zdanie

1. Data: 2000-03-17 23:14:11

Temat: zdanie
Od: "gia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz dosc dawno temu - przy moim pierwszym blizszym i swiadomym zetknieciu z
psychologią przeczytalam pewne zdanie - brzmialo on mniej wiecej tak:

"Jezeli uwazasz ze rozumiesz drugiego czlowieka to znaczy ze nie rozumiesz
samego siebie"

Jak Wy to rozumiecie - prawda czy nie prawda?

Anka

1. Data: 2000-03-17 23:25:56

Temat: Re: zdanie
Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

gia:
> "Jezeli uwazasz ze rozumiesz drugiego czlowieka to znaczy ze nie rozumiesz
> samego siebie"
>
> Jak Wy to rozumiecie - prawda czy nie prawda?

Wiec tak IMO:
wykorzystujemy swiadomie (o ile wiem) ok 4% mozliwosci naszego mozgu,
pozostaly potencjal jest niejako poza nasza kontrola i mocno broni sie przed
ingerencja zarowno 'zewnetrzna' jak i 'wewnetrzna'.

Zrozumienie siebie nie jest konieczne IMO dla procesu poznawczego
wlasnej (i nie tylko) glebi tkwiacej w 'sferze podswiadomosci'.
Istnieja istotniejsze kwestie.
Dopiero ew wynikiem takiego procesu poznawczego moze byc
m.in. zrozumienie siebie IMO.

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-03-17 23:38:32

Od: A s t e c SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

gia wrote:
[..]
> Jak Wy to rozumiecie - prawda czy nie prawda?

Nieprawda.

pozdrawiam
Arek

--
Pierwsza polska bajka animowana 3D !
http://www.elita.pl/swojaki/

1. Data: 2000-03-18 00:35:26

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Czarek" <c...@i...com> writes:

e (o ile wiem) ok 4% mozliwosci naszego mozgu,
> pozostaly potencjal jest niejako poza nasza kontrola i mocno broni sie przed
> ingerencja zarowno 'zewnetrzna' jak i 'wewnetrzna'.

Czy mozesz przytoczyc jakies konkrety na poparcie tezy, ze
wykorzystujemy tylko 4% mozliwosci naszego mozgu?

Bo to jak raz to taki obiegowy sad....i nic ponadto.
Rowniez, zdefiniuj prosze co to znaczy "mozliwosci naszego mozgu".

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-18 01:33:41

Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozesz przytoczyc jakies konkrety na poparcie tezy, ze
> wykorzystujemy tylko 4% mozliwosci naszego mozgu?

Discovery Canal i te sprawy...

> Rowniez, zdefiniuj prosze co to znaczy "mozliwosci naszego mozgu".

Nie jestes w stanie odpowiedziec szybko na pytanie ile jest 1234*5678, zas
gdybys wykorzystywala 10% 'mozliwosci swojego mozgu' - prawdopodobnie
bylabys w stanie...

Dobrze wytlumaczylem? :)
--
Czarek

1. Data: 2000-03-18 09:02:12

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Czarek" <c...@i...com> writes:

> Discovery Canal i te sprawy...

Discovery channel to ni9e jest w zadnym razie autorytet naukowy...

> Nie jestes w stanie odpowiedziec szybko na pytanie ile jest 1234*5678, zas
> gdybys wykorzystywala 10% 'mozliwosci swojego mozgu' - prawdopodobnie
> bylabys w stanie...

Mzonki. Byla niedawno dyskusja na ten temat na
pl.sci.biologia... wartoby sie z nia zapoznac.

Dalej prosze o zdefiniowanie pojecia "mozliwosci swojego mozgu".

1. Data: 2000-03-18 12:44:01

Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, "Czarek" <c...@i...com> z na pl.sci.psychologia
napisał(a):

>Discovery Canal i te sprawy...

Ogladam namietnie :) Zdaje sie, ze mowili tam o 1/3 nie o 4% :)

>Nie jestes w stanie odpowiedziec szybko na pytanie ile jest 1234*5678

Niektorzy są. :)

--
Bartek
b...@k...kalisz.pl , PGP 5.x key id:0xDB53615D

Gdzie kucharek sześć, tam... garnizonowy punkt żywienia!

1. Data: 2000-03-18 13:55:34

Temat: Odp: zdanie
Od: "gia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jestes w stanie odpowiedziec szybko na pytanie ile jest 1234*5678, zas
> gdybys wykorzystywala 10% 'mozliwosci swojego mozgu' - prawdopodobnie
> [...]

Idąc dalej tym tropem - czyli jeżeli znajdzie sie ktoś kto umie to szybko
policzyć to ma oznaczać że wykorzystuje więcej procent mozliwości mozgu niz
inni ktorzy tego nie policza w tym tempie? Tak mam to rozumieć?

Anka

1. Data: 2000-03-18 14:57:03

Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Discovery channel......

Racja. Oczywiscie Discovery Channel. Czasami w mozgu nastepuja 'sprzezenia'
np Canal+ i DC... ;)

> Dalej prosze o zdefiniowanie pojecia "mozliwosci swojego mozgu".

Mam pomysl, Sama sprobuj zdefiniowac skoro to dla Ciebie takie istotne. :)

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-03-18 14:57:07

Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Bartek Nagorny:
> Ogladam namietnie :) Zdaje sie, ze mowili tam o 1/3 nie o 4% :)

Wlasnie nie jestem do konca pewien tych 4%...

Pozdrawiam.
--
Czarek

Ehhh