pralka od góry cz od frontu - jakie marki?

1. Data: 2009-10-15 16:07:31

Temat: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Może już było na grupie ale odnowię. Mam nie wielka łazienkę i czas na wybór
pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie jakieś
doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

2. Data: 2009-10-15 16:29:14

Temat: Re: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert <j...@i...pl> wrote:
> [...]
> Może
> macie jakieś doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone

Było z milion razy.
Po raz milion pierwszy: dyskusja czy ładowana od góry czy od frontu
przypomina trochę dyskusję o wyższości świąt jajecznych nad
choinkowymi, bierzcie jaka wam się podoba i do łazienki pasuje, bo
różnice między nimi są minimalne, ale jednak są:

Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga
minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same
wady. A w szczególności:
- niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej
mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
- mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z
niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
- wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
porównaniu z podobną bocznoładowaną.

J.

3. Data: 2009-10-15 16:53:25

Od: "dtp70" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga
> minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same
> wady.
W małej łazience właśnie ta zaleta, że zajmuje mało miejsca może mieć dość istotne
znaczenie dla użytkownika.

>A w szczególności:
> - niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej
> mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
Pralka to nie półka ani szafka ;)

> - mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z
> niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
To twoje prywatne zdanie czy masz na to jakieś wyniki badań przeprowadzonych przez
niezależnych badaczy pozycji użytkowników pralek?

> - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
> porównaniu z podobną bocznoładowaną.
Zepsuć się może wszystko... nieważny czy ładowane od przodu, z boku czy z góry.

Zadowolony użytkownik pralki ładowanej od góry (Electrolux)

4. Data: 2009-10-15 17:53:31

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dtp70 <n...@s...pl> wrote:

> Pralka to nie półka ani szafka ;)

A co za różnica, jak ją nazwiesz? Skoro jest na pralce miejsce, to
dlaczego ma się marnować? Zwłaszcza w ciasnej i małej łazience, w
której tego miejsca za wiele nie ma?

> To twoje prywatne zdanie czy masz na to jakieś wyniki badań
> przeprowadzonych przez niezależnych badaczy pozycji użytkowników
> pralek?

Oj poszukaj sobie dowolnego poradnika w stylu "jak mieć zdrowy
kręgosłup", tam na 100% będą rysunki pokazujące jak należy się
schylać, a jak schylać się nie wolno.

> Zepsuć się może wszystko... nieważny czy ładowane od przodu, z
> boku
> czy z góry.

Owszem, ważne. Pralki górnoładowane z racji sposobu mocowania bębna
są bardzo skromnie łożyskowane a przy tym brak miejsca między bębnem
a obudową powoduje, że amortyzacja bębna jest też słabsza niż w
pralkach bocznoładowanych. Skutek jednego z drugim jest taki, że
awaria łożysk w pralce górnoładowanej jest dość typową usterką.
I nie, nie twierdzę, że pralki bocznoładowane się nie psują i mają
wieczne łożyska. Po prostu statystyka na ich korzyść świadczy.
Pewnie zaraz zapytasz o to, czy to moja prywatna opinia, czy też mam
na ten temat jakieś oficjalnie publikowane wyniki badań
przeprowadzonych przez Niezależną i Bezstronną Komisję Do Spraw
Badania Częstotliwości Występowania Usterek w Pralkach, więc
uprzedzając od razu dopowiem, że opinię taka można usłyszeć od
serwisowców. Pisał o tym udzielający się niegdyś na grupie Zayzayer,
pisali i inni.

> Zadowolony użytkownik pralki ładowanej od góry (Electrolux)

I tak trzymać, skoro jesteś zadowolony, super.

J.

5. Data: 2009-10-15 18:30:11

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wybór pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie
> jakieś doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

W ciasnej łazience - u mnie doskonale się sprawdziła pralka ładowana od
przodu - o głębokości 33 cm. Pralka to Whilpool, ma obecnie 8 lat i nic jej
nie dolega. Dobry dostęp do drzwiczek i możliwość położenia czegokolwiek na
jej blacie - bezcenne.

Pozdrawiam,
Druid29

6. Data: 2009-10-15 19:07:20

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Oct 2009 18:29:14 +0200, Jarek P. napisał(a):

> - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
> porównaniu z podobną bocznoładowaną.

