zęby

1. Data: 2003-09-13 10:04:04

Temat: zęby
Od: "wieslawzk" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałem spytać z ciekawości, na ile tarcie podczas mycia zębów spowodowane
szczotkowaniem może być dla nich szkodliwe?
Dzięki

2. Data: 2003-09-16 22:53:43

Temat: Re: zęby
Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałem spytać z ciekawości, na ile tarcie podczas mycia zębów
spowodowane
> szczotkowaniem może być dla nich szkodliwe?

pewnie dużo mniej, niż brak tego tarcia (brak mycia)

3. Data: 2003-09-17 01:46:12

Od: Faust <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Justyna napisał:

> spowodowane

Z tego co wiem to o ile dobrze dobierzesz twardosc szczoteczki to nie ma
bata zeby ci sie starlo szkliwo od szcztokowania. Niezdrowe tarcie jest
raczej np przy zgrzytaniu zebami. Szkliwo ma twardosc 6-7 w 10 stopnowej
skali Mohsa (za 2 tygodnie mam z tego egzamin ;>), wiec zetrzec
cholernie trudno no chyba zebys gwozdzie wcinala ;>. A tarcie podczas
mycia zciera kamien i wszelkie swinstwo + masujac dziasla zwiekszasz
ukrwienie zabka.
Powodzenia :>
Faust

--
Si vis amari ama!

4. Data: 2003-09-17 07:51:55

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raczej np przy zgrzytaniu zebami. Szkliwo ma twardosc 6-7
w 10 stopnowej
> skali Mohsa (za 2 tygodnie mam z tego egzamin ;>),

To może wiesz z czego składa się ząb (chemicznie rzecz
biorąc) - poszczególne jego części!

> wiec zetrzec
> cholernie trudno no chyba zebys gwozdzie wcinala ;>

A gwoździe mają jaką twardość?
Związane z gryzieniem uszkodzenia są wynikiem raczej
kruchości niż twardości. Twardość ma większe znaczenie przy
żuciu ;-)))

Pozdrawiam
Qwax

jęczmień na oku?