zupa czosnkowa wieczorowa - świetna !!

1. Data: 2001-08-20 20:40:41

Temat: zupa czosnkowa wieczorowa - świetna !!
Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a teraz nastąpi sensacyjny przepis
na zupę czosnkową
(dostałam od pewnej Agnieszki z wielką smykałą do gotowania):

1 lub 2/3 główki świeżego czosneczku (tego z lila skórką)
1 mały kubek śmietany kwaśnej (18 %)
sól / pieprz
rosół - lub 1 kostka rosołowa
mąka i masło na zasmażkę (ja robię na oko,
circa po 2 łyżki stołowe każdego z tych składników)
1 cała cytryna
ser żółty utarty - jako ewentualny dodatek (polecam parmezan
Polser w trójkącikach)
... i już !!!

zasmażkę zasmażyć, rozprowadzić rosołkiem
lub wodą (wtedy dodać kostkę rosołową)
wlać do rondelka (mnie wyszło ogółem ok. 2 l zupy)
posolić popieprzyć do smaku
wgnieść szczodrze czosnek (traci ostrość po zagotowaniu)
dać pobulkać na ogniu przez ok. 3 minut (może być dłużej)
potem zdjąć z ognia, dodać całą śmietanę i sok z całej cytryny
posypać serem żółtym (po nalaniu na talerze)

czas wykonania: od 15 do 25 min.
minimalna zjadalność - 2 talerze !!!
właśnie jestem po .... ufffff ...
czekam na opinie

--
Zowisia < mail to: z...@n...spam.poczta.onet.pl >

1. Data: 2001-08-21 14:06:01

Temat: Re: zupa czosnkowa wieczorowa - świetna !!
Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zowisia <z...@n...spam.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ltkt5$db1$...@n...tpi.pl...
hmm, a ze zapytam z czystej ciekawosci dlaczego "wieczorowa" czyzby dlatego
dlaczego mysle....?

Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-21 19:45:37

Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <l...@n...com.pl> napisał(a):
> [...]
> dyskusyjnych napisał:9ltkt5$db1$...@n...tpi.pl...
> hmm, a ze zapytam z czystej ciekawosci dlaczego "wieczorowa" czyzby
----
chyba sie dobrze domyślasz,
ja sobie robię obiadek raz na jakiś czas
- przeważnie wypada to wieczorem
ale najczęściej jest on jednodaniowy.
Wczoraj to była onaż zupka -
bardzo mi się udała.
a kiedyś wcale nie mogłam patrzeć na czosnek ....

:)) i ukłoniki

--
Zowisia < mail to: z...@n...spam.poczta.onet.pl >

1. Data: 2001-08-21 21:42:07

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zowisia <z...@n...spam.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ludqn$ce$...@n...onet.pl...
> chyba sie dobrze domyślasz,
wiedzialem:-))))

> ja sobie robię obiadek raz na jakiś czas
biedactwo nie jesz obiadku? -to tak jak ja;-)

> - przeważnie wypada to wieczorem
biedna zapracoana... :-(

> ale najczęściej jest on jednodaniowy.
Hmmm, przypuszczam, ze brakc zasu.. poniewaz pomyslowosci ci nie brakuje...

> Wczoraj to była onaż zupka -
> bardzo mi się udała.
Pewnie jak zawsze:-) tylko sie pochwalic nie chcesz:-)

> a kiedyś wcale nie mogłam patrzeć na czosnek ....
znaczy ja lubie, ale potem to nigdzie ni wysjc ni nic... ehh..

Pozdrawiam
Jacek ktory mimo godziny 24 czuje jakies dziwnie dobre zapachy dolqatujace
zza okna... pewnie sasiadka majtki gotuje:-)

1. Data: 2001-08-21 23:53:02

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> (dostałam od pewnej Agnieszki z wielką smykałą do gotowania):
>
> 1 lub 2/3 główki świeżego czosneczku (tego z lila skórką)

czy to nie jest wlasnie przepis na inna zupe "wieczorowa" - cebulwa
tzn nie wnikam ktora byla pierwsza :))
tylko w cebulowej sa jeszcze chyba grzanki

no tak i ten rozpuszcozny zolty serek .. miam.. to musi byc to samo bo te
dwa talerze sie zgadzaja nawet :))
(ale jeszcze jej nie robilem wlasnymi recami)
hmmm ..

