Pomóżcie!!!

1. Data: 2003-09-13 09:01:33

Temat: Pomóżcie!!!
Od: "Elżbieta Szlendak" <e...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mój mąż jest bardzo ciężko chory był w trakcie oczekiwania na przesczep
zakażono go HCV w szpitalu i teraz pojawił się ogromny problem z wątrobą.
Mąż jest zakażony gronkowcem złocistym (również w szpitalu), który z uwagi
na osłabienie organizmu często daje znać o sobie.
Szansa na przesczep pozwalała mu funkcjonować i nie poddawać się chorobie. W
tej chwili pojawiły się krwawienia z dolnego odcinka przewodu pokarmowego
obecnie bardzo nasilone. Choroba podstawowa - toczeń układowy (w
wyciszeniu).
Mąż mając szanse na przeszczep starał się zwalczać wszystkie problemy
zdrowotne teraz z uwagi na rozwój HCV i gronkowca jest w bardzo silnej
depresji psychicznej.
Wszystkie próby leczenia medycyną konwencjonalna i niekonwencjonalną są
nieskuteczne.
Błagam o pilną odpowiedź.

Elżbieta Szlendak
0 606766380

2. Data: 2003-09-13 10:32:17

Temat: Re: Pomóżcie!!!
Od: "SzM" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> depresji psychicznej.
> Wszystkie próby leczenia medycyną konwencjonalna i niekonwencjonalną są

Problem, który przedstawiłaś jest na tyle złożony i powyższe lakoniczne
wyjaśnienia nie wystarczą na udzielenie nawet ogólnych wskazówek.
Jak się domyślam chodzi o przeszczep nerki.
Niestety, żeby przeszczep się powiódł konieczny jest optymalny stan zdrowia.
Wszelkie ostre infekcje znacznie nasilą się po przeszczepie po podaniu leków
immunosupresyjnych (takich, które silnie obniżają odporność organizmu) i
nawet niewielkie źródła zakażenia stanowią wówczas śmiertelne zagrożenie.
Infekcje u pacjentów dializowanych są niestety częste, w tym także WZW. W
ich skutecznym opanowaniu może pomóc jedynie szpital: zakażenie bakteryjne -
posiew+antybiogram=skuteczny antybiotyk; HCV - ostre zapalenie wątroby jest
przciwskazaniem do przeszczepu, przewlekłe zapalenie wątroby pod warunkiem
braku oznak marskości NIE jest przeciwskazaniem do przeszczepu (często
biopsja wątroby w celu potwierdzenia braku maskości i charakteru zapalenia).

Być może pomocą będą kryteria, które chory musi spełnić, aby być biorcą
przeszczepu nerki (wg Orłowski, Choroby wewnętrzne):
1.stężenie kratyniny stale powyżej 10mg%
2.klirens kretayniny <3ml/min.
3.wydalanie z moczem poniżej 6g mocznika na dobę
4.nieobecność nieodwracalnych zmian w innych narządach
5.nieobecnośc ogólnoustrojowych powikłań o złym rokowaniu
6.dojrzałość psychiczna i chęć współpracy

Przeciwskazania do przeszczepu
bezwzględne:
1.Choroby nowotworowe
2.Rozległa miażdżyca, zwł. mózgu i serca
3.Zaburzenia psychiczne
4.Podeszły wiek
5.Nieodwracalne ciężkie uszkodzenie płuc, ukł. krążenia, innego
6.Niezdyscyplinowanie chorego
7.Przeciwskazania do leczenia immunosupresyjnego

względne:
1.obecność odwracalnych zakażeń
2.wyniszczenie
3.wady dróg moczowych
4.choroba wrzodowa
5.gruźlica
6.ostre wirusowe zapalenie wątroby (ale NIE przewlekłe)
7.miażdżyca
8.aktywne kłębuszkowe zapalenie nerek

Może jeszcze odezwą się interniści i polecą praktyczne postępowanie w
zakażeniu HCV w kontekście przygotowania do przeszczepu nerki.

SzM

3. Data: 2003-09-13 10:41:59

Od: "Elżbieta Szlendak" <e...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Może jeszcze odezwą się interniści i polecą praktyczne postępowanie w
> zakażeniu HCV w kontekście przygotowania do przeszczepu nerki.

Dzięki za informację.
Szukamy innych bardziej bezpiecznych i radykalnie działających sposobów
wyciszenia HCV lub zlikwidowania go.
Nie ma innych chorób któreby dyskfalifikowały do przeszczepu (toczeń w fazie
wyciszenia). Próby wątrobowe na dzień dzisiejszy są prawidłowe alat i aspat
w dolnej granicy normy bilirubina w granicach jedności, CRP ujemne, HBS
ujemny, jedynie krwawienie z odbytu jest kojarzone z uszkodzeniem wątroby
która jest powiększona w wyniku choroby podstawowej tocznia od początku. Z
uwagi na tocznia lekaże nie chcą ryzykować leczeniem interferonem i
rybawiryną.

żylaki
uszkodzenie chrząstki
Narośl na łydce po operownym żylaku ???