zespol WPW - co wolno, a czego nie ?

1. Data: 2004-01-17 23:12:48

Temat: zespol WPW - co wolno, a czego nie ?
Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2004-01-18 19:40:49

Temat: Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Jan 2004, news wrote:

> [...]

jesli wszystkie badania, ktore podales lacznie z proba wywolania
czestoskurczu wypadly dobrze to ja nie zabranialbym jej niczego!!!!!
w dziedzinie sportu!!!
Ale koncowa opinie powinien powiedziec opiekujacy sie kardiolog.
Jesli sie mowi "A" czyli wklada sie czternastolatce elektrode
do buzi i stymuluje ja sie pradem to trzeba powiedziec "B"
czyli trzeba wyjasnic jej po co to bylo i jaki jest efekt badan
(jaka jest refrakcja itp itd.) Jesli badania te sa nie wystarczajace
mozna sie uciec do elektrofizjologii inwazyjnej i pomierzyc dokladnie
co trzeba. W kazdym badz razie nie warto ograniczac jej rozwoju
fizycznego bo jest to wazne w rozwoju kazdego dziecka a jesli
nie zdarzaja sie zaburzenia rytmu, nie stymuluje ich wysilek
(test wysilkowy) ani proby prowokacyjne (stymulacja przezprzelykowa)
to nalezy miec nadzieje, ze jest malo prawdopodbne aby podczas
jazdy na nartach doszlo do czestoskurczu komorowego i naglej
smierci. Jesli sa watlpliwosci moze to wyjasnic elektrofizjolgia
inwazyjna.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2004-01-21 19:16:40

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
news:Pine.GSO.4.50.0401182035260.4108-> Ale > czyli trzeba wyjasnic jej po
co to bylo i jaki jest efekt badan
> (jaka jest refrakcja itp itd.) Jesli badania te sa nie wystarczajace

Dzieki za info,
czy moglbys ew. ocenic wyniki stymulacyji ?
PW 210 /min - przewodzony droga dodatkowa
SACT 80 msek.
SNRT=880 ms
CSNRT 180 ms.
Refrakcja drogi dodatkowej 290 ms.

Pisza ze nie wywolano arytmii bodzcem pojedynczym, podwojnym, potrojnym,
seriami 700, 900, 1100/min a wnioskiem jest WPW z dluga refrakcja drogi
dodatkowej.

Z gory dzieki za opinie.

4. Data: 2004-01-21 19:50:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jan 2004, news wrote:

> PW 210 /min - przewodzony droga dodatkowa

dosc szybki - a jak go pacjent tolerowal?

> SACT 80 msek.
> SNRT=880 ms
> CSNRT 180 ms.

te paramety nie sluza do oceny tak na prawde drogi dodatkowej
lecz oceny sprawnosci wezla zatkowo-przedsionkowego i przewodzenia
zatokowo-przedsionkowego i sa w normie

> Refrakcja drogi dodatkowej 290 ms.
>
> Pisza ze nie wywolano arytmii bodzcem pojedynczym, podwojnym, potrojnym,
> seriami 700, 900, 1100/min a wnioskiem jest WPW z dluga refrakcja drogi
> dodatkowej.

no wlasnie refrakcja przewodzenia dodatkowej drogi wynosi 290ms i jest
dluga oznacza to, ze prawdopodobnienstwo wystapienia groznych
dla zycia zaburzen rytmu jest mniesza niz u tych osob, ktore mialyby
krotki (ponizej 150ms) czas refrakcji.

Wiecej wnioskow z takiego badania wyciagnac sie oczywiscie nie
da - czasami moze byc one takze pomocne w ustaleniu leku sluzacego
do ew. zabezpieczenia pacjenta przed czestoskurczami - jesli pacjent
wymaga takiego leczenia

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2004-01-21 20:18:24

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> wrote in message
un.pl...
> dosc szybki - a jak go pacjent tolerowal?

Hm nie wiem co oznacza PW wiec nie wiem jak odpowiedziec. Badanie ogolnie
bylo dobrze tolerowane, pacjentka czula pieczenie (co chyba normalne) a tak
nic poza szybszym biciem serca (chyba). A o co dokladniej mialbym ja zapytac
w zwiazku z twoim pytaniem ?

> Wiecej wnioskow z takiego badania wyciagnac sie oczywiscie nie da

Czy w ogole sa jakies dodatkowe (poza inwazyjnymi) metody badan ponad ta
stymulacje, aby moc dokladniej zdiagnozowac pacjentke ?

Pzdr.

surowica lipemiczna
ginekolog
Problem z włosami...
Kreatyna w juniorskiej piłce nożnej.....
OCZY