pa
lukas

1. Data: 2001-08-22 20:27:49

Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <l...@n...com.pl> napisał(a):
> wiedzialem:-))))
:))

> biedactwo nie jesz obiadku? -to tak jak ja;-)
jem ale rzadko, przewaznie jem sniadankorazemzobiadkiemikolacja

> Hmmm, przypuszczam, ze brakc zasu.. poniewaz pomyslowosci ci nie
brakuje...
nie mam kuchni, wiec to takie gotowanie na kolanie mociumpanie
ale sprzet mam, stoi na takim szerszym parapecie
wiec czasem cos spreparuje (np. dzemy morelowe i wisniowe,
albo ostatnio rosti - placki ziemniaczane)]

> Pewnie jak zawsze:-) tylko sie pochwalic nie chcesz:-)
gdzie mi tam do tych WIELKICH ....

> znaczy ja lubie, ale potem to nigdzie ni wysjc ni nic... ehh..
ja z tym nie mam zbyt wiele klopotu :-(((
ale polecam - swietnie odstrasza komary !!! slowo honoru (zapach w skorze)

> Jacek ktory mimo godziny 24 czuje jakies dziwnie dobre zapachy dolqatujace
> zza okna... pewnie sasiadka majtki gotuje:-)

:OOOO
Jacku !!!!!!
popraw się !! ukloniki

--
Zowisia < mail to: z...@n...spam.poczta.onet.pl >

1. Data: 2001-08-22 20:32:30

Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"lukas" <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> dwa talerze sie zgadzaja nawet :))
> (ale jeszcze jej nie robilem wlasnymi recami)
---
witam,
wyjasniam - to sie nazywa i jest zupa czosnkowa
cebulowa robi sie nie calkiem tak (cebule sie podsmaża
i przeciera przez sito, mozna dac grzaneczki, o smietanie
tez cos nie slyszalam - to jest zdaje się taka zupa krem, nie zabielana,
a i cytryny sie chyba nie dodaje ???)
wspolny jest owszem ser, ale to i w innych potrawach
ja odkryłam właśnie Parmezan z firmy Polser, nietarty, SUPER
właśnie się nim opycham :>>>>
ukloniki wieczorową porą
:))

--
Zowisia < mail to: z...@n...spam.poczta.onet.pl >

1. Data: 2001-08-22 21:25:53

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zowisia <z...@n...spam.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9m14lv$pg7$...@n...onet.pl...
> nie mam kuchni, wiec to takie gotowanie na kolanie mociumpanie
> ale sprzet mam, stoi na takim szerszym parapecie
nio to jak patrzyc na warunki to i tak dziwo ze zyjesz:-)

> Jacku !!!!!!
> popraw się !! ukloniki
oczywiscie:-) juz:-)

Pozdrawiam
Jacek- dzis nikt niczego pod moim oknem nie pichci:)

1. Data: 2001-08-23 07:24:30

Temat: Parmezan?
Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zowisia wrote:

> wspolny jest owszem ser, ale to i w innych potrawach
> ja odkryłam właśnie Parmezan z firmy Polser, nietarty, SUPER

Zowisiu :) Parmezan z firmy Polser to nie parmezan tylko jak slusznie
wskazuje producent na opakowaniu: ser TYPU parmezan
Sprobuj kiedys poszukac i kupic prawdziwy parmezan ...to dopiero bedzie
uczta ...:))
Podobnie jest z serem mozzarella, tez produkowanym przed polser ...

Serdecznie pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-08-23 08:09:44

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1 cała cytryna
> ser żółty utarty - jako ewentualny dodatek (polecam parmezan

Witam,
Hmmm...mialam zapytac o dokladny przepis na "czosnkowa" wlasnie dzis.
Ale....jadlam taka zupe w Czechach parokrotnie no i tam raczej
nie bylo smietany ani sera. Za to byla szynka, jajko na dnie "kubelka"
(podaja to wlasnie w jakis takich naczyniach) i chrupki.
Zupa fantastyczna.

Czy moze mowimy o 2 roznych zupkach?
Jezeli ktos posiada przepis na te czesko to bardzo bym prosila:)))

Pozdrawiam
mychia

sos gorgonzola
faraonki czy "normalne" mrówki?