zmywarka z doprowadzeniem cieplej wody

1. Data: 2007-02-21 21:27:53

Temat: zmywarka z doprowadzeniem cieplej wody
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam domownikow
Przymierzam sie do zakupu zmywarki i chcialbym sie w zwiazku z tym
poradzic doswiadczonych uzytkownkow zmywarek.
Pierwsza sprawa ktora mnie zastanawia to apetyt zmywarek na energie
elektryczna. Wiekszosc jest wyposazona w przeplywowy ogrzewacz wody, co
jest dosc dziwne zwazywszy na ceny energii elektrycznej. Kilka modeli
ktore wygooglalem ma mozliwosc doprowadzenia cieplej wody, ale sa one w
zdecydowanej mniejszosci. Co za tym stoi? Czy zysk z zasilania zmywarki
ciepla woda jest tak niewielki, ze nie ma sensu kombinowac i prosciej i
wygodniej jest podgrzewac wode pradem? Bylbym wdzieczny za opinie
uzytkownikow zmywarek uzywajacych cieplej wody z sieci (rowniez opinie
uzytkownikow zmywarek z ogrzewaczem mile widziane).
Druga kwestia, to klasa energetyczna. Przewazaja zwarki klasy AAA, sa
jednak drozsze niz AAB. Ja wielka jest roznica pomiedzy tymi klasami w
kosztach eksploatacji czy skutecznosci mycia/suszenia?
Domyslam sie, ze wyboru modelu nikt mi nie doradzi. Chcialbym tylko
wiedziec, czy zle opinie o zmywarkach Amica sa uzasadnione czy to tylko
plotki?
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2007-02-21 21:40:47

Temat: Re: zmywarka z doprowadzeniem cieplej wody
Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym tylko
> wiedziec, czy zle opinie o zmywarkach Amica sa uzasadnione czy to tylko
> plotki?

Uzasadnione jak najbardziej. Ten mój rzęch znowu robi sobie jaja, zacina sie
programator.

3. Data: 2007-02-21 22:14:57

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <a...@m...kota.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uzytkownikow zmywarek uzywajacych cieplej wody z sieci (rowniez opinie
> uzytkownikow zmywarek z ogrzewaczem mile widziane).

Zimna woda jest potrzebna przy suszeniu naczyń.
gorąca woda skraca cykl mycia (mniej polewa, zraszań itp.) co ujemnie wpływa
na jego jakość
Nie miałem obu rodzajów zmywarek żeby rzetelnie porównać ich prądożerność i
opłacalność

Piotrek

4. Data: 2007-02-21 22:26:18

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek <a...@m...kota.pl> wrote:

> Czy zysk z
> zasilania zmywarki ciepla woda jest tak niewielki, ze nie ma
> sensu
> kombinowac i prosciej i wygodniej jest podgrzewac wode pradem?

O właśnie :-)

> wdzieczny za opinie uzytkownikow zmywarek uzywajacych cieplej
> wody z
> sieci (rowniez opinie uzytkownikow zmywarek z ogrzewaczem mile
> widziane).

Szczerze mówiąc takiej zmywarki, która by umozliwiała podłączenie
ciepłej i zimnej wody w życiu nie widziałem. Większość chyba
zmywarek można (instrukcja dopuszcza) podłączyć do samej ciepłej
wody, ale to nie ma sensu z różnych, omawianych nieraz tu na
grupie powodów.

> Druga kwestia, to klasa energetyczna. Przewazaja zwarki klasy
> AAA, sa
> jednak drozsze niz AAB.

Może moja opinia nieprzekonująca będzie, ale klasy energetyczne
to dla mnie czysty marketingowy bełkot, na który nie warto
zwracać uwagi. O czym niby te klasy (tak naprawdę!) świadczą? Że
droższy sprzęt jest droższy, bo ma lepszą klasę, a ma lepszą
klasę, bo jest droższy?

> Ja wielka jest roznica pomiedzy tymi klasami w
> kosztach eksploatacji czy skutecznosci mycia/suszenia?

