Re: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?

From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Date: Thu, 15 Oct 2009 18:29:14 +0200

Robert <j...@i...pl> wrote:
> Witam
>
> Może już było na grupie ale odnowię. Mam nie wielka łazienkę i
> czas
> na wybór pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu.
> Może
> macie jakieś doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone
> marki.

Było z milion razy.
Po raz milion pierwszy: dyskusja czy ładowana od góry czy od frontu
przypomina trochę dyskusję o wyższości świąt jajecznych nad
choinkowymi, bierzcie jaka wam się podoba i do łazienki pasuje, bo
różnice między nimi są minimalne, ale jednak są:

Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga
minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same
wady. A w szczególności:
- niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej
mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
- mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z
niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
- wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w
porównaniu z podobną bocznoładowaną.

J.