Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ?

From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zespol WPW - co wolno, a czego nie ?
Date: Sun, 18 Jan 2004 20:40:49 +0100

On Sun, 18 Jan 2004, news wrote:

> [...]

jesli wszystkie badania, ktore podales lacznie z proba wywolania
czestoskurczu wypadly dobrze to ja nie zabranialbym jej niczego!!!!!
w dziedzinie sportu!!!
Ale koncowa opinie powinien powiedziec opiekujacy sie kardiolog.
Jesli sie mowi "A" czyli wklada sie czternastolatce elektrode
do buzi i stymuluje ja sie pradem to trzeba powiedziec "B"
czyli trzeba wyjasnic jej po co to bylo i jaki jest efekt badan
(jaka jest refrakcja itp itd.) Jesli badania te sa nie wystarczajace
mozna sie uciec do elektrofizjologii inwazyjnej i pomierzyc dokladnie
co trzeba. W kazdym badz razie nie warto ograniczac jej rozwoju
fizycznego bo jest to wazne w rozwoju kazdego dziecka a jesli
nie zdarzaja sie zaburzenia rytmu, nie stymuluje ich wysilek
(test wysilkowy) ani proby prowokacyjne (stymulacja przezprzelykowa)
to nalezy miec nadzieje, ze jest malo prawdopodbne aby podczas
jazdy na nartach doszlo do czestoskurczu komorowego i naglej
smierci. Jesli sa watlpliwosci moze to wyjasnic elektrofizjolgia
inwazyjna.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl