane to czasy z przepisow sa
wystarczajace.
Ostatnio tez zabieramy sie z dziewczyna do tej zapiekanki uzywajac
baklazanow. Wynik byl taki, ze ziemniaki z gory byly troche twardawe, z dolu
w sam raz. Ta z boczkiem wychodzi nam lepiej - glownie dlatego ze wierzchnia
warstwa boczku dosc dokladnie przykrywa calosc potrawy i srodek zapieka sie
lepiej. Przy tych baklazanach czesc ziemniakow z wierzchu byla odslonieta i
dlatego wyszla nam troche twarda.

Wniosek - te ktore bulgocza w tym wytworzonym sosie beda miekkie, te z gory
moga byc twardawe. W przypadku gosci najlepszym jest chyba wariant z krotkim
obgotowaniem.

GP

1. Data: 2000-10-27 20:07:44

Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

> sie

ja kroje ziemniaczki w plastry ok. 0,5 cm doprawiam troche soli, ziola
papryka slodka (duzo) dodaje oleju i mieszam aby wszystko bylo w oleju. to
na brytwane i do piekarnika mocno nagrzanego (300 st.) po 30 - 40 minutach
pyszotka, od czasu do czasu trzeba zamieszac aby nie przywarly, ale to
przyjarane to jeszcze bardziej pycha.
--
pablo
moge zyc bez kobiety ale bez kuchni nie dal bym rady

1. Data: 2000-10-28 14:57:35

Od: m...@p...onet.pl (gre) szukaj wiadomości tego autora

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Prezent dla ostrego
sarnina
Re: Kasztany