Re: zupa serowa

1. Data: 2003-10-01 15:50:24

Temat: Re: zupa serowa
Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponisłam całkowitą klęskę. Ser sie nie rozpuścił, mimo mąki. Zupka jest
smaczna, ale muszę dopracować rozpuszczanie się sera. Jakie są wasze
doświadczenia?
Magda

1. Data: 2003-10-01 16:39:19

Od: "Magdalena Pomykalska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Ponisłam całkowitą klęskę. Ser sie nie rozpuścił, mimo mąki. Zupka jest
> smaczna, ale muszę dopracować rozpuszczanie się sera. Jakie są wasze
> doświadczenia?
Zupa serowa byla z serka topionego, a nie żółtego. Jest przepis w archiwum
grupy.
Magdalena Pomykalska

1. Data: 2003-10-01 16:46:50

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zupa serowa byla z serka topionego, a nie żółtego. Jest przepis w archiwum
> grupy.

Ja dostałam taki przepis:
Skład na porcję 2-osobową:
2-3 ziemniaczki (w zależn. od wielkości)
kawałek sera żółtego (wielkości pudełka od zapałek)
bulion (robię z kostki warzywnej)
curry
brokuł (podobno z mrożonki też dobrze wychodzi)
groszek ptysiowy lub grzanki

Może dlatego się nie udało. Gdzie jest to archiwum?
Magdalena

1. Data: 2003-10-01 17:53:25

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Pomykalska" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Zupa serowa byla z serka topionego, a nie żółtego. Jest przepis w archiwum
> grupy.
> Magdalena Pomykalska

Niekoniecznie. Mozna i z zoltego sera. tylko najlepiej go utrzec zanim sie
go do goracej zupy/wywaru wrzuci.

Monika

1. Data: 2003-10-01 17:55:55

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Biermann" <m...@g...de> schrieb im Newsbeitrag

> "Magdalena Pomykalska" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> >
> Niekoniecznie. Mozna i z zoltego sera. tylko najlepiej go utrzec zanim sie
> go do goracej zupy/wywaru wrzuci.
>
> Monika

Tu jest link do zupy serowo-porowej, kiedys przeze mnie podanej:
http://groups.google.de/groups?q=zupa+serowo-porowa&
hl=de&lr=&ie=UTF-8&selm=b8irs4%24kra%2400%241%40news
.t-online.com&rnum=5

Monika

1. Data: 2003-10-01 20:34:52

Od: "Magdalena Pomykalska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

> Tu jest link do zupy serowo-porowej, kiedys przeze mnie podanej:

http://groups.google.de/groups?q=zupa+serowo-porowa&
hl=de&lr=&ie=UTF-8&selm=
b8irs4%24kra%2400%241%40news.t-online.com&rnum=5
Ale nadal twierdze, ze byl to serek topiony! Ser zólty nadaje sie raczej
jako dodatek. Np. niezle konweniuje sie z zawiesista zupa pomidorowa jako
tzw. "skorupa" na powierzchni zupy (uprzednio starty na tarce z malymi
oczkami.
Magdalena Pomykalska

1. Data: 2003-10-01 22:10:33

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako dodatek. Np. niezle konweniuje sie z zawiesista zupa pomidorowa jako
> tzw. "skorupa" na powierzchni zupy (uprzednio starty na tarce z malymi

Sama gotowalam ta zupe wedlug tego, przeze mnie podanego przepisu, ktory pod
wyzszym linkiem mozna zanlezc:
"6 lyzek ojeju,1,5 kg mielonego, sol, pieprz, 6 porow (por?),2 l rosolu (z
kostki), 2 sloiki (puszki) pieczarek (ok. 470 g), 300 g serka topionego
smietankowego i 300 g z ziolami.
Olej zagrzac, wrzucic mielone i usmazyc(tak jak na sos do spagetti), posploc
i popieprzyc. Dodac pokrojona w krazki pore, zalac rosolem i gotowac przez
15 minut. Dodac pieczarki i nastepnie serki topione. Doprawic do smaku sola
i pieprzem. Podawac z bagietka.

Mozna tez dodac utarty ser zolty albo swieze pieczarki czy czosnek - jak kto
lubi."

W przepisie tak! Ale mozna dodac sera zoltego utarzego. Nie dodawalabym
twardego parmesanu, ale kazdy inny "przecietny" ser zolty sie w goracej
zupie roztopi. W jakiz inny sposob, gdyby ser sie nie topil, moznaby robic
serowe fondue.
A "skorupa" sie zrobi, jesli zupe juz w talezu posypiesz serem i zapieczesz.

Monika

1. Data: 2003-10-02 07:20:57

Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena wrote:
> Ponisłam całkowitą klęskę. Ser sie nie rozpuścił, mimo mąki. Zupka jest
> smaczna, ale muszę dopracować rozpuszczanie się sera. Jakie są wasze
> doświadczenia?
> Magda

Wiesz, a może się nie rozpuścił właśnie z powodu mąki...? Może ziemniaki
z mąką utworzyły roztwór nasycony? Nie wiem, na czym u Ciebie polegało
nierozpuszczenie sera, bo u mnie, jak jest nie do końca rozpuszczony, to
wygląda jakby w zupce pływały wiórki kokosowe (zupy to w zasadzie nie
zmienia, tyle, że bez tych 'wiórków' jest 'ładniejsza'); mąki nigdy nie
dawałam.
Monika

P. S. A ten ser utarłaś na drobnych 'oczkach', prawda?

1. Data: 2003-10-02 07:29:02

Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Ale mozna dodac sera zoltego utarzego. Nie dodawalabym
> twardego parmesanu, ale kazdy inny "przecietny" ser zolty sie w goracej
> zupie roztopi.

No wlasnie - najladniej rozpuszczaly mi sie sery 'miekkie', takie
troszke gumowate.
Monika

1. Data: 2003-10-02 08:28:38

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika \"mitek\" wrote:

> Wiesz, a może się nie rozpuścił właśnie z powodu mąki...? Może ziemniaki
> z mąką utworzyły roztwór nasycony?

ROTFL :-))) Nasycony CZYM?? ;-)

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

zakwas chlebowy
pyt tłumaczeniowe
Re: Nowy i figa (suszona)
Co na dolek zrobic sobie?