zupa czosnkowa

1. Data: 2000-10-03 13:30:32

Temat: zupa czosnkowa
Od: "aGi" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jadlam taka kiedys w Czechach, byla pyszna, z drobnymi kawaleczkami czosnku
w niej i z roztopionym serkiem.... Byla mniamusna i chcialabym ja powtorzyc
w domu, ale nie wiem jak:(
pomozcie, wszechwiedzacy Grupowicze:)

aga

1. Data: 2000-10-03 14:14:19

Temat: Re: zupa czosnkowa
Od: g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z Tue, 3 Oct 2000 15:30:32 +0200 autorstwa aGi
(a...@p...wp.pl):
[...]

A nie była to najzwyklejsza wodzianka z czosnku i chleba?

--
Grzegorz Janoszka

Na newsy pisze calkowicie prywatnie.

1. Data: 2000-10-03 14:33:46

Od: g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z 3 Oct 00 17:27:52 GMT autorstwa Agnieszka Szalewska-Palasz
(s...@b...nih.gov):
: a nie na rosolku>? w slowacji tak wlasnie smakowala cesnakova z vajcem:-) i
: jak nazwa wskazuje, miala vajco, czyli jajco:-) ale nie na twardo, tylko
: wbite surowe tuz przed podaniem

Chętnie zjem. Natomiast u mnie w rodzinie się je duże ilości wodzianki
- zupy z wody, czosnku i chleba :)

1. Data: 2000-10-03 17:27:52

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jak nazwa wskazuje, miala vajco, czyli jajco:-) ale nie na twardo, tylko

Agnieszka

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-10-03 18:03:25

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>: wbite surowe tuz przed podaniem
>
>Chętnie zjem. Natomiast u mnie w rodzinie się je duże ilości wodzianki

znaczy, rozumiem, ze czosnek gotujesz w tej wodzie. A co z chlebem? tez
gotowany, jako zageszczacz, czy tez plywajacy, jako grzanka? mmm,
zapachnial mi czosnek, pora lunchu sie zbliza:-))

agnieszka

1. Data: 2000-10-03 19:03:21

Od: "aGi" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znaczy, rozumiem, ze czosnek gotujesz w tej wodzie. A co z chlebem? tez
> gotowany, jako zageszczacz, czy tez plywajacy, jako grzanka? mmm,
> zapachnial mi czosnek, pora lunchu sie zbliza:-))

no wlasnie
chcialabym wiedziec jak zrobic taka faaajna czosnkowa, smakujaca czosnkiem
itd:)
tez jestem ciekawa co zrobic, zeby byla taka dobra, czekam na wszelkie
sugestie

jesien i zima sie zbliza, grypka i przeziebienia beda szalec, a czosnek jest
ponoc dobry na wzmocnienie ukladu odpornosciowego:) Niestety jedzenie go
tylko non stop na surowo moze stac sie nudne po jakims czasie:)

aga

1. Data: 2000-10-03 19:10:28

Od: Anna Tuszewska <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

> jadlam taka kiedys w Czechach, byla pyszna, z drobnymi kawaleczkami czosnku
> w niej i z roztopionym serkiem....

Ja ja robie tak:

1 glowka czosnku, 4 ziemniaki, 2 lyzki oliwy z oliwek lub oleju arachidowego,
listek laurowy, kawalek sera do utarcia (ostrego), sol, pieprz do smaku.

Ziemniaki obrac, umyc, pokroic w kawalki. Obrac czosnek, podsmazyc
z ziemniakami na oliwie. Zalac 1 l wody, dodac listek laurowy, sol, pieprz,
gotowac ok. 30 min. Wyjac listek, calosc zmiksowac, dodac tarty ser.
Podaje sie bardzo gorace.
Mnie najbardziej smakuje z usmazonymi na patelni grzankami z ciemnego chleba
posmarowanego maslem z rozkwaszonym czosnkiem - powinno go byc duzo.

Mmmmmm, rozmarzylam sie :)))

Pozdrawiam i zycze smacznego,

Ania.

1. Data: 2000-10-03 22:11:13

Od: g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do postu z 3 Oct 00 18:03:25 GMT autorstwa Agnieszka Szalewska-Palasz
(s...@b...nih.gov):
[...]

Nie... czosnek się kroi/miażdży, zalewa wrzątkiem, przyprawia vegetą,
chleb można dać jako zagęszczacz na koniec, grzanki też by pewnie się
dało...
Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem, bo w sumie to jest tak proste, że
nigdy nie chciało mi się robić i zawsze znajdowałem frajerów ;-)

1. Data: 2000-10-08 12:55:34

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

aGi <a...@p...wp.pl> wrote:

> [...]
> w niej i z roztopionym serkiem.... Byla mniamusna i chcialabym ja powtorzyc

Zupa czosnkowa podawana w Czechach ma bardzo rozne wersje, chociaz
ogolnie rzecz biorac w restauracjach jest to mocno zaprawiony czosnkiem
wywar, czesto z dodatkiem drobno pokrajanej kielbasy lub szynki, sera
lub rozkloconego i wlanego do goracej zupy jajka. Zwykle podawana jest z
grzankami. Nie sa to szczyty sztuki kulinarnej, ale bywa niezla.
Nie mam niestety dobrej czeskiej ksiazki kucharskiej(chociaz polowalem
na taka w czasie minionego wlasnie urlopu), i nie wiem na ile "Cesnecka"
jest tradycyjnym czeskim daniem.

Najprostsze przepisy wygladaja tak:

1) Srednia glowke czosnku rozbieramy na zabki i ucieramy z sola,
rozkladamy na 4 talerze,dodajemy po pol lyzki smalcu, po ok. 40 g.
suchego chleba pokrajanego w kostki i zalewamy goraca woda lub wywarem
pozostalym z gotowania ziemniakow.

2) 3 duze ziemniaki pokrajane w kostke ugotowac w 1,5 l. osolonej wody.
W trakcie gotowania dodajemy czosnek roztarty z sola, lyzke smalcu,
pieprzymy. Gotujemy, az ziemniaki beda miekkie.

3) 1/2 l. rosolu rozcienczamy do 1 1/2 l. dodajemy roztarty z sola
czosnek i smalec lub roztopiona slonine. Na smalcu robimy grzanki
chleba pokrajanego w kostke (najlepiej razowego). Dosalamy.

Tak sporzadzone zupy mozna dalej doprawiac jak sie komu podoba.

Na Slowacji zupa czosnkowa podawana bywa ze smietana.

Wladyslaw

1. Data: 2000-10-11 16:24:43

Od: "Smoq" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zupa czosnkowa podawana w Czechach ma bardzo rozne wersje, chociaz

(...)

> na taka w czasie minionego wlasnie urlopu), i nie wiem na ile "Cesnecka"
> jest tradycyjnym czeskim daniem.

Na Slasku taka zupa nazywa sie "wodzionka" i jest podawana w regionalnych
restauracjach i barach. Goraco polecam bo jest przepyszna.

pzdr Smoq (z zoneczka)

jajecznica
Gyros
kurczak w sezamie