zrywanie tapet

1. Data: 2003-07-31 10:46:29

Temat: zrywanie tapet
Od: "grzesio" <g...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Obdarłem już ściany z tapet w kuchni i dwóch pokojach ( i wytapetowałem na
nowo), a teraz przede mną trzeci i ostatni.
Niestety tapeta tam jest wyjątkowo upierdliwa, nie pomaga wielokrotne
moczenie ławkowcem (próbowałem już nawet moczyć wrzątkiem), próbowałem
znalezionego w archiwum sposobu namaczania za pomocą nawilżacza do roślin i
nic. To znaczy dalej złazi wyjątkowo opornie (trzeba drapać na chama
szpachlą bo jak się ciągnie to pasek po 5 cm się urywa) i już mi ręce
opadają z szelestem.
Może szanowni grupowicze znają jakiś chytry sposób na ułatwienie sobie
życia? Może trzeba dodać czegoś do wody (rozpuszczlniki mam pod ręką jestem
chemik w wykształcenia ;) żeby wstępnie rozpuścić papier lub klej (choć ze
szkoły pamiętam że celuloza jest odporna na większość rozpuszczalników).
Błagam wymyślcie coś, bo nie chce mi się już haratać tą szpachlą.
dzięki i pozdrawiam
Grześ
Dodam że tapeta jest raczej papierowa, a podłoże to beton. Acha, palić też
się nie chce :(

1. Data: 2003-07-31 12:04:25

Temat: Re: zrywanie tapet
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grzesio" <g...@k...gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:bgas2f$7qm$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> Może szanowni grupowicze znają jakiś chytry sposób na ułatwienie sobie
> życia? Może trzeba dodać czegoś do wody

Zwykłe mydło. Jak tym nie da rady, to mogiła. Można spróbować opalarką,
albo - skoro tak się trzyma dobrze - nie zrywać, kolejną warstwę tapety
połozyć na tym. Albo zaszpachlować ubytki i malować - jeśli ma byc malowane
a nie tapetowane...

J.

1. Data: 2003-07-31 12:38:50

Od: "Janusz J. Wójcik" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

grzesio wrote:

> Błagam wymyślcie coś, bo nie chce mi się już haratać tą szpachlą.
Przejdź się do najbliższego sklepu z tapetami, albo supermarketu
budowlanego tam powinien być środek do usuwania tapet.
Sam nie używałem, ale kolega sobie bardzo chwalił ;-)

pozdrawiam
JJW

1. Data: 2003-07-31 13:44:24

Od: "Janusz J. Wójcik" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz J. Wójcik wrote:

> Przejdź się do najbliższego sklepu z tapetami, albo supermarketu
> budowlanego tam powinien być środek do usuwania tapet.
> Sam nie używałem, ale kolega sobie bardzo chwalił ;-)

A tu masz linkę do jednego z takich środkow:
http://www.budownictwo.radom.pl/sklep/indeks/0062.ht

a tu do innego:
http://fa.pl/produkty/klejek/professional_content_1.
html

pomyślnych łowów
JJW

1. Data: 2003-07-31 22:48:19

Od: "Ja_nosik" <ja_nosik(SPAM)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jestem
> chemik w wykształcenia ;) żeby wstępnie rozpuścić papier lub klej (choć ze
Ja zawsze używam roztwóru wody z ocetem przy czym octu musi być sporo.
Następnie na tapete i chwile odczekać, po czym można już zrywać tepetę. W
domu trochę śmierdzi ale jest to bardzo skuteczne.

Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2003-08-01 07:46:23

Od: "grzesio" <g...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zawsze używam roztwóru wody z ocetem przy czym octu musi być sporo.
> Następnie na tapete i chwile odczekać, po czym można już zrywać tepetę. W
> domu trochę śmierdzi ale jest to bardzo skuteczne.

tak się domyślałem że ocet powinien być skuteczny
Dałem rade w końcu zerwać te tapety bez dopalaczy. Jedynym środkiem
dopingującym była moja żona, która zdenerwowała mnie na tyle że musiałem
wyładować złość i po 2 godzinach tapet już nie ma ;)) (namoczyłem je po
prostu bardzo mocno, zużyłem chyba z pięć 5 litrowych wiaderek wody)
dzięki za podpowiedzi
pzdr
Grześ

1. Data: 2003-08-01 07:49:14

Od: "grzesio" <g...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tu masz linkę do jednego z takich środkow:
> [...]

wąchałęm te preparaty w OBI i praktikerze, pachniały na mydliny (myślałem że
będą na jakimś znanym rozpuszczalniku i sam spreparuję sobie taki preparat),
więc stwierdziłem że szkoda mi tych 15 złotych i zdecydowałem się na metodę
siła razy gwałt. Ręce bolą ale poszło
dzięki za podpowiedzi
Grześ

nowa grupa pl.rec.antyk