zupa krewetkowa

1. Data: 2001-08-30 10:28:11

Temat: zupa krewetkowa
Od: [ M@gd@ ] <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie :)
poszukuje przepisu na zupe krewetkowa :)
jesli jakas dobra dusza posiada to ja bardzo poprosze :)
z gory dzieki :)
m@gd@

1. Data: 2001-08-30 11:24:05

Temat: Re: zupa krewetkowa
Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupa z krewetek i wieprzowiny (Kaeng Kung Kap Het), potrawa z Syjamu,
przepis z ksiązki Macieja E. Halbańskiego "Potrawy z różnych stron
świata", wyd II z 1975 r.

1 l rosołu z kury,
20 dkg wieprzowiny bez kości,
20 dkg krewetek (konserwa lub mrożone),
łyżka oleju,
łyżka sosu "soja" lub przyprawy do zup,
ząbek czosnku,
pół łyżeczki kolendry,
pół łyzeczki pieprzu,
10 dkg pieczarek lub maślaków,
szczypiorek lub zielona cebula

1. Wieprzowine pokrajać na bardzo cienkie paski, krewetki posiekać.
2. Mięso posypać pieprzem i zmielona kolendrą, smażyć na ostrym ogniu 2
min., zmniejszyć płomień, dodać cienko pokrajane grzyby, poddusić, zalać
rosołem zmieszanym z przyprawą do zup i gotować na małym ogniu 15 min.
3. Na parę minut przed zakończeniem gotowania wrzucić krwewetki.
4. Podawać w filiżankach , posypując łyżką posiekanego szczypiorku.

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2001-08-30 12:50:37

Temat: Odp: zupa krewetkowa
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik [ M@gd@ ] <m...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ml0nt$fa8$...@i...srv.wp-sa.pl...
> witajcie :)
Witaj :-)
Co prawda ja sie za dobra dusze nie uwazam, ale chcialam Cie
wspomoc w wysilkach tworczych i przekopalam swoje archiwum
przepisowe... i figa, chociaz kiedys sobie przepis na taka dunska
zupe wycinalam skads.
Chyba ze sie jeszcze znajdzie, to podrzuce.

Pozdrawiam :-)
Magda

1. Data: 2001-08-30 13:01:02

Temat: Odp: zupa krewetkowa - ZNALAZLAM!
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Okazuje sie, ze nie w segregatorze, tylko w zeszycie. HA!
No to masz: Dunska zupa krewetkowa.
800 gram ziemniakow
250 gram mrozonych krewetek (ja tam raczej juz sie rzucam na pol
kilo, wole gesta zupe). Lepsze sa te takie nieco wieksze, a nie
calkiem drobniutkie.
300 gram bialej fasoli z puszki (nie dawalam nigdy fasoli bo jej
nie cierpie, zamiast tego byl podduszony lekko na masle por w
ilosci ok. 2-3 sztuk)
800 ml wywaru rybnego lub bulionu warzywnego z kostki
peczek koperku
2 lyzki dobrego oleju/oliwy
200 ml smietany gestej. Dobra gesta 18% wystarcza, tlustszej nie
potrzeba...
sol, pieprz, cukier, 2 lyzki soku z cytryny

Krewetki rozmrozic.
Ziemniaki i cebule obrac i pokroic w drobna kostke. Koperek
oplukac, kilka piorek odlozyc w calosci, reszte drobno posiekac.
Olej rozgrzac, na nim podsmazyc cebule i ziemniaki (i pora, jezeli
zdecydujesz sie na pora). Zalac wywarem, dodac poloew kopu,
gotowac jakies pol godziny.
Jezeli uzywasz fasoli, wrzuc ja do zupy po ok. 20 minutach
gotowania sie zupy (fasole oczywiscie odsaczyc).
Po tej polgodzinie zupe przetrzec przez sito albo zmiksowac. Dodac
smietane, z ktorej odkladasz 2-3 lyzki, i 3/4 posiadanych
krewetek. Przyprawic - z tym cukrem to ostroznie, to jest dunski
przepis, dla nas ten cukier moze dac dziwne wrazenie. Sol, pieprz,
sok z cytryny, i sprawdz jak smakuje.
Zupe rozlac do talerzy i na talerzu udekorowac smietana, posypac
koperkiem i pozostalymi krewetkami.

Zycze sukcesu z rondlem w garsci.
Ojjjj, chcialabym Ci zdjecie zrobic przy tej pracy :-)))))
pozdrawiam serdecznie
Magda

1. Data: 2001-08-30 13:28:36

Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "[ M@gd@ ]" napisał w wiadomości
> witajcie :)
> poszukuje przepisu na zupe krewetkowa :)
> jesli jakas dobra dusza posiada to ja bardzo poprosze :)
> z gory dzieki :)

A ja podaję przepis na różowiutki krem z pływającymi małymi krreweteczkami
:)
250 g krewetek (mrożone trzeba rozmrozić)
3 żółtka
250 ml chudej śmietanki
250 ml wytrawnego białego wina
1 kostka bulionowa (powinien być rybny, ale u nas nie można kupić więc
warzywny lub grzybowy)
0,2 - 0,5 g szafranu
Połowę krewetek zmiksować razem z żółtkami, szafranem, śmietanką, winem i
kostką bulionową (taką na 0,5 l płynu)
Podgrzewać całość w garnuszku, na małym ogniu, mieszając ciągle, aż
zgęstnieje. Rozlać do miseczek lub na talerze
Pozostałe krewetki podgrzać (w mikrofali albo wrzucić na chwilę na wrzątek)
i dodać do zupy
Smacznego
MauaM

1. Data: 2001-08-30 13:51:13

Temat: Re: Odp: zupa krewetkowa
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:

> [...]
> wspomoc w wysilkach tworczych i przekopalam swoje archiwum
> przepisowe... i figa, chociaz kiedys sobie przepis na taka dunska

Z samych krewetek zupy nigdy nie robilam, ale jakis czas temu zrobilam
dobra zupke, na ktora przepis podawala chyba Magda Bassett:

Cioppino

2 lyzki dobrej oliwy
galazka rozmarynu
2 zabki czosnku
2 cebule
4 pomidory
pol szklanki dobrego bialego wina
2 szklanki rosolu
kilka listkow bazylii
1/2 kg frutti di mare
pieprz
sol
1 lyzka sosu sojowego
Chrupki, cieply chleb, albo focaccia

Pomidory sparzyc i obrac ze skory, pokroic na grube kawalki. Cebule
pokroic w cienkie plastry. Bazylie posiekac. Czosnek pokroic w
plasterki. W glebokiej patelni albo garnku rozgrzac oliwe z galazka
rozmarynu, prawie az zacznie dymic, odrzucic rozmaryn, dodac cebule,
usmazyc na zloto. Dodac czosnek, podsmazyc, az zmatowieje. Dodac
pomidory, podsmazyc, az puszcza sok. Ciagle na duzym ogniu dodac wino,
poczekac 30 sekund, dodac rosol, owoce morza (nie rozmrazac przed
dodaniem, jesli mrozone) i bazylie. Dusic na malym ogniu, az ryby
miekkie, okolo 5-10 minut. Doprawic sola, pieprzem i sosem sojowym.
Podac z chlebem i tym samym bialym winem, z ktorym sie gotowalo.

[bez tematu]
[bez tematu]
POMOCY!!!
Strona :)