Oilatum czy balneum hermal plus

1. Data: 2007-02-10 11:52:51

Temat: Re: Oilatum czy balneum hermal plus
Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

waruga napisał/wrote dnia/on 2007-02-11 15:26:
> Dawno nie kupowałam, ale Kacper ma ak wysuszoną skórę i znowu jakieś
> alergiczne zmiany

Oilatum nigdy nie używałem, dziecko dostawało Balneum. Nie wiem czy
to zasługa tego środka, ale alergii pozbyliśmy się całkowicie.

Pozdr,
--
ŁK

2. Data: 2007-02-11 14:26:33

Temat: Oilatum czy balneum hermal plus
Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dawno nie kupowałam, ale Kacper ma ak wysuszoną skórę i znowu jakieś
alergiczne zmiany, że muszę kupić coś do kąpieli. Co lepsze/wydajniejsze
Oilatum czy balneum??
--
Elżbieta

3. Data: 2007-02-11 21:06:36

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:1adboliaaaeyq.18xg2ln0qn93m$.dlg@40tude.net>
waruga <w...@o...peel> pisze:

> Dawno nie kupowałam, ale Kacper ma ak wysuszoną skórę i znowu jakieś
> alergiczne zmiany, że muszę kupić coś do kąpieli. Co
> lepsze/wydajniejsze Oilatum czy balneum??

IMHO lepszy był Oilatum, ale to są indywidualne odczucia.
Swoją drogą teraz w aptekach jest takie spektrum emolientów (często
lepszych, a tańszych niż O. czy B.), że nie musisz wybierać tylko między
tymi dwoma. I generalnie nie skupiaj się tylko na płynie do kąpieli, ale
przede wszystkim na środku do smarowania skóry_po_myciu, bo to przynosi
lepsze efekty.

--
Nixe

4. Data: 2007-02-12 09:52:54

Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 11 Feb 2007 22:06:36 +0100, Nixe napisał(a):

> woją drogą teraz w aptekach jest takie spektrum emolientów (często
> lepszych, a tańszych niż O. czy B.)

A jak zapytałam to nic innego nie mieli. WEzięłam balneum, ale faktycznie
muszę coś do smarowania.
--
Elżbieta

5. Data: 2007-02-12 13:29:32

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak zapytałam to nic innego nie mieli. WEzięłam balneum, ale faktycznie
> muszę coś do smarowania.
> --
> Elżbieta

Ja używałam kiedyś balneum emulsji do kąpieli , jakiś czas temu kupiłam
lotion do smarowania balneum po kąpieli i powiem szczerze kończę tą butle z
lotionem i wracam do emulsji do kąpieli balneum.

Pozdrawiam

Monika

6. Data: 2007-02-12 15:29:17

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waruga" <w...@o...peel> wrote in message
> Dawno nie kupowałam, ale Kacper ma ak wysuszoną skórę i znowu jakieś
> alergiczne zmiany, że muszę kupić coś do kąpieli. Co lepsze/wydajniejsze
> Oilatum czy balneum??

Kilka sugestii:

Istnieje o wiele tańsza i praktycznie równoważna (tzn. trochę
skuteczniejsza) alternatywa: w trakcie przygotowania kąpieli dolewamy
zwykłej oliwki dla niemowląt, i ustawiamy duży strumień wody. Dzięki temu
powstaje drobna zawiesina oleju parafinowego, tak jak z Oilatum, tyle że bez
udziału emulgatora.
A jeszcze lepszym sposobem jest:
- umyć dziecko delikatnym mydłem w płynie
- opłukać
- na mokro nasmarować oliwką "na palec grubo" ;)
- osuszyć bez tarcia ręcznikeim ("tepując") i ubrać w piżamę (wytłuści
się... a ściślej mówiąc zaparafinuje. Ale coś za coś)
- zadbać o odpowiednie nawilżenie powietrza w mieszkaniu (o tym potem)
Jeśli to nie wystarcza, można poprosić pediatrę o maść parafinową z witaminą
A. U nas działała rewelacyjnie.

O nawilżaniu: kupowanie nawilżacza jest skrajnie nieekonomiczne, konserwacja
wysoce upierdliwa, a eksploatacja niezbyt zdrowa. Należy się wyposażyć w:
- higrometr
- aluminiowy czajnik
Wieczorem, przed pójściem spać:
- otworzyć w mieszkaniu wszystkie drzwi
- otworzyć okna na oścież
- po dziesięciu minutach zamknąć okna
- napełnić czajnik gorącą wodą, postawić na gaz (nie za duży, tak żeby objąć
2/3 średnicy dna)
- gotować wodę dopóki wilgotność względna na higrometrze nie przekroczy 50%,
albo szyby nie zaczną się mocno rosić
i tyle. Chyba, że ktoś kocha gadżety. ;)
Na koniec, tytułem pocieszenia: wróżą, że już na dniach będziemy mieli
dodatnie temperatury za oknem. Wtedy problem suchej skóry samoistnie ustąpi.
:)

T. D.

7. Data: 2007-02-12 16:28:01

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:eqq1bf$das$1@nemesis.news.tpi.pl>
Tomasz Dryjanski <i...@o...pl> pisze:

> - na mokro nasmarować oliwką "na palec grubo" ;)

To, że oliwka nawilża skórę to mit. Jest wręcz przeciwnie.
Przy suchej, atopowej skórze taka oliwka potrafi narobić więcej szkód, niż
przynieść korzyści.

> - osuszyć bez tarcia ręcznikeim ("tepując") i ubrać w piżamę (wytłuści
> się... a ściślej mówiąc zaparafinuje. Ale coś za coś)

Fuj! Pal licho piżamę, ale nie ma gorszego uczucia, niż włożenie ubrania na
tłustą, klejącą się skórę. .
Naprawdę jest na rynku masa środków, które nie dość, że doskonale nawilżają
skórę, to jeszcze nie powodują dyskomfortu.
Po co katować dziecko oliwką?

A oto lista emolientów godnych polecenia:
http://www.atopowe-zapalenie.pl/atopedia/Emolienty

--
Nixe

8. Data: 2007-02-12 16:51:56

Od: waruga <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Feb 2007 17:28:01 +0100, Nixe napisał(a):

> A oto lista emolientów godnych polecenia:
> http://www.atopowe-zapalenie.pl/atopedia/Emolienty

Dzięki wielkie.
--
Elżbieta

9. Data: 2007-02-12 22:56:12

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> To, że oliwka nawilża skórę to mit. Jest wręcz przeciwnie.
> Przy suchej, atopowej skórze taka oliwka potrafi narobić więcej szkód, niż

U nas zadziałało... Co prawda skóra nie była jakoś strasznie atopowa, no i
koniecznie trzeba smarować skórę mokrą.

> Fuj! Pal licho piżamę, ale nie ma gorszego uczucia, niż włożenie ubrania
> na tłustą, klejącą się skórę. .

Dzieciom nie przeszkadzało. Dzieciom w tej materii w ogóle mało co
przeszkadza. ;)

> Naprawdę jest na rynku masa środków, które nie dość, że doskonale
> nawilżają skórę, to jeszcze nie powodują dyskomfortu.
> Po co katować dziecko oliwką?

Jeśli dziecko jest np. nadwrażliwe sensorycznie i cierpi, to zgoda.

T. D.

Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
Jak ubrać 10 latka na narty?
migdalki i oczka
Ile czasu przed telewizorem (i komputerem)
zielona szkoła i komórki