ziele angielskie i liśc laurowy

1. Data: 2004-04-29 16:15:39

Temat: ziele angielskie i liśc laurowy
Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do czego to stosować, to, że do zup sosów i mięs to przeczytałam
z tyłu opakowania, ale po otwarciu torebki stwierdziłam, że obie przyprawy
mają dość intensywny smak i nie wiem do jakich zup i sosów je stosować aby
dobrze się smakowo komponowały.

Aneta

1. Data: 2004-04-29 16:21:58

Temat: Re: ziele angielskie i liśc laurowy
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Apr 2004 18:15:39 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Anet*, w
wiadomości news:<c6r9o6$f7o$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> mają dość intensywny smak i nie wiem do jakich zup i sosów je stosować aby

Uwielbiam do zup - rosołu, pomidorowej, jarzynowej i kapuśniaku... na duży
garnek z 6/8 ziaren ziela i 2/3 liście.
Do kapusty gotowanej musi być wg mnie, a także do sosu potrawkowego i
musztardowego.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-04-29 19:34:54

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 29 avril 2004 ŕ 18:15:39, Anet a écrit :

> [...]
> mają dość intensywny smak i nie wiem do jakich zup i sosów je stosować aby

Lisc laurowy : zupy, sosy.

Ziele angielskie, tylko do mies : wolowina, dziczyzna (w tym wypadku
dorzucam tysz kilka ziaren jalowca).

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-04-29 21:02:38

Od: "anieza" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> mają dość intensywny smak i nie wiem do jakich zup i sosów je stosować aby

ja dorzucam do gulaszu z kurzych żołądków albo serduszek , no i do
wieprzowiny duszonej

1. Data: 2004-04-30 09:33:40

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Ziele angielskie, tylko do mies : wolowina, dziczyzna (w tym wypadku
> dorzucam tysz kilka ziaren jalowca).

E, nie tylko, ja daję 2-3 ziarenka do rosołu, a do czystego barszczu
obowiązkowo, nawet ze 4 albo i 5
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-30 09:36:18

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

> E, nie tylko, ja daję 2-3 ziarenka do rosołu, a do czystego barszczu
> obowiązkowo, nawet ze 4 albo i 5
> Pozdrówka - Agnieszka

Acha, no i do marynowania grzybków - nawet całkiem sporo (i ziela i liścia)

1. Data: 2004-04-30 09:45:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Apr 2004 11:36:18 +0200, "batory"
<b...@p...wywaltoonet.pl> wrote:

>Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w wiadomości

>Acha, no i do marynowania grzybków - nawet całkiem sporo (i ziela i liścia)

i do miesa pasztetowego, jak sie dusi...potem tylko zabawa z
wydlubywaniem tego

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-30 10:18:42

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> garnek z 6/8 ziaren ziela i 2/3 liście.
> Do kapusty gotowanej musi być wg mnie, a także do sosu potrawkowego i

Dziekuję wszystkim za pomoc, bo jakoś nie pamietam żeby u mnie w domu sie
to do czegos dodawało.

Aneta

1. Data: 2004-04-30 10:31:30

Od: =Kanku= <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anet napisał:
> [...]
> mają dość intensywny smak i nie wiem do jakich zup i sosów je stosować aby

Mozna np do sledzi matyjasow z cebula zalewanych oliwa:
Pare ziaren ziela angielskiego i 1-2 liscie laurowe, po czym odstawic na
pare dni zeby doszlo :)

Juz sie robi. Mniam ;)

--

Przepraszam p. Joannę Duszczyńską