zmienny r.maklowicz

1. Data: 2002-03-03 11:03:09

Temat: zmienny r.maklowicz
Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zmienny bo nie mogl sie dzisiaj zdecydowac czy robi zupe z kminu czy kminku :)))
a tak poza tym to:
1.marnowanie bialka jajka (oddzielil bialko i wlal do miski ze skorupkami czyli
po prostu wyrzucil) jakos sie kloci z zasadami dobrego gotowania.
2.posolil wode do gotowania ozorkow - raz zrobilem to samo i zastanawialem sie
jak wbic zeby w taki pantofel - ozorki soli sie tuz przed koncem gotowania.
3.no i gotowal ozorki razem ze skorka, a obieral dopiero po gotowaniu - ja
zawsze parze ozory, obieram a potem gotuje - ciekawy musial miec smak ten wywar
po takiej kapieli.

chyba caly urok maklowicza jest w tej amatorszczyznie z oblizywaniem paluchow,
podpijaniem koniaku itd :)) i nie czepial bym sie, gdyby nie ten kmin - bo
jakas gospodyni jak sie uprze to kupi kmin zamiast kminku ale to juz bedzie
zupelnie inna zupa
czepliwy ingolfur

1. Data: 2002-03-03 11:55:23

Temat: Re: zmienny r.maklowicz
Od: Tomasz P <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

No cóż, Bobek to taki "Nikifor polskiej gastronomii".

Tomek

1. Data: 2002-03-03 13:51:40

Od: "Andzia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja tam lubię Makłowicza wlasnie za to ze sie nie cacka z jakimis tam
widelczykami itp. tylko uzywa paluszkow
wiem ze to moze nie higieniczne ale za to naturalne
tak na marginesie to ciekawe czy wszyscy w kuchni zachowuja sie tak
higienicznie? :-))

Ania

1. Data: 2002-03-03 15:41:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<m...@w...pl> wrote:

Jeszcze przetlumaczyl "langue de veau" jako "ozor wolowy". nie mowiac o
licznych. a zwyklych u niego drobnych bledach jezykowych.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-03-03 15:46:30

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakas gospodyni jak sie uprze to kupi kmin zamiast kminku ale to juz bedzie

Nie jest zmienny! Raczej konsekwentny bo nie pierwszy raz stosuje zamiennie obie
te nazwy. Zresztą jedno i drugie z rodziny baldaszkowatych ;-) Nie czepiajmy
się!

ad 1. Nie dajmy sie zwariować. Czy Ty zawsze np. obierając jabłko dalej z
obierzyn produkujesz ocet? Albo ucinając głowę większej rybie przed smażeniem
gotujesz wywar?

ad 2. Praktykowałem to i przyznam - nie miałem tak przykrych doświadczeń z
wbiciem zębów... (zresztą nie tylko ja)

ad 3: ozorki można gotować razem ze skórką jak najbardziej!!! To jest
praktykowane. Naprawde jestes w stanie rozróżnić smak wywaru "z" i "bez" skórki?
To cud, że nie przyczepiłeś się, że nie było widać jak usuwa gruczoły ślinowe
;-)

Zapewniam Cie, że wbrew pozorom "oblizywanie paluchów" ma jednak niewiele
wspólnego (czy to sie komuś podoba czy nie) z amatorszczyzną. I że nie dodaje do
potraw i nie podpija koniaków tylko brandy... ;-)

Równie czepliwy (czasami)
Wok-adwokat

1. Data: 2002-03-03 16:25:00

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Jeszcze przetlumaczyl "langue de veau" jako "ozor wolowy". nie mowiac o
> licznych. a zwyklych u niego drobnych bledach jezykowych.

Rzeczywiscie wypadało przy okazji tłumaczenia karty wspomnieć o ozorach
cielecych ale nie zapominajmy jak wygląda proces kręcenia programu tv. Czytając
menu nie przetłumaczył tego od razu mówiąc wtedy jedynie o "ozorkach", potem byl
klops i wreszcie powrót do ozorków. I wtedy przetłumaczył "z opóźnieniem", że w
karcie widniały ozory wołowe podczas gdy tam figurowały, zgodnie z tym co
przeczytał, ozory cielecę. Fakt... Pomyłka. Ale nie bądźmy az tak surowi!!!

