zmiana meldunku - zmiana dokumentow [crosspost]

1. Data: 2003-04-21 20:29:18

Temat: zmiana meldunku - zmiana dokumentow [crosspost]
Od: kulka <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłam mieszkanie, w którym jutro zamierzam się zameldować.
Wiadomo, że wraz ze zmianą meldunku należy wymienić dokumenty.

Mieszkanie zakupiłam wraz z moim narzeczonym, z którym za parę miesięcy
zalegalizujemy nasz związek. Wówczas zmieni mi sie nazwisko.
I wówczas również należałoby dokonać stosownych wpisów w dokumentach
(dowód osobisty, prawo jazdy).

I teraz pytania do was:

1. Czy zmieniając miejsce stałego pobytu mogę otrzymać stosowny wpis w
obecnym dwodzie osobistym (w wersji papierowej) czy koniecznie muszę
wymieniać dokument na nowy - laminowany.

2. Jeżeli to drugie, to czy posiadanie "laminowanego" dowodu osobistego
wiąże się każdorazowo z wyrabianiem nowego dokumentu, gdy tylko zajdzie
jakakolwiek zmiana w adresie, nazwisku, imieniu, dzieciach i.t.d. ?

3. Jeżeli tak, to rozumiem, że to samo tyczy się prawa jazdy
(i paszportu)?

4. Czy po zamledowaniu się koniecznie MUSZĘ natychmiastowo wymienic
prawo jazdy czy mogę to nieco odwlec w czasie? Jakie konsekwencje dla
kontrolowanego ma posiadanie innego adresu w dowodzie i innego
(nieuaktualnionego jeszcze) w prawie jazdy?

Pozdrowienia i dzięki za odpowiedzi

*Uwaga*
Crosspost na pl.rec.dom i pl.soc.prawo
--

k...@N...net /UIN# 25806068 gg# 66466/
Jeżeli chcesz do mnie napisać, wstaw szkola zamiast NOSPAM.

1. Data: 2003-04-21 21:27:49

Temat: Re: zmiana meldunku - zmiana dokumentow [crosspost]
Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kazdorazowa zmiana danych w dowodzie osobistym oznacza teraz niestety
wymiane tegoz dowodu na nowy - od chyba 3 lat juz nic nie wpisuja do
"ksiazeczkowych" dowodow - i lacze sie w bolu bo mam juz drugi "nowy" dowod
w ciagu niecalego roku

pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2003-04-21 21:40:46

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosiaczek wystukała:

> [...]
> wymiane tegoz dowodu na nowy - od chyba 3 lat juz nic nie wpisuja do
> "ksiazeczkowych" dowodow - i lacze sie w bolu bo mam juz drugi "nowy" dowod

Na pewno mniej niż od 3 lat. W listopadzie 2000 roku zmieniałam
zameldowanie, mam wpis w książeczkowym dowodzie.

I nie jestem pewna, czy w nowym dowodzie osobistym jest odnotowany stan
cywilny - jeśli nie, i jeśli kulka nie zmienia nazwiska po ślubie to
dowoód wymieni tylko raz.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-04-21 21:47:02

Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pewno mniej niż od 3 lat. W listopadzie 2000 roku zmieniałam
> zameldowanie, mam wpis w książeczkowym dowodzie.

hehe a moj brat bral slub w grudniu 2000 i nie dostal juz pieczatki do
dowodu a bratowa musiala zmienic dowod (zmiana nazwiska) :)

1. Data: 2003-04-21 22:27:44

Od: ulapod <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kulka wrote:

Kazda zmiana = nowy dowód

Dzieci nie wpisuje się do nowych dowodów

poczekaj az wyjdziesz za mąż i wtedy sobie wymień
Przy zamaeldowaniu dostaniesz karteczkę z obecnym meldunkiem, którą możesz
trzymać w starym dowodzie

--
ulapod

1. Data: 2003-04-21 22:28:32

Od: "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> poczekaj az wyjdziesz za mąż i wtedy sobie wymień
> Przy zamaeldowaniu dostaniesz karteczkę z obecnym meldunkiem, którą możesz
> trzymać w starym dowodzie

tylko ze karteczka z nowym meldunkiem jest wazna tylko przez dwa miesiace a
jak sie pani w urzedzie czepi to moze pokarac bo na tej karteczce jest tez
pouczenie ze o nowy dowod nalezy wystapic w ciagu 2 tygodni od zmiany danych
niestety

1. Data: 2003-04-22 06:52:44

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kulka" informuje:
> Mieszkanie zakupiłam wraz z moim narzeczonym, z którym za parę miesięcy
> zalegalizujemy nasz związek. Wówczas zmieni mi sie nazwisko.

Nie zmieniaj nazwiska.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-04-22 09:02:17

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosiaczek" <g...@n...poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b81rbd$elb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> jak sie pani w urzedzie czepi to moze pokarac bo na tej karteczce jest tez
> pouczenie ze o nowy dowod nalezy wystapic w ciagu 2 tygodni od zmiany

Czepiac to sie ona moze. ZTCW (a tak przynajmniej twierdzi znajomy
notariusz) za "niewymienienie" dowodu nie ma zadnych sankcji

Zqslav

1. Data: 2003-04-22 09:11:18

Od: <k...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości

> Czepiac to sie ona moze. ZTCW (a tak przynajmniej twierdzi znajomy
> notariusz) za "niewymienienie" dowodu nie ma zadnych sankcji

A za "niewymienienie" prawa jazdy i paszportu gdy się zmieniło adres w
dowodzie?

1. Data: 2003-04-22 10:04:40

Od: "Tomek S." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@N...net> napisał w wiadomości

> A za "niewymienienie" prawa jazdy i paszportu gdy się zmieniło adres
> dowodzie?

Na otrzymanie nowego prawa jazdy od momentu złożenia wniosku można
czekać ponad miesiąc.
Wydaje mi się więc, że jeśli od momentu zmiany meldunku nie minęło
więcej jak 2-3 miesiące, można się tłumaczyć, że się czeka...

Tomek

Mole
jak wyrowanac sciany i sufit ??
ciasne buty