zupa

41. Data: 2006-11-26 22:38:23

Temat: Re: zupa
Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Nov 2006 22:49:47 +0100, medea <e...@p...fm> wrote:

> I jak widać znowu trafiła, bo odzew niemały. Jak ona to robi? ;-)

Patrzcie państwo, ile to o takiej zupie Marynie można :)

Borek
--
http://www.chembuddy.com
http://www.ph-meter.info/pH-electrode

42. Data: 2006-11-26 22:51:34

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Nov 2006 23:37:07 +0100, MOLNARka <M...@M...pl> wrote:

> A w ogóle chorowanie dzieci po jedzeniu (nieświeżego/lodówkowego,
> świeżego/nieumytego, ziemi z kwiatków, glizdy z ogródka, papieru i
> kredek świecowych, kremu nivea itd) jest mocno przereklamowane.

Jak dzieci są chowane za czysto to potem są na wszystko uczulone. Ziemia z
kwiatków i glizdy są wręcz niezbędne do prawidłowego rozwoju, zawierają
niezbędne mikroelementy i w ogóle ;) Ja mając lat dwa na gościnnych
występach w Jastarni zbierałem z ziemi i jadłem wapno gaszone używane do
dezynfekowania wychodka. Podobno nic a nic mi nie było, chora to była moja
Mama - z wrażenia :)

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

43. Data: 2006-11-26 23:04:03

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 26 Nov 2006 22:09:04 +0100 I had a dream that Misia <M...@p...fm>
wrote:
>z dnia poprzedniego jeszcze bym dala dziecku ale nie starocie czterodniowe,
>dziecko powinno miec swieze jedzenie

Aha, a te wszystkie rzeczy, z których zrobiłaś zupę, to niby ile miały?
Jeden-dwa dni? :) Nie było tam np. koncentratu pomidorowego wyprodukowanego
kilka miesięcy temu i dobrze zakonserwowanego? :)

--
Grzegorz Janoszka

44. Data: 2006-11-26 23:46:45

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MOLNARka" <M...@M...pl> wrote in message

> A w ogóle chorowanie dzieci po jedzeniu (nieświeżego/lodówkowego,
> świeżego/nieumytego, ziemi z kwiatków, glizdy z ogródka, papieru i kredek
> świecowych, kremu nivea itd) jest mocno przereklamowane.

a gdzie to "raklamowali"?? bo od jedzenia nieswiezego to dzieciaki
wraz z rodzicami pokotem w szpitalu lezec moga, ale od glizdy i wyzej
wymienionych to nawet nie wiem gdzie reklamowali...:)

iwon(K)a

45. Data: 2006-11-27 05:59:51

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 26 Nov 2006 22:03:59 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z
pl.rec.kuchnia,pl.soc.dzieci,pl.soc.dzieci.starsze zamiast rzucić mu się do
gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Misia, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> Moim zdaniem lekka przesada, widocznie nie chce sie komus gotowac, stara
> zupa karmic dziecko a potem narzekac ze choruje :)))

A kto powiedzial ze dzieci jedza tylko zupe?
U nas w domu zup sie nie jada - gdybym postanowila dla Przemka gotowac
takowe to tez bym gotowala raz na iles dni i kombinowala, bo srednio by mi
sie chcialo gotowac codziennie jedna zupe w ilosci szklanki plynu.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

46. Data: 2006-11-27 08:30:35

Od: Klara Bemol <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

księżniczka Telimena (gsk) napisał(a):
> Moja znajoma powiedziała mi dzisiaj, że w niedzielę gotuje zupę i ma do
> środy na obiad dla dzieci. No i tak się zastanawiam, bo ja najwyżej na drugi
> dzień jeszcze mogę dziecku dać taką zupę, ale 4 dni??? Jak to u Was wygląda?
> Dodam, że moje dzieci są w wieku 2 i 6 lat.
>
> Pozdrawiam
> Teli

Ja gotuje duży sagan rosołu i bez żadnych warzyw itp. wlewam rzątek i
zamykam w małe słoiki. Oczywiście trzymam w lodówce. Wyciągam i robię na
tym codziennie inną zupę.
Ugotowaną świeżą daję jeszcze na następny dzień dziecku. Na więcej nie
stracza.

47. Data: 2006-11-27 08:56:27

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...

>Jak się ma wywar, to kwestia 15 minut i jest inna zupa.

Ale ktoś inny może woli zrobić cały gar jednej zupy by na drugi czy trzeci
dzień nie musieć poświęcać tych kilkunastu minut na robienie nowej.

>Poza tym
>gotowanie to dla mnie przyjemność,

No widzisz :-) Nie dla każdego stanie przy garach to przyjemność.

>a gdy jestem zmęczona, to rodzina
>mi wybacza brak zupy, a czasem i obiadu, lub gotuje coś sama - ja
>odpoczywam :-)

Mój mąż kiedyś więcej czasu spędzał w kuchni. Z zamiłowania do
tworzenia nowych potraw. W tej chwili pracuje dużo więc jak z różnych
przyczyn nie zrobiłam obiadu to zamiawiamy chińszczyznę :-)

>Ostatecznie robią kanapki i jest OK. Broń Boże
>śmieci z McDonalds.

A ja tam nie panikuję jak raz na jakiś czas moje dziecko zaciągnie mnie
do McD na frytki i nagetsy.

>Generalnie - gotuję i to chętnie, nawet jak nie mam czasu lub siły.

A ja nie lubię gotować. Dlatego staram się robić większe porcje.
A najbardziej to nie lubię wymyślać co mam na ten obiad zrobić.

Sylwia

48. Data: 2006-11-27 09:35:58

Od: Marzena i Cyprian <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzień jeszcze mogę dziecku dać taką zupę, ale 4 dni??? Jak to u Was wygląda?
> Dodam, że moje dzieci są w wieku 2 i 6 lat.

Jak dobrze przechowywana w lodówce, to w sumie... U mnie raczej nie, bo
1) na drugi dzień to jeszcze zjedzą takie samo danie, na trzeci nie; 2)
jaki duży musiałby być garnek z zupą na 4 dni na 5 osób ;-)

Marzena

49. Data: 2006-11-27 09:42:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marzena i Cyprian" <c...@c...pl> wrote in message

> [...]
> na drugi dzień to jeszcze zjedzą takie samo danie, na trzeci nie; 2) jaki
> duży musiałby być garnek z zupą na 4 dni na 5 osób ;-)

Jadają tylko zupę i repetują? 35 litrów - przećwiczone.
Ogólnie - najlepiej przechowują się zupy kwaśne.
I inne kwaśne potrawy - np. bigos.

50. Data: 2006-11-27 09:57:24

Od: Borek <m...@d...chembuddy.these.com.parts> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Nov 2006 09:56:27 +0100, Szpilka <s...@S...pl>
wrote:

> A ja tam nie panikuję jak raz na jakiś czas moje dziecko zaciągnie mnie
> do McD na frytki i nagetsy.

Dokładnie. We wszystkim trzeba zachować umiar - nawet w zachowywaniu
umiaru :)

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor
http://www.ph-meter.info/pH-electrode
http://www.bpp.com.pl/?left=dysleksja&right=dysleksj
http://www.terapia-kregoslupa.waw.pl

piekarnik gazowy bardzo często używany :-(
Odkryj potęgę przypraw...
owoce morza
[gdzie] baranina
rodzynki - co z nimi ?