Mhm. Prawa fizyki przestały obowiązywać...

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

7. Data: 2009-10-15 19:08:38

Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert pisze:
> [...]
> pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie jakieś
> doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

Jest jeszcze trzecie, lepsze rozwiazanie - pralka ladowana z boku z
dolna szuflada. Dzieki temu nie trzeba sie mocno schylac, a ma wszystkie
zalety ladowanej z boku.

Ja sam mam normalna ladowana z boku - i jestem zadowolony - nawet w
malej lazience. Nigdy na ladowana od gory nie zamienie (jest taka u
tesciow i w mieszkaniu szwagierki - wynajmowanym).

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

8. Data: 2009-10-15 19:35:16

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bocznoładowanych. Skutek jednego z drugim jest taki, że awaria łożysk w
> pralce górnoładowanej jest dość typową usterką.
[cut]

Ja to tylko mogę potwierdzić z własnych obserwacji. Moja mało intensywnie
eksploatowana pralka górnoładowana miala w mojej opinii wytrzymac znacznie
dłużej, bo przeciez ma takie stabilne podparcie. A tutaj serwis powiedział
mi zupełnie co innego, bo okazuje się, ze łożyska do wymiany. O amortyzacji
to można zapomnieć. Do tego stuki, puki klapy, wibracje i głośna praca.
Miałem, spróbowałem, nie dziękuję. No chyba jeśli ktoś jest zmuszony to
rozumiem, ale mając świadomy wybór nie kupiłbym już nigdy górnoładowanej.

9. Data: 2009-10-15 19:51:26

Od: Aru <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> [...]
> - mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z niezdrową
> dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić

pojecie komfortu jest tutaj względne bo ja osobiście nie wyobrażam sobie
zmiany pralki (candy górnoładowana) właśnie ze względu na fakt że dziś
bez specjalnej gimnastyki wyciągam z pralki cała pranie kulturalnie
przenosząc do miseczki czy umywalki (która mam obok).

Do pralki ładowanej z przodu musiałbym klęknąć lub średnio stabilnie
kucnąć na posadzce - na co trzeba sporo miejsca. Komfortu tu nie widzę.

Co do możliwości wykorzystania miejsca na pralce to argument dokładnie
taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję
miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie
wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

> - wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
> porównaniu z podobną bocznoładowaną.

Moja opinia jest odmienna, widać wierzę w legendy i 9 letnią candy (oraz
kilka innych podobnej konstrukcji u znajomych). Nawet jeśli w serwisie
ląduje więcej pralek ładowanych od góry to bez informacji dotyczących
proporcji sprzedaży pralek (górno -boczno ładowanych) takie dane sa bez
sensu.

Wśród moich znajomych 90% pralek to ładowane od góry !!!

Podsumowując - to jaką wybierzesz powinno wynikać z twoich potrzeb,
warunków w łazience i upodobań bo nie ma jednoznacznych danych
stawiających wyżej jeden z typów.

aru

10. Data: 2009-10-16 14:21:38

Od: Zbylut <Z...@N...zzz> szukaj wiadomości tego autora

Aru zapodal(a):

> [...]
>
> Do pralki ładowanej z przodu musiałbym klęknąć lub średnio stabilnie
> kucnąć na posadzce - na co trzeba sporo miejsca. Komfortu tu nie widzę.

przecież wygodniejsze jest podstawienie 'naczynia' i jednym ruchem wygrzebanie
prania - samo wypada. Z górnoładowanej trzeba ręcznie wyciągać do góry. Gdzie
tu komfort?

> taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję
> miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie
> wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

przecież zawsze jest tak, że pralka przynajmniej jedną ścianką stoi do
zewnątrz? Obstawiasz pralkę dookoła?:) Wiem są małe łazienki, ale
przeca otworzenie drzwiczek to jest 30 cm co jakiś czas, to na to trzeba
miejsce rezerwować?

--
pozdrawiam, Zbylut

piec na naftę
Zmywarka - pojawiły sie zacieki na szkle.
[Łódź] Gdzie kupię słoiki + zakrętki?
Wnetrze piekarnika - emalia czy powierzchnia katalityczna?
Pompka nozna do samochodu