Re: zmiana nazwiska meza

Data: 2003-06-03 09:15:09
Temat: Re: zmiana nazwiska meza
Od: "MOLNARka" <g...@h...pl>

Użytkownik "Monika" <1...@w...pl> napisał

> Nie Molnarka, ja brałam ślub w sierpniu 2002

:-))) Ja też brała ślub w sierpniu 2002 ;-)))

> i tak mamy to ustalone, ja
> swoje, mąż swoje, dzieci oba. Nie było żadnych problemów.

No a u mnie niestety się tak nie dało. Mój Pan Urzędnik był bardzo dobrze
poinformowany i powołał sie na: Ustawę z dnia 25 lutego 1964r Kodeks
Rodzinny i Opiekuńczy (Dz.U.Nr 9, poz. 59, z 1975r Nr 45, poz. 234, z 1986r
Nr 36, poz 180, z 1990r Nr 34, poz. 198, z 1995r Nr 83, poz. 417) Rozdział
II Stosunki pomiędzy rodzicami a dziećmi:
Art. 88.
§ 1 Dziecko, co do którego istnieje domniemanie, że pochodzi ono od męża
matki, nosi nazwisko męża. Jeżeli żona zachowała swoje dotychczasowe
nazwisko albo dodała do niego nazwisko męża, dziecko nosi nazwisko męża,
chyba że małżonkowie przy zawarciu małżeństwa oświadczyli, iż dzieci
zrodzone z tego małżeństwa nosić będą nazwisko żony.

+ miał do tego jakieś orzeczenia i opracowania, które (niestety dla mnie)
jednogłośnie mówiły, że dziecko może nosić nazwisko _tylko_jednego_z
małżonków

Pozdrawiam
MOLNARka