znacie gnocchi verdi?

1. Data: 2003-10-17 09:48:07

Temat: znacie gnocchi verdi?
Od: "Agnieszka R." <a...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w nich zakochana!!!!
To kluseczki z twarogu i szpinaku z dodatkiem parmezanu...pyszne!
jem je 4 dzien z rzedu i ciagle nie mam dosc!

Moze zaloze ich fan-club?kto sie zapisze?

1. Data: 2003-10-17 10:49:22

Temat: Re: znacie gnocchi verdi?
Od: "Asienka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka R. <a...@w...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bmoduu$f6u$...@n...news.tpi.pl...
> Jestem w nich zakochana!!!!
> To kluseczki z twarogu i szpinaku z dodatkiem parmezanu...pyszne!
> jem je 4 dzien z rzedu i ciagle nie mam dosc!
>

> Moze zaloze ich fan-club?kto sie zapisze?

Ja chętnie, też je uwielbiam :)

1. Data: 2003-10-17 10:55:35

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka R. napisał:
> Jestem w nich zakochana!!!!
> To kluseczki z twarogu i szpinaku z dodatkiem parmezanu...pyszne!
> jem je 4 dzien z rzedu i ciagle nie mam dosc!

Zabrzmiało smakowicie, zapytałam Gugla o przepis i powiedział to, co
poniżej - tak właśnie robisz? bo chyba się niedługo skuszę, ale
wolę sprawdzony przepis :)

Pozdrawiam,

Evva

Gnocchi serowe
(http://www2.gazeta.pl/kobieta/1,24311,1056343.html)

1/2 kg świeżego szpinaku lub 400 g (paczka) mrożonego
3 czubate łyżki mąki
2 jajka
250 g twarożku (najlepiej ricotta)
łyżka tartego parmezanu
sól, pieprz, gałka muszkatołowa
łyżeczka masła

Oczyszczony i umyty (lub rozmrożony) szpinak gotujemy z odrobiną
soli, bez wody, ok. 3-4 min. Odcedzamy na durszlaku (szpinak
mrożony oczywiście na gęstym sitku), odciskamy staranie za
pomocą łyżki całą wodę (bardzo ważne - jeśli będzie za dużo wody,
kluski się rozpłyną!). Liście drobno siekamy. Przekładamy odciśnięty
szpinak do rondla, dodajemy masło, przyprawy i twarożek i podgrzewamy
na wolnym ogniu 5 min, ciągle mieszając. Zdejmujemy z ognia, wbijamy
jajka. Dodajemy parmezan i mąkę, mieszamy i wstawiamy do lodówki na
parę godzin lub nawet na całą noc. Ciasto będzie wyglądało na dość
miękkie - nie trzeba się tym przejmować, bo jajka i mąka sprawią,
że w gorącej wodzie ciasto się szybko zetnie. Blat lub stolnicę
posypujemy mąką. Z masy szpinakowo-serowej formujemy krokieciki
wielkości i kształtu krótkiego korka, obtaczamy je lekko w mące
i układamy na blacie każdy osobno.

Gnocchi gotujemy w dużej ilości wrzącej, lekko osolonej wody.
Zmniejszamy płomień tak, by woda ledwie się gotowała, i wrzucamy
kluski partiami, bo muszą mieć dużo miejsca podczas gotowania.
Gdy wypłyną, wyjmujemy je ostrożnie łyżką cedzakową, a do wody
wrzucamy następną partię.

Gnocchi podajemy z roztopionym masłem, posypane parmezanem.
Można je też tak przyprawione wstawić na ok. 5 minut do piekarnika
i lekko zapiec.

1. Data: 2003-10-17 11:45:24

Od: "Agnieszka R." <a...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

DOKLADNIE! z ponizszegoi przepisu korzystam od owych 4 dni! i dzis tez je
zrobie;)

news:bmohr4$obug2$1@ID-193986.news.uni-> Gnocchi serowe

1. Data: 2003-10-17 12:22:18

Temat: Odp: znacie gnocchi verdi?
Od: "maciek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To musi byc smakowite, wcześniej nie myslałem o takim zestawie, szkoda
że trzeba tylko tyle czekać, bo wracam z pracy i zabieram się do
roboty.
Maciek.

1. Data: 2003-10-17 14:11:12

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka R."

> Moze zaloze ich fan-club?kto sie zapisze?

palec pod budkę!!! ja, ja ;))
Uwielbiam gnocchi verdi i wszelkie inne gnocchi!!! (polecam z dyni :))

Pozdr
Nell

1. Data: 2003-10-17 16:13:51

Od: "Agnieszka R." <a...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tam jak juz sie gnochci nie moge doczekac, to nie robie jak w przepisie,
tylko dodaje 1 lyzke maki wiecej i robie takie kluchy kladzione na wrzatek .

i jest baaardzo pycha...

i kto jeszcze palec do budki???? zaraz budka sie zamyka!!;))

Agnieszka

1. Data: 2003-10-19 22:10:14

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

A moze podacie przepis?
Bardzo proszę

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-20 13:15:53

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Zarczuk napisał:

> A moze podacie przepis?
> Bardzo proszę

Nie dość, że Gugiel wie, to jeszcze w tym samym wątku był...
news:bmohr4$obug2$1@ID-193986.news.uni-berlin.de ;->

pozdrawiam,

Evva

mięso gulaszowe co dalej?
Papierowe i metalowe foremki do babeczek
Co z jarmuzu?
Jaka maszyna do pieczenia chleba?
schab z pieczarkami plus ?