zmywarka - ustawienie zmiękczania

1. Data: 2009-11-13 00:13:23

Temat: zmywarka - ustawienie zmiękczania
Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moja woda ma twardość 30.
W mojej zmywarce Bosch w ustawieniach oznacza to najwyższy stopień twardości
(>30) i najwięcej dozowania soli. Wszystko by było OK jak bym używał
proszku. Ale używam tabletek a tam pisze że do twardości 21 nie trzeba
dozować soli.
Biorąc to pod uwagę na ile powinienem ustawić zmiękczanie wody w zmywarce???
30-21=9???

Piotr

2. Data: 2009-11-13 03:54:15

Temat: Re: zmywarka - ustawienie zmiękczania
Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ale używam tabletek a tam pisze że do twardości 21 nie trzeba

Jak nie będziesz używać soli w zmywarce (przynajmniej co ileś tam myć) to
złoże kationitowe zawarte w pojemniku na sól, przestanie się regenerować i
sobie zaszkodzisz, będziesz musiał stale używać tabletki ze zmiękczaczem.
Zawsze możesz zasypać pojemnik solą i ustawić na minimum jej dozowanie.
Jeżeli tak jest napisane to może i tak mniej więcej jest, ale nie do końca
wierzyłbym w to, tłumaczenia instrukcji są różne.

3. Data: 2009-11-13 16:27:22

Od: "ar" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czym się różni sól w tabletkach od soli sypanej osobno? Wydaje się, że
jedno i drugie regeneruje kationit.

4. Data: 2009-11-13 20:27:59

Od: witek <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czym się różni sól w tabletkach od soli sypanej osobno? Wydaje się, że
> jedno i drugie regeneruje kationit.
Tym, że w tabletkach nie ma soli, tylko fosforany, które w marketingowej
nowomowie są ekwiwalentem soli. Do regeneracji kationitu jest potrzebna
stężona solanka.

Witek

5. Data: 2009-11-13 22:14:40

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

I tym, że jest gdzie indziej dozowna, wiec do pojemnika, gdzie jest złoże
nie dociera. Bo pojemnik jest zasilany przez elektrozawór czystą wodą, a nie
wodą z cyrkulacji wewnątrz komory zmywarki.

6. Data: 2009-11-14 00:25:14

Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale to nie na temat. Na ile powinnienem ustawić dozowanie w zmywarce soli w
przypadku tabletek. Bo w tej chwili mam najwyższy stopień miękczania czyli
8 bodajże i wydaje mi się że razem z tabletkami to za dużo.

Piotr

7. Data: 2009-11-14 04:07:55

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zmniejsz na minimum. Nie wiemy ile jest zmiękczacza w Twoich tabletkach.
Jak się pogorszy jakość mycia naczyń to sobie zwiększysz. Jak znajdę
książkę o dozowaniu soli i takich tam, a będzie coś więcej pisało to Ci tu
napiszę.

A to nie na temat, może kiedyś Ci się przyda :)

Moim zdaniem używanie tylko tabletek do zmywarki, to nie jest dobry
pomysł, gdyby tak było to producent zrezygnował by: z pojemnika na sól
oraz pojemnika na nabłyszczacz, a tego nie robi... ale reklama rządzi się
innymi prawami. :)

8. Data: 2009-11-14 08:56:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " toolpusher" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ale to nie na temat. Na ile powinnienem ustawić dozowanie w zmywarce soli
> w przypadku tabletek. Bo w tej chwili mam najwyższy stopień miękczania
> czyli 8 bodajże i wydaje mi się że razem z tabletkami to za dużo.

Na temat, na temat. Jeśli nie używasz soli tylko wierzysz marketingowym
bzdurom (tabletki "pincet w jednym"), to ustawienie zmiękczacza możesz
ustawić absolutnie dowolnie, bo on po prostu nie funkcjonuje.

J.

9. Data: 2009-11-14 22:04:15

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Poradnik serwisanta AGD" Reckitt Benckiser
"W celu zmiękczenia wody czyli odfiltrowania wapnia, zmywarki są wyposażone
w wymiennik jonowy. System ten funkcjonuje jedynie wtedy kiedy jest
regularnia zaopatrywany w sól ochronna. Ponieważ wymiennik wyczerpuje się,
tj. sód jest całkowicie wypierany przez wapń, należy go regenerować."
Tabletka 2 czy 3 czy nawet 1000 w jednym nie roziązuje problemu, bo nie
uczestniczy w regeneracji tego pojemnika ze złożem, praktycznie nic do niego
nie przenika, wiec proszę się nie zdiwić, że za jakiś czas, może on uledz
uszkodeniu i nie będzie już altarnatywy tylko zostaną tabletki. A jak się
pogorszy jakość mycia to nie ma regulacji, żadnej.

> [...]
> bzdurom (tabletki "pincet w jednym"), to ustawienie zmiękczacza możesz
> ustawić absolutnie dowolnie, bo on po prostu nie funkcjonuje.

Ja jednak myślałem, że będzie użytkowany ten wymennik jonowy i dlatego
poleciłem ustawić go na minimum. Bo jeżeli będzie to po co te tabletki i tak
trzeba sól wsypać. A jak nie no to ... wszystko zawarłem we wcześniejszych
postach.
No jedyną jaką widzę sens tego rozwiązania to wygoda wsadzamy tabletkę i
już, tylko po co producent wstawił zbędne części do zmywarki, wymiennik
jonowy i pojemnik na płyn do nabłyszczania? Jak tabletka jest wspaniała.
Ten sam producent co podpisuje się w reklamie pod tabletkami (tylko czemu te
nazwy są takie małe w reklamie) wstawia osprzę niepotrzebny w swoje sprzęty.
Przepraszam za wstawki nie na temat :)

10. Data: 2009-11-15 17:33:39

Od: "ar" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytat z instrukcji do zmywarki Elektrolux ESL66020:

"Tabletki są detergentami łączącymi w sobie środek zmywający, nabłyszczacz i
sól.[...]
Po wybraniu tej funkcji [uniwersalna tabletka do zmywarki] automatycznie
wyłączony zostanie dopływ płynu nabłyszczającego oraz soli z dozowników, a
kontrolki soli i nabłyszczacza będą wyłączone."

Czyli wg producenta stosowanie dodatkowej soli w przypadku wody o średniej
twardości nie jest potrzebne.

czym zaslonic okna w warsztacie/garazu/magazy nie ?
Ostateczne rozwiązanie kwestii kreta
armatura kraków
Re: zapchaÂłsiĂŞodpÂły w w wannie
Montaż kominka - rozliczenie powykonawcze