zawał

1. Data: 2002-08-09 14:31:06

Temat: zawał
Od: "Speedy" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

Mam pytanie : jakim badaniem stwierdza się zawał serca? USG czy EKG czy może
jakimś innym?

Pozdrawiam
Speedy

2. Data: 2002-08-09 15:45:35

Temat: Re: zawał
Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Speedy" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> Witam !!
>
> Mam pytanie : jakim badaniem stwierdza się zawał serca? USG czy EKG czy
> [...]
Głównie Ekg, oraz na podstawie badania krwi: marker świeżego zawału serca -
Troponina T.
Oprócz Troponiny T, zalicza się: CPK (inni piszą CK) (kinaza kreatynowa),
mioglobina, AspAT
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

3. Data: 2002-08-09 15:57:03

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Sam CPK to nie jest aż tak czuły, (ale bywa pomocny, bo niektóre laboratoria
oznaczają tylko całkowity CPK), jak jego izoenzym sercowy CPK-MB, który już
po ok. 4 godzinach po zawale wzrasta, a szczyt stężenia utrzymuje się do
12-24 godzin. Po 72 godzinach aktywność tego enzymu z powrotem wraca do
wartości referencyjnych (normy).
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

4. Data: 2002-08-09 16:59:59

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam !!
>
> Mam pytanie : jakim badaniem stwierdza się zawał serca? USG czy EKG czy
> [...]

po pierwsze charakaterystyczny wywiad
po drugie EKG
po trzecie badania enzymatyczne: troponina, kinaza kreatynowa (CK, CK-MB),
transaminazy (AspAt, AlAt), dehydrogenaza mleczanowa (LDH) - to klasyczne
markery enzymatyczne
najbardziej wiarygodne, lecz nie zawsze dostępne są ECHO serca,
koronarografia

Chris

5. Data: 2002-08-09 17:15:16

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Speedy <d...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aj0jur$8n4$...@n...tpi.pl...
> Witam !!
>
> Mam pytanie : jakim badaniem stwierdza się zawał serca? USG czy EKG czy
może
> jakimś innym?

Witam

Jak w wielu chorobach trzeba brać pod uwagę całość obrazu . Jedną z
najważniejszych rzeczy przy diagnostyce zawału jest stan kliniczny chorego.
Czasem juz to wystarczy do postawienia rozpoznania. Wykonuje sie oczywiscie
szereg badań dodatkowych , zarówno EKG, USG serca jak i badania
biochemiczne .

Pozdrawiam

regen

24 lata i już mięśniak warszawa