Strona główna Grupy pl.soc.rodzina zmiana nazwiska przez kobietę (ślub) (długie) - przemyślenia ? Re: zmiana nazwiska przez kobietę (ślub) (długie) - przemyślenia ?

Re: zmiana nazwiska przez kobietę (ślub) (długie) - przemyślenia ?

From: "MOLNARka" <M...@M...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: zmiana nazwiska przez kobietę (ślub) (długie) - przemyślenia ?
Date: Thu, 25 Nov 2004 09:07:03 +0100

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał

> tylko żeby dać Ci wskazówkę, która być może ułatwiłaby
> Ci zrozumienie, dlaczego niektóre kobiety nie chcą zmieniać nazwiska, a
> ponoć o to Ci chodziło. Serio, przeprowadź sobie ćwiczenie z wyobraźni - jak
> byś się czuł, gdybyś od jutra miał się nazywać zupełnie inaczej, niż przez
> całe dotychczasowe życie.

Właśnie ! :-)

Niektórzy już wiedzą, ci co nie wiedzą to informuje ... ze ja mam dwa nazwiska i
nasze dzieci też mają dwa. I dobrze, ze tak mają bo jak czasami w szpitalu
zdarzyło się, ze ktoś się zwrócił do moich małych ich drugim nazwiskiem (czyli
mężowskim) ... a musze dodać, że na ogół zwracają się moim bo jest pierwsze i
krótsze ... to ja w ogóle nie czułam, ze to moje dzieci.

Mój mąż machnął ręką na moje chęci 2 nazwisk dla siebie i dzieci ... stwierdził,
ze jak mi zależy (a bardzo mi zależało) to jest jest wszysko jedno.

Zrozumiał sprawę jak przyszedł do mnie do szpitala ... do pacjentki Iks -
Ygrekowskiej na co pani polożna mówi 'oooo przyszedł pan Iks do żony' czyli
zwróciła się do niego moim nazwiskiem. Polecam to wszystkim 'zdziwionym' panom,
którym bardzo zależy i szukaja argumentów na poparcie swojej tezy (o czym
zresztą Hania pisała :-)

Pozdrawiam
MOLNARka