Wok

1. Data: 2002-03-03 19:18:33

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
skorupkami czyli
> po prostu wyrzucil) jakos sie kloci z zasadami dobrego gotowania.
Włączyłem po tym i:

> 2.posolil wode do gotowania ozorkow - raz zrobilem to samo i
zastanawialem sie
> jak wbic zeby w taki pantofel - ozorki soli sie tuz przed koncem
gotowania.
Posolił jak wrzucił ozory na wrzątek, to nie błąd ale wybór. Są 2 szkoły.
Ja wolę pierwszą: wrzątek, obranie ze wszelkich zbędnych dodatków;

> [...]
ja
> zawsze parze ozory, obieram a potem gotuje - ciekawy musial miec smak
Zaraz, przecież on go nie użył do niczego więcej?

> chyba caly urok maklowicza jest w tej amatorszczyznie [...]
No właśnie.

> czepliwy ingolfur
Masz rację.

pozd. Jerzy

1. Data: 2002-03-03 22:01:44

Od: GeeKooska <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz racje ale i tak go lubie a po obejrzeniu jego programu musze cos
sobie zrobic do zjedzenia.

Byl jeszcze taki odcinek jak p. Maklowicz gotowal cos ( zdaje sie
leczo ) na parkingu i poczestowal ta potrawa dzieci ktore stwierdzily,
ze niechca tego jesc bo jest to niedobre(!!!). Pan R. usmiechnal sie
do kamery i zjadl swoja porcje z apetytem.
On poprostu "gotuje na ekranie" i to mi smakuje. :-)

Pozdrowienia
GeeKooska

1. Data: 2002-03-03 22:43:05

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
obie
> te nazwy. Zresztą jedno i drugie z rodziny baldaszkowatych ;-) Nie czepiajmy
kmin-kminek - radze sprobowac jednego i drugiego.
a co do reszty to odpowiem, aczkolwiek napisalem w poscie ze gdyby nie ten
kmin/kminek to wogole nie pisalbym posta - zwrocilem uwage na blad - reszta to
tylko blad w sztuce i to tylko w tradycji mojego domu, wiec bez cech
obiektywizmu.

> ad 1. Nie dajmy sie zwariować. Czy Ty zawsze np. obierając jabłko dalej z
> obierzyn produkujesz ocet? Albo ucinając głowę większej rybie przed smażeniem
> gotujesz wywar?
co do obierzyn - karmie nimi zwierzeta, a co do glow ryb - ZAWSZE jest z nich
zupa. czego nie zje czlowiek, kot, pies czy kroliki idzie na kompost lub do
pryzmy z dzdzownicami amerykanskimi.

> ad 2. Praktykowałem to i przyznam - nie miałem tak przykrych doświadczeń z
> wbiciem zębów... (zresztą nie tylko ja)
nie widzisz roznicy w twardosci ozorkow gotowanych w slodkiej i slonej wodzie?

> [...]
skórki?
> To cud, że nie przyczepiłeś się, że nie było widać jak usuwa gruczoły
jak napisalem, uwagi poza sprawa kminu/kminku sa subiektywne i dotycza tradycji
mojego domu.

> [...]
do
> potraw i nie podpija koniaków tylko brandy... ;-)
wiec czego przejawem jest owe "oblizywanie paluchow"? :)

ze tez mnie podkusilo z tym kminem...
ing.

1. Data: 2002-03-03 22:55:17

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Posolił jak wrzucił ozory na wrzątek, to nie błąd ale wybór. Są 2 szkoły.
> Ja wolę pierwszą: wrzątek, obranie ze wszelkich zbędnych dodatków;
alez nie mowie ze blad tylko "ja bym tak nie zrobil"+"dlaczego? ano dlatego
ze..." i tyle

> ja
> ten wywar
> Zaraz, przecież on go nie użył do niczego więcej?
ojjj... swietny wywar, gotowane warzywa... jesli nie wykorzysta sie tego to co?
jeszcze na wsi mozna gdzies to "utylizowac" ale w miescie? chyba rozsadniej i
taniej gotowac z glowa.

a ja Pana Roberta bardzo lubie mimo tego wszystkiego, bo cale szczescie nie
traktuje wszystkiego co mowi zupelnie powaznie. szkoda tylko zeby ktos zepsul
dobrze zapowiadajace sie danie wrzucajac do gara zamiast kminku - kmin, zamiast
lebiodki - lebiode, zamiast mniszka - mnicha :)

ing.

grecka pasta czosnkowa Skordalia
surówka z selera wyszczuplająca
OT:Pamietacie cegly do pizzy