zimowa katastrofa energetyczna, a agregat

11. Data: 2009-10-18 11:13:45

Temat: Re: zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Oct 2009 12:17:10 +0200, grzesiek napisał(a):

> Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
> Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane
> olejem napędowym?

Oczywiście, że są.

> ale chodzi mi o taki mały do domu, na kilka kW, bo jakoś w
> sklepach nie spotkałem się z takimi.

Na kilka to rzadko, ale na kilkanaście, to już są.
Nota bene - widziałem agregat przerobiony z benzyny na zasilanie LPG. W
sumie dość ciekawy patent, bo o ile benzyny bez prądu nie kupisz, to butlę
11kg jednak tak ;)

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

12. Data: 2009-10-19 12:24:23

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
> http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotwo
rczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

Mam go, nawet z tej samej firmy. To absolutnie dolna półka.

Radzilbym uwazac. Pali swietlówki energooszczedne, ladowarki
i na wlasnej skórze sprawdzilem, co znaczy "nie nadaje sie do
elektroniki", o czym oczywiscie nie piszą.

Ponadto - co dziwne - pali wiecej, niz wieksza Honda (4-suwowa).

Lepiej wydac troche wiecej.

pozdro

13. Data: 2009-10-19 12:51:39

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message

> [...]
> elektroniki", o czym oczywiscie nie piszą.
>
> Ponadto - co dziwne - pali wiecej, niz wieksza Honda (4-suwowa).

Może ci się trafił taki - mój pomierzyłem i obejrzałem na oscyloskopie
przebiegi - nie ma problemu.
Moze zastosuj jakiś dławik na wyjsciu i warystory na wyskoki.

14. Data: 2009-10-20 19:55:52

Od: AA <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
> Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane olejem napędowym?

Sa - najmniejszy na jaki dostalem oferte to byl 5kW. Byl ponad 2x
ciezszy i drozszy niz markowy porzadny benzyniak.

Przydatny, gdy nie chcesz wozic 2 rodzajow paliwa (np. agregat wrzucony
do dostawczaka, ciezarowki), dodatkowo mozna go zabudowac na stale w
aucie (benzyniaka nie wolno), ciagla praca przez kilka dni nie odbije
sie na jego zywotnosci.

AA

15. Data: 2009-10-20 20:04:36

Od: AA <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W związku z problemami z prądem w całym kraju naszła mnie taka myśl,
> że należałoby kupić agregat prądotwórczy do domu. W związku z tym
> pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
> gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.

Warto aby moc byla 2x wieksza niz odbiorow. Wtedy podlaczenie
swietlowek, silnikow i innych "zlosliwych" odbiorow raczej nie
wyprowadzi agregatu z rownowagi.

Warto buforowac wyjscie z agregatu UPS-em - zadba o wlasciwy ksztalt
napiecia, uodporni odbiory na chrzakniecia silnika. Tylko ze to droga
zabawa, bo zwykle tani UPS nie wystarczy, powinien byc z podwojnym
przetwarzaniem. Da sie takie upolowac wzglednie tanio na aukcjach...

AA

16. Data: 2009-10-21 06:21:03

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

AA pisze:
> Przydatny, gdy nie chcesz wozic 2 rodzajow paliwa (np. agregat wrzucony
> do dostawczaka, ciezarowki), dodatkowo mozna go zabudowac na stale w
> aucie (benzyniaka nie wolno), ...

Czemu nie wolno?
pozdro
--
A S

pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
piec na naftę
Zmywarka - pojawiły sie zacieki na szkle.
[Łódź] Gdzie kupię słoiki + zakrętki?
Wnetrze piekarnika - emalia czy powierzchnia katalityczna?