Pamiętaj, że im zmywarka czy pralka ma bardziej klasę A, tym
mniej wody zużywa, a im mniej wody zużyje, tym pranie/zmywanie
będzie np. gorzej dopłukane z chemii. Podobnie mniejsze zużycie
prądu nie bierze się przecież znikąd, tylko np, z mniejszej mocy
grzałek, które przez to dłużej muszą grzać, żeby to samo
osiągnąć. Porównaj sobie zresztą choćby w danych technicznych
urządzeń na stronach producentów, jak "dramatyczne" różnice w tej
ekonomii są między modelami w klasie A, AAA, AAAA+ czy AAAA^A,
uśmiejesz się... Zużycie prądu/wody o jakies pojedyńcze procenty
jest zredukowane, a już jedno A więcej leci i cyferka z przodu
ceny o oczko do góry. Naprawdę, nie warto na to zwracać uwagi.

J.

5. Data: 2007-02-21 23:38:01

Od: "Wujek dobra rada" <m...@w...gazeta.stad.pl.to> szukaj wiadomości tego autora

policz ile kwH mniej zużywa AAA od ABB
i ile wiecej kosztuje AAA od ABB.

w przypadku pralki dopłacać kilkaset zł
za jedno "A^1" więcej niezwraca się po kilkunastu latach
przeciętnego użytkowania

6. Data: 2007-02-22 08:13:53

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za pomocne odpowiedzi.
Moze ktos by jeszcze doradzil czy warto inwestowac w jakis topowy model
AEG czy tez lepiej poprzestac na tanszym rozwiazaniu np. Ariston?
Pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2007-02-22 08:20:52

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jednak odzyskiwanie ciepła z wody, która jest wypompowywana ze zmywarki - w
wymienniku - ma sens energetyczny i znajduje
swoje odbicie w klasie urzadzenia.
A co do zuzycia wody przy spłukiwaniu detergentów: czy spłukując szkalnkę więcej
uzyjesz wody przy zwykłej wylewce, czy
przy wylewce z bardzo dobrym perlatorem?
I znów o to chodzi, ze komuś - jakiemus niemodnemu konstruktorowi po politechnice -
się chciało nad tym pomysleć.
I o to m.in. chodzi.
JaC

> Naprawdę, nie warto na to zwracać uwagi.

It has removed 3115 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

8. Data: 2007-02-22 08:21:42

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Masz szambo?
JaC

9. Data: 2007-02-22 09:27:13

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomku, Pamiętaj, że te wszystkie A to nie tylko klasa energetyczna. Trzecie A to
klasa suszenia.
Suszenie A daje lepszy efekt niż suszenie B, a nie określa ilości zużytego prądu do
suszenia.
Tak samo jak w pralkach klasa wirowania. Im większe obroty wirowania, więc i
skuteczność, tym wyższa klasa. Przy kupnie pralki czsto jednym z ważniejszych
czynników wyborujest dobre odwirowanie, przy zmywarce warto wyciągać suchsze
naczynia, czyż nie?

10. Data: 2007-02-22 09:28:08

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> writes:

> Pamiętaj, że im zmywarka czy pralka ma bardziej klasę A, tym mniej
> wody zużywa, a im mniej wody zużyje, tym pranie/zmywanie będzie np.
> gorzej dopłukane z chemii.

Kupuje się pralkę klasy AAAAAAA i wciska guzik "podwójne płukanie", bo
inaczej źle płucze.

Kupuje się zmywarkę klasy AAAAAAAAAA i wciska guzik "przedłużone
zmywanie", bo inaczej nie domyje.

Kupuje się proszek "bez fosforanów, przyjazny dla środowiska" i
dokupuje calgon (praktycznie same fosforany)...

Etc.

W ogóle nie radzę patrzeć na te literki. No może jeszcze w przypadku
lodówki zużycie prądu zależy od jakości izolacji termicznej, więc ma
to jakieś znaczenie. Ale pralka czy zmywarka?

> Podobnie mniejsze zużycie prądu nie bierze się przecież znikąd,
> tylko np, z mniejszej mocy grzałek, które przez to dłużej muszą
> grzać, żeby to samo osiągnąć.

A im dłużej grzeją, tym większe straty na ucieczkę ciepła...

MJ

opinie o lodówkach INDESIT ?
sprzedaje mieszkanie w Warszawie - na jakich portalch to ogłosić ?
luksfery w kabinie prysznicowej - jaka zaprawa?
no i jak tu wpuscic faceta do lazienki ? ... gr
Co na ścianę?