zmywarka - ustawienie zmiękczania

11. Data: 2009-11-15 19:14:26

Temat: Re: zmywarka - ustawienie zmiękczania
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ar <a...@...pl> wrote:
> Cytat z instrukcji do zmywarki Elektrolux ESL66020:
>
> "Tabletki są detergentami łączącymi w sobie środek zmywający,
> nabłyszczacz i sól.[...]

Jeśli ten cytat to naprawdę cytat, to albo autor instrukcji jest
baranem nie mającym pojęcia o czym pisze, albo (co bardziej
prawdopodobne) tłumocz przetłumoczył na polski tak, jak mu się
zdawało.
Na jaką bowiem anielkę tabletka ma łączyć w sobie sól, na litość
boską?????!!!!!?????? Żeby naczynia były bardziej słone po myciu?

J.

12. Data: 2009-11-15 19:32:17

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pod warunkiem, że zmywarka ma taką funkcję wyłaczania, czy ten Bosch ma? Bo
wiele nie ma.
Ponieważ taka funkcja pojawiła się rzeczywiście w urządzniach, napewno w
tych sprzętach jest jakieś zabezpieczenie przed uszkodzeniem, powinno być.
Może być chociażby zrealizowane przez obejście tego pojemnika, przez co może
nie dostawać się ta woda. Niestety już nie mam możliwości zobaczenia tego w
instrukcji serwisowej. A z chęcią bym zaglądnął.
Co prawda Electrolux zaleca przy pierwszym uruchomieniu napełnienie
pojemnika, ale nie ma napisane czy można stale wyłaczyć te dwa systemy i nie
używać wogóle.
Reasumując osobiście zawsze będę napełniał pojemnik soli mimo tego, gdybym
chciał zastowować tabletki.
Do kolegi z "Electroluxem" - w ciągu 4-5 lat jak nie pracuje w serwisie,
wszystko się zmienia, ale przy starszych typach zmywarek, bez tego systemu,
polecam jednak sypanie soli do pojemnika i ustawienie go na minimum, przy
korzystaniu z kostek 3 w jednym.

13. Data: 2009-11-16 19:43:50

Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No ale ja używam i tabletek i sól mam ustawioną na maksa. I mi dośc szybko
idzie ta sól. Dlatego sie pytałem bo w tabletkach już jest sól do
zmiękczania i ja jeszcze dozuje na maksa z zasobnika i wydaje mi się że za
dużo tej solijest zuzywana. Tylko nie wiem na ile zmniejszyć dozowanie soli
bo moja zmywarka dozuje sól ale ma też opcję wyłączania - dozowanie soli i
nabłyszczacza jest 8 stopniowe. I ja dozowonie soli mam ustawione na 8 a
wydaje mi się że stosując tabletki tyle nie potrzeba.
Piotr

14. Data: 2009-11-16 20:28:43

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

toolpusher <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> dośc
> szybko idzie ta sól. Dlatego sie pytałem bo w tabletkach już jest

W tabletkach nie ma żadnej soli do zmiękczania!
Sól jest do regeneracji zmiękczacza i sypie się ją w inne miejsce
niż tabletki (przynajmniej na ogół, bo znajoma stosowała sól jak
bozia przykazała, ale sypiąc ją wraz z proszkiem). W tabletkach mogą
być co najwyżej środki zmiękczające wodę (fosforany?).

> [...]
> zmniejszyć dozowanie soli bo moja zmywarka dozuje sól ale ma też
> opcję wyłączania - dozowanie soli i nabłyszczacza jest 8

Jeśli stosujesz tabletki "all in one" to dozowanie soli ustaw na
minimum.

J.

15. Data: 2009-11-17 11:01:53

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kolega już potwierdził co ja napisałem wcześniej. Minimum i tabletki. Na
maxa, to za dużo, stracisz kasę tylko niepotrzebnie na sól. :)
Pozdrawiam.

czym zaslonic okna w warsztacie/garazu/magazy nie ?
Ostateczne rozwiązanie kwestii kreta
armatura kraków
Re: zapchaÂłsiĂŞodpÂły w w wannie
Montaż kominka - rozliczenie powykonawcze