zielona szkoła (raz jeszcze) i pieniądze

11. Data: 2007-02-11 15:05:22

Temat: Re: zielona szkoła (raz jeszcze) i pieniądze
Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Feb 2007 15:56:32 +0100, Agnieszka napisał(a):

> Często tak. Ale mi chodziło o skrajną sytuację, gdy jakiemuś dziecku rodzice
> nie mogą dać ani grosza, bo zwyczajnie nie mają. Chyba nie zabronisz w
> takiej sytuacji wszystkim innym dzieciom wziąć pieniędzy? :-)

Oj, miałyśmy taki przypadek. Raz brałam dziecko, którego zabranie prawie
graniczyło z cudem. Przekonać rodziców żeby puścili i zorganizować
wszystko. Rodzina wielodzietna, matka z lekkim upośledzeniem umysłowym. W
domu bród i smród taki, że sąsiedzi wciąż pisali pisma o eksmisję, bo
robactwo chodziło z piętra na piętro. Opieki społecznej do domu nie
wpuszczali itp. Dziecko chodziło zimą bez w butach na gołe nogi. To w
szkole zaczęłyśmy zbierać po własnych dzieciach ubrania dla tej
dziewczynki. Nasza higienistka w każdy poniedziałek brała dziecko do
gabinetu i myła dziecku głowę płynem przeciw wszom. Samo zdobycie pieniędzy
na jej wyjazd było mniejszym problemem niż zorganizowanie tego tak, żeby
nie wrócić z wszawicą. Długo przed wyjazdem wszystkie ubrania, które
dostaliśmy z opieki czy od innych osób po prostu były trzymane w szkole,
dziecko nie dostało ich do domu, przed wyjazdem odwszawiona i tylko z tymi
ubraniami pojechała. A kieszonkowe, na szczęście znalazł się sponsor.
Największą nagrodą za 3 tygodnie pobytu była radość tej dziewczynki ze
wszystkiego co tam było czy się działo.
--
Elżbieta

12. Data: 2007-02-11 15:05:53

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Feb 2007 16:03:09 +0100, Agnieszka w wiadomości
<news:45cf1d15$0$13202$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał(a):

> więc na ochocie się skończy.

Cóż, bywa ;)

--
Sz.

13. Data: 2007-02-11 15:07:08

Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

O jejeeeee, @ zielona jedna......
--
Elżbieta

14. Data: 2007-02-11 16:46:12

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szerr" <s...@g...peel> wrote in message

> Na jakiej podstawie prawnej? ;)
>
> Dobra, dobra, nie zaczynam kolejnej sprzeczki :)

E tam, zaraz sprzeczki:)
U nas rodzice na zebraniu ustalali górną granicę. Ile kto wziął naprawdę,
nikt nie wie, ale raczej większość rodziców trzymała się ustaleń.
Anka

15. Data: 2007-02-11 16:48:46

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szerr" <s...@g...peel> wrote in message

> Na jakiej podstawie prawnej? ;)
>
> Dobra, dobra, nie zaczynam kolejnej sprzeczki :)

Sprzeczka to by wybuchła, gdybyś ZAKAZAŁ zabierania w ogóle kieszonkowego,
bo przecież dzieciom pieniądze na wycieczce nie są do niczego potrzebne.
Anka

16. Data: 2007-02-11 19:27:54

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:5...@4...net
,
waruga <w...@o...peel> napisał(a):
> Ponieważ temat zielonej szkoły okazał się dość wciągający to zapytam
> tym razem o pieniądze.
> Jak uważacie, czy na taki wyjazd dzieci mogą zabrać ile kasy dostaną,
> czy też jesteście w stanie się zgodzić na ograniczenia ustalone
> wspólnie, że np. wszyscy po równo np. 5 zł na dzień.
> U nas w szkole najczęściej funkcjonuje opcja druga, ale chętnie
> wysłucham argumentów za i przeciw, za rok, albo 3 będą jak znalazł ;-)

U nas też jest taka opcja przyjęta. Na zieloną szkołę chyba max 100 zł. Pry
czym jest zakaz kupowania lodów i chipsów.

pozdrawiam Tatiana
--
Czyż nasza miłość mogłaby istnieć bez ofiary,
bez rezygnacji z pragnienia posiadania wszystkiego?

17. Data: 2007-02-11 20:47:13

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga" <w...@o...peel> napisał w wiadomości
> [...] W domu bród i smród taki[...]

Znaczy, kanalizacja wybiła?

Pozdrawiam
H. (ole! ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

18. Data: 2007-02-11 21:08:22

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> napisał(a):

> Znaczy, kanalizacja wybiła?

I hydraulik niedogolony...

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

19. Data: 2007-02-12 07:02:40

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> I hydraulik niedogolony...

Samiec? :)

Pozdrawiam
H. (po kostki)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

20. Data: 2007-02-12 09:55:13

Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Feb 2007 20:27:54 +0100, Xena napisał(a):

> Pry
> czym jest zakaz kupowania lodów i chipsów.

Na lody to w ostatnim tygodniu jak jest ładna pogoda. a tak to się idzie
pod budkę z goframi i pyta się panią czy jak przyprowadzę 20 klientów to
pani spuści z ceny. W jednej budce spuszczą w innej nie, od tamtej pory
systematycznie się chodzi do tej gdzie obniżyli cenę, pani zadowolona, bo
zarobi, dzieci też bo mniej zapłacą.
--
Elżbieta

Oilatum czy balneum hermal plus
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
Jak ubrać 10 latka na narty?
migdalki i oczka
Ile czasu przed telewizorem (i komputerem)